![]() |
Unief of hogeschool??? (chemie)
Ik zit met hetvolgende probleem:
Ik ben een student die aan Techniek Wetenschappen is afgestudeerd met 70 %. Deze richting is nogal sterk gebasseerd op wetenschappen. Ik ben bij de unief gaan informeren ofdat ik chemie op universitair niveau aankon en zei verzekerden mij dat ik het wel aan zou kunnen, mits hard studeren. Dat hard studeren heb ik er zeker voor over want mijn motivatie is zeer groot! Ook twijfel ik nog tussen chemie of burgelijk ingenieur... Weet iemand hierover al raad?? Mijn ouders geloven niet in mij en willen me naar de hogeschool in geel sturen om daar chemie te volgen. Hier heb ik geen zin in omdat ik nu eenmaal superhard gemotiveerd ben om unief te gaan doen in Leuven. Maar het spijtige van de zaak is dat zei echt niet willen toegeven en bij hun standpunt blijven.. Wat zouden jullie doen in mijn situatie en heeft iemand uit TW ervaring met unief? Groeten, Dries |
Ik heb geen ervaring met TW aan de universiteit maar hierbij toch mijn mening.
Ga naar de universiteit, doe je best en haal dat papiertje binnen. Blijkt het toch niet te lukken? So be it, dan wordt het HBO. Als je het na 1 jaar niet lijkt te redden dan heb je niks verloren (De kennis die je hebt opgedaan blijft tenslotte zitten). Ik ga ervan uit dat je rond de 20 bent, dit houdt dus in dat je nog 40jaar+ aan het werk kan gaan. Verder vind ik het ook walgelijk dat je ouders je niet stimuleren in jouw keuze. Stimuleer excellentie in plaats van de middelmaat. Vooral een studie als chemie is op het HBO toch meestal het "Net niet gevalletje". Je wilt in dit soort beroepen vaak je master en misschien zelfs PHD halen! Succes. |
Citaat:
Los daarvan snap ik je probleem niet, TS. Je bent oud en wijs genoeg om dit zelf te beslissen, dit is niet de beslissing van je ouders. |
Kies wat je leuk vind. Ik weet niet hoe het in België zit maar hier vond ik Chemie aan de hogeschool behoorlijk saai. 1/3e (!) van de contacturen is praktijk en je leert amper theorie. Alleen maar hier en daar een formule'tje toepassen maar waar die vandaan komt en zo vertellen ze je liever niet want straks snap je het misschien niet.
Ik ben het verder met de 1e reply eens. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Plus dat je slechts laborant kan worden met hbo chemie, daar heb je geen drol aan als je liever de research kant op wil.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En waarom zou die bovengrens niet bestaan? Iedereen heeft grenzen. :o |
Citaat:
Waarom zou die wel bestaan? Heb jij bewijs dat er wat leren betreft een grens is? |
Citaat:
Er zat iemand bij mij op het vwo die heel veel voor school deed maar het ondanks dat toch niet aankon. Nu gaat ze havo doen. (5e klas) |
Citaat:
|
Citaat:
Laat dit liggen, of maak er een apart topic van hier is de TS niet mee geholpen. OT: ik weet niets van chemie of wat ook. Maar als je meer wilt weten helpt het altijd om met studenten die daar al studeren te praten. :) Die kunnen je meestal meer vertellen dan decanen/mentors, die hemelen immers enkel hun eigen programma op. Verder is motivatie altijd heel belangrijk. Je bent inderdaad oud genoeg om je eigen keuzes te maken. Geloof in je eigen kunnen is daarin heel belangrijk. Wie niet waagt wie niet wint. Studeren is inderdaad een proces van jezelf leren kennen, en daarin verschillende dingen uitproberen. En alle andere dooddoeners van dien ;) Succes met je keuze. |
Citaat:
|
De TS is al 6 dagen niet online hoor.
Hij/zij heeft ook niet meer op dit forum gekeken na dit topic geplaatst te hebben. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:25. |