Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Algemene schoolzaken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=45)
-   -   Wat verwacht jij van een klantenkaart (Help mij met mn enquete, duur: 3 minuutjes) (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1811163)

Coyote_handsome 09-08-2010 11:48

Wat verwacht jij van een klantenkaart (Help mij met mn enquete, duur: 3 minuutjes)
 
We komen allemaal weleens in een supermarkt en we hebben (bijna) allemaal een klantenkaart, zoals de Klant-is-Koning kaart, de SuperdeBoer Kaart of de Bonuskaart.

Ik wil graag onderzoeken hoe groot het verschil is tussen wat supermarkten denken dat klanten willen van een kaart en wat klanten daadwerkelijk willen.

Om dit te kunnen doen heb ik jullie hulp nodig!!!

Zouden jullie deze enquête op onderstaande link willen invullen, duurt slechts 3 minuten

http://www.thesistools.com/web/?id=149078

Alvast super bedankt voor het invullen!!!

groetjes

Maarten

Balance 09-08-2010 13:39

Ik wilde hem invullen, maar ik winkel bij de Plus en de Lidl en die staan er niet tussen.
Daardoor loop je bij de vraag over huidige situatie vast.. Terwijl ik best kan aangeven wat ik graag zou willen van een klantenkaart.

Coyote_handsome 09-08-2010 13:51

@Balance

Hey Balance, Plus en Lidl staan er inderdaad niet bij aangezien deze supermarkten GEEN klantenkaart hebben.

Als je bijvoorbeeld boodschappen bij Lidl, Aldi, Plus of andere supermarkten doet die niet zijn aangegeven, dan kan je de optie "anders" gebruiken.

Een voorbeeld
Bij de vraag : Hoeveel keer in de week doet u boodschappen bij de volgende
supermarkten?
--> Stel dat je 1x in de week bij Albert Heijn komt en 2x per Lidl en 2x bij Plus dan vul je het als volgt in:

Albert Heijn 1x
Super de Boer Niet
Vomar Niet
Hoogvliet Niet
Coop Niet
Anders 4x (2x voor Lidl en 2x voor Plus)


Hopelijk wil je het alsnog invullen en mij een groot plezier doen....*O*

Balance 09-08-2010 15:03

Ja dat snapte ik wel ;)

Het gaat meer om deze vraag:

Citaat:

Waarvoor gebruikt u TEGENWOORDIG een klantenkaart (HUIDIGE situatie)? (Slechts 2 antwoorden per regel)

En waar zou u een klantenkaart voor WILLEN gebruiken (GEWENSTE situatie)?

Antwoord mogelijkheden / Schaalverdeling:
1= Helemaal mee eens
2= Mee eens
3= Neutraal
4= Niet mee eens
5= Helemaal niet mee eens




HUIDIGE SITUATIE 1 2 3 4 5 GEWENSTE SITUATIE 1 2 3 4 5
In algemene zin geld te kunnen besparen


Geld te kunnen verdienen door het automatisch opsparen van spaarzegels/punten op mijn klantenkaart (bijvoorbeeld door een (spaar)premie)


mijn persoonsgebonden korting (op producten die ik koop) automatisch mee te nemen bij het afrekenen van mijn boodschappen


Een hogere korting te krijgen omdat ik een loyale/trouwe klant ben, in vergelijking tot mensen die dat niet zijn


Omdat het de mogelijkheid biedt om nieuwe producten te ontdekken en uit te kunnen proberen


Omdat het mij helpt bij het maken van keuzes met betrekking tot de aankoop van producten in de supermarkt (door bijvoorbeeld aanbiedingen die alleen gelden met de klantenkaart)


Omdat het mij tijd en moeite bespaard bij het maken van keuzes (dankzij klantenkaart aanbiedingen) waardoor ik minder naar alternatieve producten kijk


Omdat het plezierig is om spaarzegels/punten te sparen/verzamelen en in te wisselen, geheel automatisch met mijn klantenkaart


Omdat het leuk is om met een klantenkaart bij te houden wat voor boodschappen ik doe, bijvoorbeeld op mijn mobiel of online


Gewaardeerd te worden en onderscheidend te voelen voor mijn loyaliteit aan de supermarkt, (bijvoorbeeld door gezien te worden als een V.I.C. = Very Important Customer / een belangrijke klant)


Om meer service te krijgen omdat ik een klantenkaart heb, vergeleken met mensen die er niet een hebben (Bijvoorbeeld door een kassa speciaal voor klantenkaarthouders)


Aan te sluiten bij een groep mensen met dezelfde waarden


Meer binding te hebben met de supermarkt


Sociale evenementen te bezoeken voor klantenkaarthouders (bijvoorbeeld een dagje uit of een kookcursus)

Heeft het voor jou zin als ik hem invul maar dan het eerste deel (huidige situatie) weg laat?
Dus dat ik alleen aan geef wat ik zou wensen aan een klantenkaart, maar dat ik niks zeg over hoe dat nu gaat (want ik heb nu geen klantenkaart)?

