![]() |
Adrenaline!!!!
Hoi mensen!
Ik vroeg me laatst af of er natuurlijke manieren zijn om veel adrenaline te krijgen (moeten natuurlijk wel een beetje makkelijk zijn, dus niet bungeejumpen of deltavliegen ofzo) Dus ook geen energy drink, koffie of thee (aangezien hier evenveel zo niet meer caffeine in zit dan energy.... :facepalm:) En ja, dat thee-verhaal is echt onderzoek naar geweest en het is bewezen :P Kom maar op met die adrenalinestoten! |
Ik denk dat je meer doelt op energie, dan op adrenaline?
|
Ehm.. allebei :P Als je adrenaline krijgt, krijg je toch ook energie, niet?
Maar eigenlijk ging het me meer om de kick door vrij normale dingen te doen, vandaar dat ik erbij had gezet 'niet bungeejumpen e.d' |
Als er adrenaline vrij komt, krijg je energie, dat klopt. Correct me if I'm wrong, maar ik dacht dat het zo zat. Eh, dextro, druivensuiker? Cafeïne? Speed? Sporten?
|
Offtopic: In theeblaadjes zit meer caffeine dan in hetzelfde gewicht aan koffiebonen.
Maar in een kop koffie zit meer caffeine dan in een (normaal gezet) kop thee. |
Angst, stress, woede, kou, hitte, pijn en fysieke arbeid zorgen allemaal voor de aanmaak van Adrenaline.
|
Probeer in levensgevaar te geraken, gegarandeerd veel adrenaline.
|
Citaat:
.. :s(n) |
Potje knokken.
|
Je krijgt van Cafeïne toch geen adrenaline, of wel?
Maar je mag wel een keertje met mij mee gaan Free Runnen of parcour doen. - edit: wacht het moet makkelijk zijn. Je kunt op recept adrenaline injecties kopen. |
Is 'overmatig gebruik' van adrenaline niet ongezond? Verhoogt het het stressniveau niet?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
is ook alleen bedoelt voor het zeldzame geval waarbij je leven van wat extra energie afhangt maar ik geloof dat die gewichtheffers het ook in hun voordeel te gebruiken door zichzelf kwaad te maken enzo en op die manier dus de adrenalinespiegel verhogen om een grotere inspanning(maw een groter gewicht) te leveren en caffeïne is iets totaal anders, caffeine heeft een opwekkend effect(in de hersenen), adrenaline maakt meer energie beschikbaar voor het lichaam ik meende trouwens dat er in thee theïne zat wat een zwakkere vorm van caffeine is...(en in energydrank voornamelijk taurine wat juist sterker is, wat ook zou verklaren waarom ik wel immuun ben voor energydrank maar niet voor een paar koppen sterke espresso) |
Citaat:
Het hormoon dat je krijgt bij lange-termijn stress, heet cortisol. Cortisol is wel ongezond. |
Citaat:
Taurine versterkt het effect van caffeïne, maar heeft uit zichzelf geen stimulerende werking. Ik denk dat espresso gewoon een beter placebo-effect op je heeft :P |
krijg je door een rollercoaster adrenaline??
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:59. |