Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Levensbeschouwing & Filosofie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=90)
-   -   Nieuwe bus uit China (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1812690)

Alg 27-08-2010 17:55

Nieuwe bus uit China
 
http://www.chinahush.com/2010/07/31/...ve-to-commute/

Wat denken jullie hiervan? Zou dit handig zijn om het fileprobleem tegen te gaan?

hookee 27-08-2010 18:04

Nee, brandhout.
Vooral in een bocht, ga jij eronder rijden? Angstig aangelegde bestuurders willen er dus persé langs of achter blijven -> filevorming.
Vergeet die bus en ga gewoon een ondergronds metronetwerk aanleggen luie donders !

Oh, en nog wat, zet de maximum snelheid op de vijfbaans A2 eens als de wiedeweerga terug op de 120 km/u !

Alg 27-08-2010 18:10

Ik geloof dat het de bedoeling is, dat deze voertuigen over het stilstaande verkeer heen kunnen tijdens de spits. Die angstig aangelegde bestuurders hebben dus niet zoveel te kiezen.

120 km/u? Dat is wel erg hard hoor, in de spits. Er kunnen meer auto's overheen als je wat zachter rijdt. Hoe dat komt? Langzaam rijdende auto's kunnen dichter achter elkaar.

Sigmund 28-08-2010 01:03

Citaat:

Alg schreef: (Bericht 30782504)
Ik geloof dat het de bedoeling is, dat deze voertuigen over het stilstaande verkeer heen kunnen tijdens de spits. Die angstig aangelegde bestuurders hebben dus niet zoveel te kiezen.

120 km/u? Dat is wel erg hard hoor, in de spits. Er kunnen meer auto's overheen als je wat zachter rijdt. Hoe dat komt? Langzaam rijdende auto's kunnen dichter achter elkaar.

+ het verschil tussen een gewone auto (120) en een vrachtwagen of oma's (80) is minder groot -> minder gerem -> minder filevorming.

hookee 28-08-2010 07:44

Citaat:

Alg schreef: (Bericht 30782504)
Langzaam rijdende auto's kunnen dichter achter elkaar.

Sneller rijdende auto's zijn eerder van de snelweg.
En over het snelheidsverschil; we hebben 5 (vijf) rijbanen ! 140, 120, 120, 100, 80 ?.
Tijdens de spits regelt die snelheid zich vanzelf terug, we hoeven de betutteling niet tot ieder niveau door te voeren.

Alg 28-08-2010 11:51

Het aantal auto's dat over een snelweg rijdt, hangt af van zowel de snelheid als de dichtheid. Het is dus best mogelijk dat er bij een lagere snelheid een dusdanig grotere dichtheid is, dat er meer auto's over kunnen. Voor een individu daarentegen werkt het heel anders: die moet gewoon zo hard mogelijk rijden om zo snel mogelijk aan de andere kant te zijn.
De overheid is voor het collectieve belang, niet voor het individuele. Het is dus niet zo vreemd dat er een maximumsnelheid ingevoerd wordt als dat bij berekening beter lijkt te werken.

hookee 28-08-2010 18:12

Citaat:

Alg schreef: (Bericht 30784570)
De overheid is voor het collectieve belang, niet voor het individuele. Het is dus niet zo vreemd dat er een maximumsnelheid ingevoerd wordt als dat bij berekening beter lijkt te werken.

Alleen jammer dat die snelheidsbeperking 24 uur is en de spits maar een uur of 4.
Zoals ik al zei, als het druk is krijg je minder tussenruimte, door het survivalinstinct van de bestuurders loopt de snelheid dus vanzelf terug. Wat moeten we nu met betuttelende bordjes "100" en agenten in de bosjes?
Net zoals de meeste verkeerslichten doordeweeks na 1 uur 's-nachts, zet die krengen gewoon op oranje knipperen, we komen er ècht wel uit, we hebben immers allen ons rijbewijs gehaald.

Alg 28-08-2010 20:36

Een constante snelheid is beter dan een snelheid die afhankelijk is van het survivalinstinct.
En na één uur 's nachts zijn de meeste stoplichten ook op oranje gezet. Alleen op sommige nog redelijk drukke of onoverzichtelijke kruispunten. (Vast voor als er dronken fietsers langskomen of zo.)


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:17.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.