![]() |
Jam gemaakt
Hey iedereen, ik heb een beetje een groot probleem.
Ik heb net een uur geleden een enorme hoeveelheid bramen jam gemaakt! echt heerlijke jam, van de bramen die ik de afgelopen dagen geplukt had. Alleen mn ma of pa heeft alle potjes die ik bewaard had om het in te doen weggegooid.. nu kan ik het denk ik wel 1-2dagen inde koelkast bewarne maar daarna... hoe kanik het dan bewarne? weet iemand waarje jampotjes oid kan kopen zodat ik mn UBERGODDELIJKE :P bramen jam goed in kan bewaren? |
Ze waren vorige week (of de week daarvóór :confused:) in de aanbieding bij de Blokker. Misschien dat ze ze nog steeds verkopen ;).
|
Anders invriezen?
Weet niet of dat een beetje wil met jam? |
thx moet ik vanmiddag maar gelijk naar d eblokker racen
die jamis echt goddelik lekker :D Gister op brood en op cake gedaan, zometeen op een croissantje uit de oven heerlijk gewoon, lekkerste jam die ik in jaren gegeten heb |
Deze aanbieding bedoel ik, maar ik durf niet te zeggen of ze geschikt zijn als jampotten :bloos:.
|
Blokker en Xenos verkopen wel weckpotten, daar kan het in. Of in elk potje met een schroefdeksel eigenlijk. Het best kun je de jam er indoen terwij het heet is (gewoon opnieuw aan de kook brengen, daar kan het prima tegen), dan het potje stevig dichtschroeven en het dan laten afkoelen. Op die manier wordt het deksel vacuum gezogen waardoor bacteriën en schimmels niet in het potje kunnen komen. Als je een potje zelfgemaakte jam open hebt gemaakt, is het nog ongeveer 2-3 weken goed, zo lang het dicht zit kan het wel een aantal maanden mee. Het bederft wat sneller dan jam uit de winkel, doordat er geen conserveringsmiddelen in zitten :)
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:03. |