![]() |
leestips
Zoals veel andere mensen in de wereld ben ik een ontzettende fan van Stephenie Meyer, maar nu ben ik op zoek naar boeken die daar op lijken... Ik heb de volgende boeken al gelezen:
Verkozen van P.C. Cast The Vampire Diaries Ontwaken & de Strijd van L.J. Smith Evermore van Alyson Noël Kan iemand mij helpen aan andere leestips?? |
Hog makkelijk en niet makkelijk...
Zeg eens: volstaat het als het boek over vampiers gaat... ...of zoek je specifiek naar Gothic Romance? In het eerste geval, zou ik je deze wel kunnen aanraden: http://www.deboekenplank.nl/naslag/a...jacht_2004.jpg Als het echt Gothic Romance moet zijn, denk ik dat Anne Rice misschien nog de beste keuze is. Er zijn er nog, maar die zijn vaak niet vertaald... |
Oh meisje toch.. misschien groei je er nog uit.
Maar een vriendin van mij recenseert zulke zooi als project, dus ik heb wel een lijst.. Shiver - Maggie Stiefvater City of bones - Cassandra Clare Evermore - Alyson Noël Forest of hands and teeth - Carrie Ryan Allemaal YA met engelen of vampiers of weerwolven et cetera. Zoek op de auteurs voor de Nederlandse titels (als die er zijn). |
De bouquetreeks heeft nu veel vampierromans, zag ik laatst in de supermarkt. Die zullen ongeveer van Meyerniveau zijn.
|
Sookie Stackhouse novels, van Charlaine Harris. Of de serie van Sergej Lukjanenko, Dagwacht, Nachtwacht en Schemerwacht.
|
Fire van Kristin Cashore.
|
Er zijn ook Buffy the vampire Slayer boeken, best amusant (Y)
|
10 jaar geleden vond ik Buffy erg goed, maar vandaag lijkt het mij gedateerd...
Misschien dat over nog eens 10 jaar, ik het opnieuw goed vind. :p |
Gone/ Verlaten van Michael Grant? Dat schijnt heel erg goed te zijn.
|
Citaat:
|
Citaat:
Wat natuurlijk leuk is als je van die periode houdt... De grote ironie van Buffy is natuurlijk dat het initieel werd voorgesteld als het 'anti-horrorcliché' maar uiteindelijk wel zelf een groot cliché werd. De sexy babe die zonder veel problemen een heel regiment griezels kan omleggen, er zijn veel Buffy klonen mijn tv scherm en leesplank gepasseerd de voorbije 10 jaar... |
Net nog iets moois in mijn boekenkast teruggevonden:
http://needtoread.punt.nl/upload/dezilverenkus.jpg Zoë's moeder ligt op sterven en haar ouders hebben alleen aandacht voor elkaar. Dan ontmoet ze de vampier Simon, hun eenzaamheid schept een band, maar is die sterk genoeg om Simon's kwaadaardige broer te doden? Een donker verhaal doorkruid met de zoete smaak van pijn én liefde. Is een kleine 8 jaar geleden dat ik hem gelezen heb, maar ik herinner mij hem als één van de betere boeken over vampiers. ;) |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:44. |