![]() |
Zwart voor ogen
Al een paar jaar heb ik dat het helemaal zwart wordt voor m'n ogen als ik ga staan na een lange tijd te hebben gezeten.
Laatst verloor ik zelfs m'n evenwicht terwijl dat gebeurde. Weet iemand wat dit is en hoe het komt? |
Orthostatische hypotensie (google maar ff ;))
Kort gezegd: Bloeddrukdaling bij plotseling overeind komen/gaan staan..Neem je tijd om overeind te komen, dan zal je hier minder last van hebben.. |
Het is wel vrij normaal volgens mij. Ik ken veel mensen die hier last van hebben, en ik heb het zelf ook wel eens. Maar als je het echt áltijd hebt, ook als je gewoon rustig opstaat, dan zou ik toch even langs de dokter gaan :).
|
Citaat:
|
Ik heb dit ook! :o
En ik ben er ooit mee naar de dokter geweest, en er kwam inderdaad uit wat FrantiC zegt. |
Wat leuk om te weten :)
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik dacht ook al dat het zo zou overkomen... Toch wel... -O- |
Ik heb sOms ook zoiets
als ik lang stik zit en ik ga lopen word ik heel duizelig en gaat alles draaien voor mijn ogen ben zelfs al een x omgevallen |
Oh ik heb dit altijd, ook als ik rustig zit en als ik ongesteld ben vaker.
Bij mij komt het door lage bloedruk en ijzertekort Ligt het daar bij jou niet aan? |
fatsoenlijk eten scheelt ook een hoop :y
|
Ik hebt dit ook,
zit volgens mij in de familie :p |
Ik heb het ook (al zijn de vlekken niet zwart maar een andere kleur, geen idee welke), alleen word ik niet duizelig.
|
Citaat:
OT: Wel oppassen als je je evenwicht verliest, ik ben zelfs twee keer flauwgevallen omdat ik te snel opstond. Maar aangezien ik nu weet hoe ik ermee om moet gaan, gebeurd dat eigenlijk nooit meer. |
Citaat:
|
Citaat:
Maar het kwam nét goed, neem ik aan? |
Heb je ooit een hersenschudding gehad?
|
Citaat:
|
Ja.
|
Oh. Nou ja. Ik heb wel eens een zware hersenschudding gehad. Maar ik was toen 9 ongeveer.
En ik heb dit sinds... mijn twaalfde? Ik zie niet echt een verband. :o |
Geen zware hersenschudding voor zover ik weet.
Soms wel een lichte |
M'n vriend heeft hier ook last van maar hij heeft een te lage bloeddruk. Volgens hem ligt het daar ook een beetje aan. Als je weet dat je dit kan overkomen moet je gewoon wat rustiger opstaan en misschien ook oppassen dat het je niet gebeurd wanneer je uit een warm bad wilt stappen of zo. Want dan is het wel gevaarlijk als je echt je evenwicht verliest en valt.
|
Duidelijk een tekort aan ijzer
|
Citaat:
|
Citaat:
|
een logische uitleg is alcohol :p
nee ik heb het ook maakt niet veel uit gewoon rustig opstaan |
Citaat:
|
Veel jongeren hebben dit ook terwijl ze in de groei zijn, op latere leeftijd vaak niet meer.
|
Citaat:
|
Je bloed gaat gewoon te snel naar beneden door het opstaan en vertrekt effe 'uit' je hersenen.
Hierdoor ga je even flashen. Minder snel opstaan is de oplossing. Wanneer je hier opeens heel erg veel meer last van hebt dan vroeger kunnen eventuele oorzaken bloedarmoede en te weinig vocht zijn. |
Ik heb het ook redelijk vaak, maar ook een lagere bloeddruk dan gemiddeld. Dus misschien ligt het daar wel aan :confused:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:58. |