Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Flora & Fauna (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Shetlander (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1812470)

me12 25-08-2010 12:43

Shetlander

ik zou heel graag een Shetlander willlen.
ik heb ook rij ervaringen.
maar nou zou ik graag willen weten. hoe veel kost het ongeveer om een Shetlander op een weiland te houden per maand?

xxx

Lotte^^ 25-08-2010 14:31

Een shetlander is vrij klein he... Ik zou er alleen maar kleine kinderen op laten rijden..
Verder zijn pony's echt kuddedieren en het zou best zielig zijn om hem alleen in een weiland te zetten. (of staan er al andere paarden? ) Als anders 2 shetlanders te duur zijn, zou je er ook een geit bij kunnen zetten.

klompje 26-08-2010 18:09

Bij een geit heb je wel het risico dat die de manen van de pony opeet.

k@rlijn 26-08-2010 23:23

Citaat:

klompje schreef: (Bericht 30779318)

of de geit raakt gewent aan zijn partner (pony) en valt je aan als je in de buurt komt .
wat ik dus heb:s

blueberry55 07-09-2010 21:16

ěk heb ook een shetlander gehad maar het zijn echte rotzakken hoor!!! ze willen er altijd vandoor gaan. ze moetten altijd iets te klieren hebben haha! is een A ponytje dan niet beter iets voor je? het verschilt echt hoeveel het kost, het kan zelfs gratis zijn als je een hele lieve boer tegen komt haha! maar ik denk zoiets van 50 a 100 euro in de maand.

Qimm 10-09-2010 16:59

maandelijkse kosten zijn vaak wel te overzien, shetten zijn sober en hebben niet enorm veel voedsel nodig, laat staan enorme hoeveelheden krachtvoer. Maar vergeet niet dat ook shetlanders ontwormten bekapt moeten worden en dat ook shetlanders zoek kunnen worden. Een bezoekje van een dierenarts is vaak al ruim het maandelijkse bedrag

shetten vind ik echt kinderponies of gezelschapsponies, als je wil rijden zou je beter uit kunnen kijken naar een wat groter model. Na een kilo of 40 vind ik dat je echt niet meer op een shet thuishoort.

Jongen_22 11-09-2010 23:43

Citaat:

Qimm schreef: (Bericht 30836625)
maandelijkse kosten zijn vaak wel te overzien, shetten zijn sober en hebben niet enorm veel voedsel nodig, laat staan enorme hoeveelheden krachtvoer. Maar vergeet niet dat ook shetlanders ontwormten bekapt moeten worden en dat ook shetlanders zoek kunnen worden. Een bezoekje van een dierenarts is vaak al ruim het maandelijkse bedrag

shetten vind ik echt kinderponies of gezelschapsponies, als je wil rijden zou je beter uit kunnen kijken naar een wat groter model. Na een kilo of 40 vind ik dat je echt niet meer op een shet thuishoort.

Klopt en als het tegenzit kan je ook over het maandbedrag zitten zorg dus dat je ouders je financieel steunen.

Er zijn stevige shetlanders die tegen een stootje kunnen maar idd let op dat je niet te zwaar wordt. Het zijn eigenwijze beesten dus laat je ook niet verassen.
Ah en misschien is het ook het beste om gelijk een shetlander te nemen die gekeurd is door een dierenarts dan is het duidelijk dat je een gezond paardje hebt.

Succes.

Love-are-you 04-10-2010 17:12

Bij ons op stal kost stalling+weidegang 40 of 50 euro voor een shetlander ;)

Love-are-you 04-10-2010 17:12

Citaat:

klompje schreef: (Bericht 30779318)

Je hebt speciale anti-bijt ;)

LW 04-10-2010 17:24

Aankoop van een shetlander tussen de 100 en 300 euro.
Weide huren, ongeveer 50-100 euro per maand.
Om de zoveel weken de hoefsmit is ongeveer 25-50 euro.
Dierenartskosten die er bij kunnen komen bij eventueel koliek.
Wormen spuiten 2 keer in het jaar.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:46.