![]() |
Tegemoetkoming scholieren
Beste leden,
Ik had een paar vragen betreft mijn studiefinanciering. Ik moet dit jaar mijn laatste jaar van de havo af gaan maken op de vavo in Tilburg (ROC). Ik val dus onder de Rutteregeling en dit betaald geloof ik alleen mijn schoolgeld? Maar daarnaast krijg ik ook een tegemoetkoming scholieren. Vandaag heb ik een brief ontvangen van de DUO en ik ontvang vanaf augustus 2010 t/m december 2010 iets meer dan honderd euro p/m. Ik ben 18, moet voltijd naar de vavo en ben nog inwonend. Omdat ik waarschijnlijk deze maand nog op kamers ga wilde ik graag weten hoeveel geld er tussen een inwonende beurs en een uitwonende zit? Ook snapte ik niet waarom dit maar een periode van 5 maanden is? Groeten, Milan |
|
Oke, bedankt. Daar kan ik wel wat mee. Maar wat is die aanvullende toelage dan? Is dat de Rutteregeling die ik al heb?
|
Aanvullende toelage krijg je als je ouders onder een bepaalde inkomensgrens verdienen. Ze gaan ervan uit dat als je ouders daarboven zitten, ze jou financiëel kunnen helpen. Je krijg het overzicht t/m december omdat er meestal in januari inflatie wordt toegepast en het bedrag hoger wordt.
|
Normen vanaf 01-08-2010 tot en met 31-12-2010
Basistoelage inwonend 103.77 euro per maand Basistoelage uitwonend 241.93 euro per maand Tegemoetkoming schoolkosten 80.11 euro per maand Als inwonend kan je dus maximaal 138.88 euro per maand krijgen Als uitwonend kan je dus maximaal 322.04 euro per maand krijgen Verdienen je ouders meer dan 33.687 euro dan krijg je minder, bovenstaande dingen zijn dus de maximale bedragen. Als jij onder de rutte-regeling valt en uitwonend bent krijg je maximaal 322.04 euro per maand. Succes;) |
Bedankt, volgende week verhuis ik naar mijn kamer.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:12. |