Coyote_handsome 09-08-2010 15:22

Citaat:

Balance schreef: (Bericht 30732797)
Ja dat snapte ik wel ;)

Het gaat meer om deze vraag:




Heeft het voor jou zin als ik hem invul maar dan het eerste deel (huidige situatie) weg laat?
Dus dat ik alleen aan geef wat ik zou wensen aan een klantenkaart, maar dat ik niks zeg over hoe dat nu gaat (want ik heb nu geen klantenkaart)?


Balance-> Dat heeft zeker zin ja. Want dat is een heel belangrijk onderdeel van de enquete.
Alvast bedankt voor het invullen

Coyote_handsome 09-08-2010 17:20

Dames en Heren,

Ik heb er nog 20 nodig....

Vul hem snel in op

http://www.thesistools.com/web/?id=149078

Dankje wel

Sanne12 09-08-2010 17:22

Nog 19...;)

Coyote_handsome 09-08-2010 17:22

Haha dankje wel...nog 19...

Duckdoggy 09-08-2010 17:45

ingevuld

Mar_TFD 09-08-2010 17:57

Kies je er bewust voor om deze enquete op een forum voor scholieren te zetten? Ik ken je onderzoek verder niet, maar het lijkt me niet de juiste doelgroep.

Maar goed, ik zal hem voor je invullen.

EDIT: heb hem ingevuld. Er staan wat spelfouten in (slordig!) en ik vond die vraag met al die vakjes erg onduidelijk. Er stonden 2 rijen vakjes in die geen doel leken te dienen.

Coyote_handsome 09-08-2010 18:35

Mar,

Ik kies bewust deze forum op scholieren.com aangezien ik een breed doelgroep heb. Daarnaast ben ik heel benieuwd naar je zogenaamde spelfouten. De 2 rijen waar jij het over heb is een creatieve oplossing aangezien ik anders mijn matrix niet kon maken, en daardoor vervolgens de tabel 2x moest presenteren waardoor dit irritatie zou kunnen doen opwaaien.
Dus ja, met andere woorden het klopt dat er 2 rijen inzitten die geen doel hebben.

Groeten en dank voor het invullen

Balance 09-08-2010 20:03

Oké, dan vul ik hem in!

Hier een spelfout die ik zag: Omdat het mij tijd en moeite bespaard

En deze snapte ik eigenlijk niet: mijn persoonsgebonden korting (op producten die ik koop) automatisch mee te nemen bij het afrekenen van mijn boodschappen

Wat bedoel je met persoonsgebonden korting? Ik kan me er geen voorstelling bij maken, want als er korting op een product is, is dat nooit persoonsgebonden. Maar ik begrijp het misschien verkeerd.

Coyote_handsome 09-08-2010 23:44

Citaat:

Balance schreef: (Bericht 30733694)
Oké, dan vul ik hem in!

Hier een spelfout die ik zag: Omdat het mij tijd en moeite bespaard

En deze snapte ik eigenlijk niet: mijn persoonsgebonden korting (op producten die ik koop) automatisch mee te nemen bij het afrekenen van mijn boodschappen

Wat bedoel je met persoonsgebonden korting? Ik kan me er geen voorstelling bij maken, want als er korting op een product is, is dat nooit persoonsgebonden. Maar ik begrijp het misschien verkeerd.


Balance, met die vraag bedoel ik dat persoonsgebonden coupons die tegenwoordig vaak per direct mail verstuurd worden, of bijvoorbeeld online bij Mijn Ah.nl getoond en uitgeprint kunnen worden --> Automatisch op de bonuskaart staan, en dus bij het afrekenen direct meegenomen wordt. Dit is overigens een optie die nu nog niet kan, maar wellicht gewenst is.

Mar_TFD 10-08-2010 22:42

Citaat:

Daarnaast ben ik heel benieuwd naar je zogenaamde spelfouten.
'Zogenaamde' spelfouten?

arPos 13-08-2010 19:37

het liefst heb ik dat die bonuskaarten niet zouden bestaan, ik voel me namelijk flink opgelicht als ik er geen gebruik van zou willen maken, aangezien de kortingen altijd worden doorberekend in de prijzen moet je zonder bonuskaart dus voor de kortingen van mensen met een bonuskaart betalen.

en al heb je er wel 1, dan betaal je dus voor je eigen korting.

maarja mensen willen nu eenmaal de illusie van voordeel door een plastic geval voor een blieper te houden.

brands 15-08-2010 20:14

Done


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:45.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.