Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Psychologie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=51)
-   -   concentreren (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1811833)

Duckdoggy 17-08-2010 14:13

concentreren

Ben ik weer(voor de zoveelste keer:P)

problem number 13223482289374928734(nee grapje zoveel zijn t er niet, maar inmiddels wel veel:P)

nu weer n probleem met concentratie of weet ik hoe ik het moet noemen:P

telkens als ik denk zo van ja ik ga dadelijk tekenen ofzo,
duik ik automatisch achter mn laptop, en kom er pas na gemiddeld een uur ofzo weer vanaf, maar meestal lukt dat zelfs niet eens en blijf ik nog veel langer op mn laptop.
ik kan gewoon niet die stap nemen om mijn stoel op te pakken en aan mijn tekentafel te gaan zitten,
kei raar.
want zo lastig zou het toch niet moeten zijn:P

echt super raar probleem.

iemand tipzzz??? want ervaringen zullen er wel niet zijn met dit rare probleem of wel?

Volk 17-08-2010 14:25

Ik denk dat dit meer met discipline dan met concentratie te maken heeft. Laat je laptop uit tot je niks anders meer hoeft te doen.

Vogelvrij 17-08-2010 15:09

Natuurlijk zijn er wel ervaringen, dit heeft echt bijna iedereen. De vloek van de computer, of zo. Ik probeer mezelf ook al vanaf half negen vanochtend ertoe te zetten om te gaan schrijven en dat is ook nog niet gelukt. Er valt niets aan te doen, het is ongeneeslijk. Het enige wat je kan doen, is jezelf proberen dwingen. Of je computer het raam uit flikkeren.

Balance 17-08-2010 20:32

Ach dat heeft iedereen denk ik wel. Als het iets is wat je echt moet doen is het een kwestie van een schop onder je kont geven.

Bregje 18-08-2010 11:29

Ik zou naar Jeruzalem gaan, daar hebben ze een perfecte muur voor je :D:o...

Duckdoggy 18-08-2010 14:58

Citaat:

Bregje schreef: (Bericht 30757674)
Ik zou naar Jeruzalem gaan, daar hebben ze een perfecte muur voor je :D:o...

uuuhm welke muur bedoel je en wat heeft dat met dit probleem te maken??
want ik snap t niet helemaal??::o

mathfreak 18-08-2010 15:09

Zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Klaagmuur en dan vooral "Doordat vele joden aan de muur klaagden vanwege de verwoesting van de tempel en de diaspora, vooral tijdens de rouw- en vastendag Tisja Beav, wordt de muur vaak ook de klaagmuur genoemd".

Duckdoggy 18-08-2010 15:32

nou ff serieus over dit onderwerp okee??

Kikaa 18-08-2010 16:47

Citaat:

Duckdog96 schreef: (Bericht 30758572)
nou ff serieus over dit onderwerp okee??

Ik snap niet hoe je echt ''serieus'' over dit onderwerp kunt zijn.. Je maakt (naar mijn idee) zoveel problemen van van alles. Dit heeft iedereen en het heeft niet met concentratie te maken. Zet je computer uit en ga eerst tekenen. En je hoeft jezelf toch niet te verplichten om te gaan tekenen?

Daboman 18-08-2010 18:55

Uitstelgedrag dus. Heeft iedereen wel eens. Neem hier eens een kijkje. Hoewel het over schoolwerk gaat, geldt het net zo goed voor andere dingen.

BKee 19-08-2010 18:42

Ik denk ook dat het meer discipline dan met concentratie te maken heeft. Ik zelf heb daar ook wel eens last van (alleen dan met andere dingen, maarja). Ik denk eigenlijk dat iedereen hier wel eens last van heeft (de een misschien erger dan de andere), maar ik denk niet dat je er echt veel aan kunt doen. Het beste lijkt me genoeg om tegen jezelf te zeggen, NU ga ik tekenen i.p.v. laptoppen en het dan ook daadwerkelijk te gaan doen.

A Capelle 20-08-2010 20:46

Verkoop je laptop en gebruik de pc van je ouders. Die kunnen er dan voor zorgen dat je niet meer dan een uur per dag kan computeren.

Verder moet het ook uit jezelf komen, als je denkt van: "ik blijf toch wel 2 uur achter de laptop hangen", dan probeer je het gewoon niet.

sarah_d 21-08-2010 20:06

Dat heet inderdaad discipline en karakter, niet concentratie. Ik heb het zelf ook wel, maar ja, ik kan er niet echt iets tegen beginnen lijkt me zo.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:53.