Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Psychologie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=51)
-   -   Dwang&drang maatregel (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1811195)

Eend 09-08-2010 18:32

Dwang&drang maatregel

Hij was er bij mij na 5 jaar eindelijk afgehaald (wat ik niet wist:s), maar sinds gister heb ik weer een tijdelijke maatregel :(

Hebben jullie wel eens een dwang en drang maatregel gehad?

Friday 09-08-2010 18:53

Ik heb het nooit gehad, maar wat houdt dat eigenlijk precies in, zo'n maatregel?

Queasy 09-08-2010 19:30

Wat houd het in?
Dat je in de separeer terecht komt.

Heb je nog een vraag erover, of wil je dit topic gebruiken om ervaringen uit te wisselen?:)

Eend 09-08-2010 22:32

Ik wou ervaringen delen. Die maatregel is, dat ze me kunnen dwingen naar de separeer, zodra die regel niet er niet is, wordt er een dwangprotocol aangemaakt, dat ze je tegen je zin dingen kunnen dwingen. Bij anorexia patiënten kan het bijv. sonde voeding zijn. Bij mij is het dan de separeer. Hoe erg getraumatiseerd ik ook ben, ze blijven het gebruiken. En ik geef toe, ik ben niet altijd een lieverdje. Ik zit tussen 15 jongens en ben het enige meisje.

Ik heb sinds vandaag een "maatje" van het vrijwilligersteam. Daarmee kan ik naar het strand of gewoon bij de Mac wat te snacken halen. Of gewoon binnen een spelletje spelen. Het kan allemaal. Het grappige is dat ze ook een lichte vorm van borderline heeft. Ze wist helemaal niet dat ik dat ook had. Ze vond Libby, één van mijn caafs zo lief. Iedereen is dol op Libby :D Arme Pruttel :P

Maar weer ff on-topic. Ik zoek dus mensen die hier ook mee te maken hebben gehad.

Queasy 10-08-2010 04:51

Ik heb nog nooit van zo maatregel gehoord. En destijds moest ik als het nodig was gewoon de separeer in en ik had niks te willen.

Bregje 10-08-2010 12:59

Nee, maar mijn cliënten wel:D;)

Queasy 10-08-2010 15:58

Citaat:

Bregje schreef: (Bericht 30735219)
Nee, maar mijn cliënten wel:D;)

Leg uit?

Bregje 11-08-2010 08:09

Citaat:

Queasy schreef: (Bericht 30735775)
Leg uit?

Werk o.a.met cliënten met complex probleemgedrag icm verstandelijke beperking/autisme. Die gaan ook met regelmaat ar in.

Eend 15-08-2010 21:58

@Queasy: Werkte jij ook de hele tijd tegen als ze je separeerden? Dat deed ik namelijk wel altijd...

MooZboot 15-08-2010 23:54

Citaat:

Eend schreef: (Bericht 30749740)
@Queasy: Werkte jij ook de hele tijd tegen als ze je separeerden? Dat deed ik namelijk wel altijd...

Wat is separeren?

Queasy 16-08-2010 08:28

Citaat:

MooZboot schreef: (Bericht 30750063)
Wat is separeren?

Dat is iemand afzonderen. Als iemand heel angstig wordt, en er niks mee te beginnen is kunnen ze je afzonderen, en dan zit je voor een bepaalde tijd in een ruimte met een camera, een bed, en een bekertje water om rustig te worden.

@eend ja dat heb ik destijds wel gedaan. Heel plezierig vond ik het niet;)

Eend 16-08-2010 17:59

Nee, dat geloof ik! De eerste keer voelde als een verkrachting. Het waren twee mannen en ik moest tegen de muur staan en toen kleedden ze me uit :( Sindsdien ben ik elke dag wel gesepareerd geweest, totdat het op mijn huidige afdeling steeds beter ging. Dus ik hoop op het CIB dat t ook zo blijft.

melovescrizzle 17-08-2010 18:44

ik heb een ibs en een vm gehad op een gesloten crisisafdeling. in die periode ben ik regelmatig lichamelijk ingeperkt en ik heb 1x in de separeer gezeten. t was natuurlijk niet fijn, maar ik snap wel dat ze niet echt een andere mogelijkheid zagen om mij rustig te krijgen..

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:21.