![]() |
Problemen met OV chip
Hallo,
Ongeveer vier weken geleden heb ik het aanvraagformulier van de OV chipkaart aangevraagd via de IB groep. Dat formulier heb ik na een tijdje wachten niet gekregen (ik dacht dat je hem na je recht op studiefinanciering zou krijgen?), dus nu heb ik het begin deze week via de website aangevraagd. Het is alleen zo dat je dat formulier over ongeveer een week krijgt na het aanvragen en na de ontvangst van dat formulier duurt het ook nog drie weken voordat de OV chip klaar is. Volgende week begint voor mij school al, dus die chip heb ik nooit meer op tijd. Hebben meer mensen dit probleem/hebben jullie tips? Ik denk niet dat ik op vergoeding kan rekenen?.. In ieder geval: ik vind het best ingewikkeld en hoop dat iemand me het beter kan uitleggen of hetzelfde heeft.. |
Aanvankelijk moest ik (en iedereen in rotterdam) via de ib-groep aanvragen met een zooi foto's handtekening en de mikmak.
na een periode van 6 weken vonden ze dat blijkbaar niets en moest ik em aanvragen via www.ovchipkaart.nl, de kans bestaat dat jij dat ook moet doen, die aanvraag waren ze aanvankelijk ook kwijt, en toen ik dat &*%$ding voor de 3e keer (en 6 pasfoto's later) had aangevraagd duurde het alsnog 6 weken, maar kreeg ik wel een tijdelijke ovchipkaart toegestuurd. (en dan te bedenken dat ze over 5 jaar in NL van de pinpas en contant geld afwillen en ook zo'n ovchipachtig geval willen gaan gebruiken, huiver) Citaat:
suczeven |
Veel gedoe met die chipkaart idd, maar vraag hem nu zo snel mogelijk aan. En als je kaartjes moet kopen tot je dat ding hebt; kaartjes bewaren en proberen te declareren. Overigens ben je wel vrij laat met het aanvragen, dus ik kan me voorstellen dat ze zeggen dat je gewoon te laat hebt aangevraagd. Maar blijf aandringen op die kaart en op een vergoeding voor de gemaakte reiskosten.
Citaat:
En die chip in je pin-pas komt vanaf volgend jaar al, sommige winkels testen er zelfs nu al mee, dus 5 jaar is wat overdreven :P |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:03. |