![]() |
Vliegticket zomaar gecancelled
Mijn vriend heeft ongeveer anderhalve maand geleden zijn vliegticket omgeboekt naar een maand later. Om dit te bevestigen zou hij alleen het geld over hoeven maken. Dit heeft hij gedaan maar hij heeft nooit het vliegschema gekregen. Toen hij belde om te vragen waar zijn vluchtschema bleef bleek dat er iets is misgegaan met de communicatie (?) en hij heeft nu geen vliegticket meer. Wel zit hij nu met nutteloze inentingen en een vakantieloze zomer. Na klagen bij ebookers kreeg hij als tegemoetkoming de annuleringskosten vergoed.
Ik vind persoonlijk dat ze hem een nieuwe reis voor dezelfde kosten aan moeten bieden aangezien door een fout van hun kant zijn reis niet doorgaat. Hoe zit dit juridisch? Mag een vliegmaatschappij zomaar je vlucht cancelen? |
De oorspronkelijke vlucht zou op dit moment al geweest zijn? Dan denk ik dat ze het als een no show beschouwen....
|
Dat ligt aan wat er in de AV staat, ik denk dat het opzich heel netjes is dat ze de annuleringskosten betalen. Ze hoeven je iig geen vervangende reis te geven.
Overigens is het mij niet geheel duidelijk hoe de constructie nu in elkaar zit. Heeft hij geboekt bij ebookers en hebben die geannuleerd of heeft de luchtvaartmaatschappij geannuleerd? Bij het annuleren van een vlucht heb je recht op: - vergoeding van je vliegticket - bij een pakketreis, vergoeding van je bestemming (of de gemiste dagen) - een standaardschadevergoeding afhankelijk van de afstand (250-600 euro) Maar hebben ze je geen vervangende vlucht aangeboden? |
Citaat:
hij betaalt een dure reis, nu kan hij niet op vakantie omdat de vliegmaatschappij zijn vlucht annuleert. daar kan hij niets aan doen maar hij zit wel met een reis die niet doorgaat. Fosca, ik zou als ik jou vriend was naar het hotel bellen, en daar uitleggen wat er aan de hand is, mss kunnen ze hem dan een kamer aanbieden een paar weken later ofzo. en proberen het geld los te krijgen bij de vliegmaatschappij. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
1. Voor aanvang van de reis van de passagier; al het geld betaald door de passagier. Zowel een aanbetaling of, wat het geval kan zijn, de prijs van het ticket van de lijndienstvlucht zullen volledig aan de passagier worden terugbetaald, tot een maximum van € 2.333. Dit is niet van toepassing omdat de vlucht niet geannuleerd is 5.5 Voorzover de reisagent zelf toerekenbaar te kort schiet en de reiziger daardoor schade lijdt (daaronder begrepen schade wegens gederfd reisgenot), is de aansprakelijkheid van de reisagent beperkt tot maximaal 25% van de gefactureerde diensten. (De ANVR) Van gederfd reisgenot is lijkt me wel sprake, kunnen we met deze paraaf in gedachten een punt maken tegenover ebookers? |
Met de beperkte kennis die ik van dit onderwerp heb: die bepaling lijkt me inderdaad van toepassing.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:09. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.