Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Studeren (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=88)
-   -   technische informatica (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1810522)

scholier111 01-08-2010 14:32

technische informatica

Ik ga nu naar havo 5, en weet nog niet precies wat ik wil worden. Technische informatica lijkt me wel wat. Maar heb je daar van te voren al
programmeerkennis voor nodig? Zoja, hoeveel? Heeft er iemand al ervaring?

Lotte^^ 01-08-2010 15:37

Dat is toch een WO opleiding? iig ik was er bij de open dag ook gaan kijken, bij de WO opleiding dan, en toen zeiden ze dat het niet noodzakelijk was om voorkennis te hebben. Als je gewoon van begin af aan goed mee doet..

Mr.Mark 01-08-2010 15:53

Informatica is niet een van de toelatingseisen dus je hebt geen voorkennis op dat gebied nodig.
Anders zou je wel informatica moeten hebben gehad op de middelbare school.
Verder gewoon wiskunde B volgens mij.

scholier111 01-08-2010 17:52

Ok, ik bedoel op hbo niveau. Dus geen WO. En ik heb nu wel informatica, maar hebben jullie zelf ervaring met deze opleiding?

Mr.Mark 01-08-2010 18:52

Citaat:

scholier111 schreef: (Bericht 30714947)
Ok, ik bedoel op hbo niveau. Dus geen WO. En ik heb nu wel informatica, maar hebben jullie zelf ervaring met deze opleiding?

Ik heb zelf geen ervaring deze opleiding. Ik ben nog gewoon een studiekiezer.
Maar ik denk wel dat ik je kan helpen als je dit soort vragen hebt, want ik heb al heel wat uurtjes in dat studiekiezen zitten. Ik wist zelfs meer dan de decaan over dit soort dingen (a).

scholier111 02-08-2010 19:43

Haha, dan heb je je al goed voorbereid. :P De meeste uit mijn klas weten nog niet eens welke kant ze heen willen. Ik ben trouwens een meisje, maar TI lijkt me wel erg leuk. Alleen ik ben bang dat ik niet goed genoeg ben, of dat ik het toch opeens niet leuk vindt als ik die opleiding eenmaal doe. Kon jij je keuze makkelijk maken?

Mr.Mark 02-08-2010 19:48

Citaat:

scholier111 schreef: (Bericht 30717345)
Haha, dan heb je je al goed voorbereid. :P De meeste uit mijn klas weten nog niet eens welke kant ze heen willen. Ik ben trouwens een meisje, maar TI lijkt me wel erg leuk. Alleen ik ben bang dat ik niet goed genoeg ben, of dat ik het toch opeens niet leuk vindt als ik die opleiding eenmaal doe. Kon jij je keuze makkelijk maken?

Als je TI leuk lijkt moet je eens een keer een meeloopdag bezoeken. Of je kunt misschien wel een brochure downloaden van de site van een hogeschool.
Heb je trouwens afgelopen jaar examen gedaan? Of ga je naar de 5e klas?

Ik heb m'n keuze nog niet gemaakt ;) ga naar de 6e straks.

scholier111 03-08-2010 10:09

Ow ok, je zit op vwo dus?? ;)
Ik heb wel zo'n proefstudie gedaan, en dat vond ik wel leuk. Ook heb ik al die folders enzo al doorgelezen en gedownload. Maar ik ben nog steeds niet helemaal zeker ervan.

ps. Klopt het dat je in december al ingeschreven moet staan?

Mr.Mark 03-08-2010 10:42

Citaat:

scholier111 schreef: (Bericht 30719011)
Ow ok, je zit op vwo dus?? ;)
Ik heb wel zo'n proefstudie gedaan, en dat vond ik wel leuk. Ook heb ik al die folders enzo al doorgelezen en gedownload. Maar ik ben nog steeds niet helemaal zeker ervan.

ps. Klopt het dat je in december al ingeschreven moet staan?

Nee, volgens mij niet.
Dat kun je in de zomervakantie nog wel doen meende ik.

scholier111 03-08-2010 11:38

Ok, dat hoop ik iig wel, want anders heb ik een probleem :)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:02.