![]() |
Totaal de weg kwijt...
Ik ben dus totaal de weg kwijt... Heb 5 jaar over mijn VMBO TL Diploma gedaan, omdat ik school niet egt serieus nam.
Daarna ben ik 3 weken te laat ingestapt in een Havo 4 opleiding, waar ik best trots op was aangezien ik toen alles zelf had geregeld. maar al snel bleek dat een flop te worden mede dankzei familie drama's. Toen ben ik via het RMC terecht gekomen op de opleiding Detail Handel wat bleek totaal niet te zijn wat ik wou. en nu ben ik al een jaar doelloos aan het thuiszitten. heb een paar maanden fabriekswerk gedaan en daar wil ik liever niet terugkomen. nu zit ik elke dag in de stress omdat de scholen ook al weer beginnen en de tijd opraakt... Ik ben ondertussen dus al 20 jaar, en weet nogsteeds totaal niet wat ik nou wil worden. het liefst zou ik tog nog proberen mijn Havo diplomatje te krijgen zodat ik tenminste weer aan de slag ben en meer opties heb.(ook omdat ik zeer slechte ervaring heb met de MBO opleidingen...) nou hoop ik dat ik hier wat advies kon krijgen of ervaring van andere mensen die in een soort gelijkig situatie hebben gezeten. sorry voor de verkeerde spelling, type dit bericht om 4 uur snachts totaal gestressed... Alvast Bedankt, |
- In welk beroepenveld zou jij willen werken?
- Welke sector heb je op je VMBO-tl gedaan? - In welke vakken was je goed/slecht en welke vakken vond je leuk/saai Morgen even naar een VAVO bellen (voortgezet algemeen volwassenenonderwijs) en je verhaal uitleggen. Al had je dit eerder moeten bedenken, ik weet nog niet welke school je nu nog wil aannemen. Het zou jammer zijn als je nu nog een jaar thuis moet zitten. |
vavo doen, en dat dan niet een week voor t begin van de school bedenken want de kans is idd klein dat ze zeggen: ja tof!
en ik weet niet of je met thuiszitten ook echt niksdoen bedoelt maar ga iig werken, dan kom je vanzelf wel dingen tegen die je wel en niet leuk vind |
er zijn ook van die tests op internet.
die zou je ook eens kunnen maken. |
Je hebt 1 MBO opleiding gedaan en die beviel niet, maar dat betekent niet direct dat je elke MBO opleiding hoeft uit te sluiten.. Sta eens stil bij verschillende soorten beroepen en bedenk je eens hoe jij het zou vinden om dat beroep uit te oefenen. Je kunt bijvoorbeeld eens googelen op beroepensites en daar een lijst langs lopen. Schrijf alles op wat je enigszins interessant vindt, op die manier kom je er in elk geval achter welke richting je op moet denken.
|
Ik zou proberen om je HAVO via VAVO te halen. Dat kan je in 1 jaar doen, maar ook verspreid over 2 jaar. Volgens mij zou je nu nog mee kunnen doen met dit jaar (dat weet ik niet 100% zeker hoor. Ik ga ook VAVO doen (gezakt voor mijn vwo -_-) en dat begint pas op 6 september.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:02. |