![]() |
Oorlogfilms
Hey ik ben een groot oorlog film liefhebber en ben opzoek naar nieuwe films om te kijken
De volgende titels hoef je niet te noemen. Ik heb t liefst dat ze over de 2e wereld oorlog gaan, maar vietnam is ook erg intressant. Ook zijn op waarheid gebasseerde verhalen t meest welkom Alvast bedankt Deze ga ik nog zien: The thin red line Letters from iwo jima Flags of our fathers Deze heb ik al gezien: Band of brothers The Pacific Pearl Harbor Der Untergang We Were Soldiers Warriors Jarhead Zwartboek Oorlogswinter Dead Snow |
WW1:
All Quiet on the Western Front Paths Of Glory WW2: Patton A Bridge Too Far Saving Private Ryan The Great Escape Schindler's List The Longest Day Das Boot Vietnam: Apocalypse Now Full Metal Jacket Platoon The Deer Hunter |
dead snow is toch geen oorlogsfilm man :D
toevoeging: -enemy at the gates -tigerland |
The Boy in The Striped Pyjamas
|
Saving private ryan was ik even vergeten, The boy in the striped pyjamas heb ik over gehoord ga ik zeker kijken ik heb zojuist Black hawk down gekocht die ik later deze week zal gaan kijken
|
The hurt locker
deze gaat over een bom-ontmantelings-squad (ofzo) in irak (hopelijk is dat ook goed). Ik vond hem zelf er vet, al gaat het niet om grootschalige gevechten als de meeste ww2 films |
The Pianist! Aanrader :)
|
The Human Condition
|
Zoals N00dles al zei, Full Metal Jacket en The Deer Hunter. <3
|
Citaat:
|
Valkyrie, A Bridge to far (mag je niet gemist hebben als WW2 Fan)
|
Citaat:
Dankje allemaal voor de tips ik ben naar de Music store geweest en heb nog meer inspiratie gezien. zodra me nieuwe loonstrook op de mat valt koop ik ze (y) |
google anders ook gewoon BEST WW2 MOVIES en dan vind je vast nog wel wat :P
|
WW2:
Stalag 17, werpt een hele nieuwe blik op de oorlog ;) |
|
Citaat:
Verder mag natuurlijk Schindlers list niet ontbreken en Der untergang, maar die had je al gezien! |
Sophie's Choice
|
La vita è bella misschien?
Trouwens, het is toch WO en niet WW? |
Un long dimanche de fiançailles <3
|
Generation Kill, miniserie van HBO. Realistische kijk op het moderne Amerikaanse leger (y).
|
Nog een zooitje, al wat oudere films:
WW2: -Batlle of Britain -Midway -The Bridge at Remagen -Escape from Sobibor -Dirty Dozen Vietnam: -Hamburger Hill -Tour of Duty (serie) |
Citaat:
|
La Vita è Bella Over een vader die met zijn zoon gevangen zit in een concentratiekamp en hem zomin mogelijk mee wil laten krijgen van wat er daadwerkelijk in het concentratiekamp aan de hand is.
Kelly's Heroes Over een groep amerikaanse soldaten die geen zin meer heeft om te vechten en op zoek gaan naar een lading goud die de duitsers in de buurt hebben opgeslagen. |
Citaat:
Edit: ik dacht dat deze post in het Welke film heb je gezien-topic stond. :facepalm: |
The Bridge on the River Kwai is trouwens ook een absolute aanrader.
|
Citaat:
|
Citaat:
ik weet niet of je ook in anne frank geboeid bent maar daar zijn ook vette films over!! |
8th company
|
Jacob's Ladder. Oh wacht, die telt vast niet :o
|
Citaat:
Ik zou het je zeker aanraden om hem af te kijken |
Citaat:
|
Best wel een up. Maar als je al ver door het lijstje bent, is Talvisota, of de Engelse titel The Winter War, ook nog wel een optie.
|
Voyna i Mir
The Longest Day Why We Fight |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:31. |