Citaat:
BlackBetty schreef:
(Bericht 30769796)
Het beste kan je een CMS systeem gebruiken. CMS staat voor content management systeem. Deze zijn bijna allemaal gratis te verkrijgen op het internet.
Joomla 1.5 is eigenlijk de beste keus. Deze installeer je op de webruimte.
Daarna ga je opzoek naar een geschikte template. (De vormgeving) Een template kan gratis zijn, maar er zijn ook professionele bedrijven die er een voor je maken op maat.
Deze installeer je ook op je website.
Daarna ga je componenten zoeken die je website afmaken. Denk hieraan een contact formulier, een Videopagina, een gastenboek etc.
Ik kan wel Joomla voor je installeren op je webruimte. Templates zijn er genoeg te vinden en componenten ook.
i.i.g succes, als je nog meer vragen hebt hoor ik het wel
|
Joomla de beste keus zou ik niet zo direct durven zeggen (ik heb zelf indertijd nog een Joomla-site opgezet op een server die ik mee beheerde), maar echt tevreden was ik er uiteindelijk niet van. Joomla en Mambo configureren is een echte hel in mijn ogen; er zijn zo veel opties die ingesteld moeten worden dat je het moeilijk echt goed geconfigureerd krijgt. Ook is de opmaak-engine niet echt het properste wat er bestaat (HTML met hopen tabellen, zeer frustrerend als je dingen wilt gaan aanpassen). Het voordeel aan Joomla aan de andere kant is wel honderden plugins voor bestaan (maar dat wilt ook zeggen dat je voor sommige dingen lang moet zoeken achter een plugin die exact doet wat jij wilt zonder veel problemen).
Er bestaan genoeg andere CMS-systemen die misschien meer op je noden zijn afgesteld. Meestal heb je enkel PHP en MySQL om mee te spelen op je webruimte; maar dat hangt natuurlijk van de provider af. Wat tegenwoordig meer en meer gebruikt wordt, zeker als het veel draait om kennis doorgeven is een soort wiki opzetten die je als site gebruikt (en wel bewerkbaar door jezelf en je medewerkers maar niet door iemand anders).
Als je genoeg hebt aan een statische website, zou ik aanraden om met DreamWeaver aan de slag te gaan. Dat is WYSIWYG enerzijds, maar je kan er ook templates mee maken die ervoor zorgen dat je eenmaal dat die template gemaakt is, je enkel je echte content nog kan bewerken en op een consistente manier items kan toevoegen. Dus na het opzetten is dat voor leken ook nog bruikbaar. En je zit meestal aan goedkopere tarieven vast als je geen PHP/MySQL in je webspace nodig hebt. Aan de andere kant is een statische site minder geschikt om vaak updates mee te doen, of veel interactie tussen klant en jezelf op te bouwen (forum, wiki, ... vereisen allemaal dat je een dynamische site hebt).
|