Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Scheren (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1809947)

MooZboot 25-07-2010 23:48

Scheren

Ik Wul graag mijn vagina scheren, maar ik had het gisteren gedaan en nu blijft het de hele tijd rood enzo, gisteren was het helemaal glad, maar er linen nu alweer stoppeltjes!
Hoe doen jullie dat?

SiemdeCyper 26-07-2010 10:54

Niet :). Of een beetje. Het haar in die streek groeit ontzettend snel, dus helemaal glad hou je het niet. Daarbij is het erg gevoelig dus krijg je snel ingroeiende haartjes, dat het bloed of schraal/rood/irritaties. Hoe vaker je het scheert, hoe ruwer het wordt. Ik weet werkelijk niet hoe sommige meisjes dat doen die het helemaal kaal hebben.

marrel 26-07-2010 17:35

Met de haarrichting mee scheren en scheerschuim gebruiken. Eventueel nadat je het gedaan hebt een heel klein beetje creme erop smeren tegen de roodheid. Verder komen haartjes na het scheren altijd binnen (1) 2 a 3 dagen weer terug.

Rivka 26-07-2010 19:32

Het is echt heel onnodig om je schaamstreek/vagina te scheren (ik bedoel niet de bikinilijn). Wat Siem zegt, je krijgt het niet glad met scheren, of je moet het harsen (auauau). Hou het maar bij de bikinilijn want meer hoeft echt niet, als je het een beetje bijhoudt en goed doucht.

Lente 26-07-2010 21:07

Rivka: of het nodig is of niet is een heel andere vraag ;)

MooZboot: Dingen die kunnen helpen voorkomen dat de huid geirriteerd (rood) raakt door het scheren: onder de douche scheren, zodat de haren zachter zijn, kan helpen. Gebruik scheerschuim oid, een nieuw scheermesje, scheer met de haarrichting mee, ga met het mesje niet te vaak over hetzelfde stukje huid, trek de huid strak en smeer er na het scheren iets op om de huid een beetje te ehhh kalmeren.

evil inside 28-07-2010 22:19

harsen:evil:

Infidel 29-07-2010 21:27

Gebruik véél scheerschuim/scheergel, inderdaad met de haarrichting meescheren, niet eindeloos over dezelfde plek gaan met het mesje en van te voren kortwieken is ook een aanrader (met een schaartje alles heel kort afknippen). Het irriteert meer als het schuurt, dus misschien geen al te strakke broeken dragen na het scheren.

Dutchess 30-07-2010 17:42

Scheerolie is ook erg fijn, je huid en haartjes worden er erg zacht van en je ziet wat je doet omdat het doorzichtig is.

Catch 31-07-2010 16:30

Citaat:

Infidel schreef: (Bericht 30709182)
Gebruik véél scheerschuim/scheergel, inderdaad met de haarrichting meescheren, niet eindeloos over dezelfde plek gaan met het mesje en van te voren kortwieken is ook een aanrader (met een schaartje alles heel kort afknippen). Het irriteert meer als het schuurt, dus misschien geen al te strakke broeken dragen na het scheren.

Dit, en zorg ervoor dat je geen schurend ondergoed aanhebt. Dus ook geen kantrandjes o.i.d, want dat zorgt voor bultjes en narigheid (N).

Daantje_0705 02-08-2010 17:29

Ik scheer onder de douche en smeer het na het scheren in met zinkzalf of sudocreme, dan valt het wel mee.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:14.