Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Mijn internet is sloom hoe krijg ik dit sneler (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1810606)

kim berge 02-08-2010 13:41

Mijn internet is sloom hoe krijg ik dit sneler

Ik werk met Firefox omdat dit het enige is wat mijn pa goed keurt.
Mijn IP adres is er een paar dagen van af geweest kan het hier aan liggen. Ik heb draadloos internet ik weet dat dit langzamer is dan via de draad maar ik heb maar 43% internet en krijg dit niet sneller en ik zit niet te ver van de zender af want mijn zusje zit op de zelfde afstand en bij haar gaat het best snel

WolterB 02-08-2010 14:38

Met 43% denk ik dat je bedoelt dat de signaalsterkte maar 43% is? Hoeveel is dit bij je zusje?

Ik denk trouwens dat het meer aan de hardware van je pc en met name de ontvanger van het draadloze internet ligt, dan aan iets anders. Of je hebt een hele brakke installatie van Windows (wat zo zou kunnen aangezien je laatst Flash niet geïnstalleerd kreeg je op eigen pc).

En het werken met FireFox zal niets langzamer gaan dan een andere browser. Dat maakt het internet niet opeens sneller of langzamer.

Verder is het onzin dat andere browsers niet veilig zouden zijn. Browsers als Chrome, Opera en zelfs Internet Explorer zijn veilig om mee te surfen, mits ze regelmatige bijgewerkt worden, wat overigens net zo hard geldt voor FireFox.

YouTech 02-08-2010 15:39

Wat je je ook eens zou kunnen afvragen is wat voor internet bundel je hebt en wat voor router? als je nog een simpel adsl lijntje hebt liggen waar ook nog eens een signaalverlies over heen gaat...(dit kan heel goed aan de ontvanger liggen) blijft er idd niet veel snelheid over.

Kun je wat specificaties van je internet bundel, router, ontvanger en pc noemen?

GluipigeBever 02-08-2010 18:31

Citaat:

En het werken met FireFox zal niets langzamer gaan dan een andere browser. Dat maakt het internet niet opeens sneller of langzamer.
Jawel, sommige browsers zijn efficiënter in het renderen van HTML en andere elementen::P

Verder zou ik gewoon een betere (externe) draadloze ontvanger kopen als je maar 42% signaalsterkte hebt.

Bender 04-08-2010 20:25

Heb je niet gewoon een trage computer?

Pimoes 05-08-2010 21:45

dit werkt echt ALTIJD klik
wel precies doen wat er staat anders verneuk je instellingen!

dr.rootz 05-08-2010 21:57

Indien je Windows gebruikt, moet je even googlen naar: windows bandbreedte 20%

Dan kom je vanzelf bij de juiste pagina's terecht. Niet dat deze tweak veel winst oplevert, maar ach het kan.

dr.rootz

A Capelle 06-08-2010 14:20

Even een netwerkkabeltje tussen je computer en je modem doen.

Koning 07-08-2010 17:53

Heb je niet gewoon een downloadprogramma constant aanstaan?

kim berge 07-08-2010 17:53

Ik kan geen kabel naar mijn pc toe laten treken want er kan geen kabel in de router of modem. Vandaag was het echt een drama ik had nog maar 30% signaal en mijn zusje iets van 50% en normaal heeft zij 70% en ik iets van 66%. Mijn pa flipt als ik ook maar iets aan mijn instellingen verander.
ja ik weet dat Firefox niet word bijgewerkt als je zelf geen rechten hebt.
Mijn pc is mega sloom en niks wil gaan zoals het zou moeten. Het lijkt wel een autist. (mijn pc) de sims twee wordt gewoon mega rood zodra daar ook maar zo'n uitbereiding van wordt geïnstalleerd en ik weet zeker dat dat aan mijn kaart ligt, maar nee hoor, dat klopt niet volgens mijn pa.
Er staat geen downloadprograma aan. Tenminste niet bij mij, maar het kan ook bij mijn zusje zijn. Dat weet ik niet

WolterB 07-08-2010 20:49

Als je vader niets aan de instellingen of je pc wil veranderen en je geen kabel kunt trekken, dan houdt het op denk ik. Want zonder iets te veranderen zal het niet opeens beter worden.

A Capelle 07-08-2010 22:50

Citaat:

kim berge schreef: (Bericht 30729560)
maar nee hoor, dat klopt niet volgens mijn pa.

Waarom doet je pa er dan niks aan als hij verstand heeft van computers?

kim berge 08-08-2010 11:38

weet niet komt denk ik omdat het te druk is om hem heen
maar als ik mijn usb stik voor mijn internet naar achter zet is het bereik iets beter dan dat het naar voor staat
maar mijn pa wil mij weer naar zolder gooien de pc maar dan ben ik zit ik op een zeer irritante plek
en kan dit niet aan de provider liggen dat mijn pa minder krijgt dan dat hij denkt

A Capelle 09-08-2010 14:41

Je kan een tragere internetsnelheid krijgen van de provider dan wat in je abonnement staat, maar dat is niet de oorzaak van dat jouw internet traag is.

Zazum 10-08-2010 09:03

Hmm
Provider ligt het niet aan,
De router kan het aan liggen,
omdat het waarschijnlijk geen goeie router is,
de ondersteunin bied voor 3pc's en downloads

je pc kan traag zijn omdat er bijv teveel geheugen in zit,
verweider dan bestanden

of dat je niet defragmenteert on de 2 maanden ongeveer,

verder kan je ook een virus hebbe van het downloade.
succes ;)

DHRJ 11-08-2010 15:03

Windsurfer voor je router maken.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:04.