![]() |
welk materiaal kan op doek??
heeeeiii
kun je ecoline&inkt en pastelkrijt ook op doek gebruiken, of gaat dat niet??? owja en wat is jullie mening, bij een schilderij, is het erg als je dan de bobbeltjes van het doek door de verf nog ziet? bij een acrylverfschilderij?? thaanxxx x |
is er werkelijk niemand die dit weet of geprobeerd heeft??
|
Nou het lijkt me niet handig, omdat het doek de ecoline enorm opzuigt waardoor het niet terecht komt waar het zou moeten zijn, of als het een dichtgeschilderd/dingest doek is neemt het het helemaal NIET op waardoor het ook niet blijft zitten (en met inkt net zo) en pastelkrijt kan vast, maar dan heb je waarschijnlijk HEEL ERG VEEL krijt nodig omdat het ruw materiaal is waardoor je krijt gewoon heel snel opgaat.
Maar ik heb het nooit geprobeerd, voor het originele effect kun je het natuurlijk altijd gewoon eens proberen, misschien wordt het ook wel heel leuk. En het ligt heel erg aan het soort schilderij wat je maakt of ik het leuk vind dat je het doek nog ziet. |
Voor oliepastelkrijt gebruik ik altijd het liefst aquarelpapier, dat gaat niet zo snel bobbelen als gewoon papier. Of het op doek ook werkt weet ik niet.
|
en graffiti kan dat wel op doek??
|
experi....
|
Je bedoelt spuitbussen? Dat kan op doek, ik heb hier een graffiti-werkje gekregen van een vriend hangen. Alcoholstiften kunnen ook prima op doek.
|
Citaat:
Gewoon doen, koop wat goedkope doeken in het kruidvat en leef jezelf uit. |
goedkope doeken, waar vind ik die zo snel?
bij mij in het dorp zit wel een action, daar hadden ze hele grote doeken, maar nu is bijna alles wat ze er hebben voorbedrukt. want naar mijn idee is graffiti niet iets dat op n a4tje thuishoort:O en alcoholstiften? wat zijn dat precies voor stiften dan? daar heb ik echt nog nooit van gehoord:O |
|
Citaat:
En ik zei al: Kruidvat, om de zoveel tijd, meestal zeker tegen sinterklaas. Blokker idem. Schildersbenodigdheden winkels hebben meestal goedkopere en duurdere varianten. Alcoholstiften zijn permanente stiften. http://profile.ak.fbcdn.net/profile-...61986_3563.jpg |
Bij de action hebben ze heel veel schildersspullen! Ik koop daar ook altijd mijn doeken. Ze hebben het in verschillende maten, ze hebben er verf, ezels, tekenspullen etc. en het is goedkoop.
|
Of iets op doek 'kan' of niet hangt meer af van je skillz dan van het materiaal zelf.
|
Citaat:
ze hebben best veel verf enzo bij de action, maar doeken de laatste tijd echt steeds minder, maar idd, wat mutant zegt zal ik ns in de gaten houden, rond sinterklaas hebben ze dat ws meer |
Ik was van de week bij de action en daar hadden ze nog veel. Zal er wel aan liggen waar het is geplaatst denk ik.
|
Citaat:
maarja in mijn favo stad zit ook n action:P dan ga ik daar wel weer ns heen |
Ze hebben deze week doeken voor 1 euro bij de bas.
|
Citaat:
Inderdaad experimenteren. |
O en doeken van de action zijn rot, laat staan de verf. Die verf, daar kun je enkel mee verven, niet schilderen.
|
Ik krijg die verf van de action niet eens uit de tube. Je hebt gewoon een kneedbaar blokje blauw in een tube dan, geen verf.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:19. |