![]() |
in de zomervakantie school wisselen??
Hallo,
ik had een vraagje. Is het mogelijk om in de zomervakantie te wisselen van school? Ik wil graag naar een andere school ivm privé-zaken, ik ga naar 4HAVO. mvg. |
Het is waarschijnlijk wel een beetje te laat.
|
Ja dat weet ik, maar is het mogelijk of moet ik wachten tot na de kerstvakantie ofzo?
|
Als je het nu nog helemaal moet regelen, zal het lastig worden, omdat de directie van (middelbare) scholen vaak ook een aantal weken niet aanwezig is in de zomervakantie. Op zich lijkt wisselen in de zomervakantie me gunstiger dan na de kerstvakantie, omdat je dan direct in kunt haken wat leerstof betreft.
|
Ja daarom wil ik ook nu wisselen ik kan het echt niet langer uithouden op mn huidige school.
Kan het nog geregeld worden of is het beter dat ik wacht totdat de scholen weer beginnen en er dan pas over begin bij de directie? |
Ik zou proberen zodra de directie weer op school is (dat is meestal 1 of 2 weken eerder dan de leerlingen) al te bellen en vragen om een gesprek. Het probleem uitleggen en vragen of het mogelijk is direct naar een andere school te kunnen.. Misschien dat het dan nog lukt, om op een andere school te komen voor de lessen zijn begonnen.
|
Als je naar een andere school wilt, ben je nog niet te laat, denk ik. Ik had in dat geval meteen de telefoon gepakt en gebeld. Heb je het hier al met je ouders over gehad? Zeker als je nog minderjarig bent, moeten je ouders hierin meebeslissen.
dr.rootz |
Mn ouders vinden het helemaal goed, en willen er natuurlijk in meehelpen,
en mn moeders vriendin haar man (mn moeder heeft een vriendin, de man van die vriendin dus:P) werkt op die school waar ik heen wil als docent. Ik ga morgen vragen of hij er meer over weet en hopelijk helpt dat:) @oh zijn ze er 2 weken eerder ofzo? Dan bel ik wel over een weekje, natuurlijk :) Hartelijk dank iedereen! |
./
|
Citaat:
|
he mariamx,
ik wil ook naar een andere school, ik zit nu op vreselijke school, mijn ouders zeggen dat het misschien nog kan de laatste weken, maar misschien nog mogelijk, ligt eraan hoe snel de directie contact opneemt, weet jij al of het kan, ik wil het zelf namelijk ook weten =) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:11. |