![]() |
Lees dit!!
-
|
Zoals ik het zie is dit juist een manier om de adel als gelijkwaardig te behandelen; mensen mochten namelijk al hun achternaam veranderen om die van hun moeder te includeren, maar dat was voor de adel nog niet het geval (blijkbaar?).
Fijn dat die luitjes hierbij gelijke rechten krijgen. |
Oh, ik wist wel dat er nog adel was, anders dan alleen het koningshuis, maar volgens mij stelt het niet zoveel voor. Meer last van de gemiddelde politieagent dan dat ooit iets van adel mijn pad heeft gekruist. Ik kan me er niet echt druk om maken, heb ook geen flauw idee hoe het allemaal zit. Alleen de bedragen die omgaan in het koningshuis vind ik wat minder, maar ook daar kan ik niet van wakker liggen. :p
Wat hebben ze precies op ons voor behalve een leuke titel en een gemiddeld rijkere familie - als dat überhaupt nog zo is? |
Goed nieuws me dunkt. Ik vraag wel af hoe bijzondere belangen worden getoetst bij een aanvraag. Zo kan ik me voorstellen dat het bij bepaalde beroepen lucratief is om vooraan in het telefoonboek te komen.
Over de adel zou ik me niet druk maken, dat zijn namelijk nette mensen. |
-
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik ben natuurlijk ook veel belangrijker dan de rest, |
==
|
Citaat:
Als iemand van adel na mij de snackbar binnenkomt, krijg ik eerst mijn kroket. Als iemand van adel kleiner dan 1,50 is, mag hij niet in de achtbaan. Kortom: als zij zichzelf belangrijker vinden dan mij, moeten ze het lekker zelf weten. Voor mij is de adel niet meer dan een wandelend museum. Offtopic: En die grote, rode letters en bevelende titel zijn wel een beetje overdreven, vind je niet? |
Volgens mij is die regel er toegevoegd om jouw adrenalineniveau wat op te krikken.
Lees je de alinea ervoor "En iemand die zijn achternaam wil wijzigen maar niet voldoet aan de voorwaarden, kan voortaan in beroep gaan wanneer hij of zij aantoont bijzondere belangen te hebben bij de naamswijziging" De door jou vet rood gemarkeerde (enkele) zin kan dus gewoon vervangen worden door: Niks om je over op te winden, behalve over de wijze van nieuws brengen. Waar ik me bijvoorbeeld over kan opwinden is de dwingende beveelwijze waarmee je dit topic benoemd hebt. |
Citaat:
nu ben ik niet geheel zeker hoe groot deze wijziging is, maar het klinkt als een forse, geheid dat er partijen over willen debateren. Citaat:
|
Citaat:
|
Ja, vmbo en autisme. Dat somt het wel op. (y)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:19. |