![]() |
Witte tanden
ik heb een vraagje aan mensen die er ervaring en verstand van hebben.
Nou ik heb gele tanden gekregen. Ik zelf rook. Maar gister heb ik voor het eerst van die whitening tandpaste gekocht. het heet Beverly Hills Formula. Ik wil graag weten wat u er van vinden. Wat ik moet doen wat het beste voor mij is. alvast bedankt. |
Allereerst moet je natuurlijk stoppen met roken.
Ik vraag me ook af hoe goed zulke tandpasta's werken. En volgens mij kun je altijd nog zo'n behandeling laten doen bij de tandarts maar dat kost wel redelijk veel geld en wordt niet vergoed door je zorgverzekering. |
Inderdaad: ga eerst maar eens stoppen met roken. ;) Whitening tandpasta heb ik verder geen ervaring mee. Je kunt trouwens ook je tanden laten bleken bij je tandarts (heb ik geen ervaring mee), maar ik meende dat dat behoorlijk prijzig is.
|
je tanden meteen poetsen nadat je dingen hebt gegeten die veel suiker hebben ofzo helpt ook, op die manier zijn mijn tanden ook al wat witter geworden, als je geen tandenborstel bij de hand hebt, kan water drinken ook helpen,of van die speciale kauwgom
|
De whitening tandpasta van Aquafresh helpt wel een beetje maar heb het idee dat het vooral tijdelijk is. Stoppen met roken is dus toch wel belangrijk. Oh en ga niet bleken mocht je dat ooit overwegen want dat schijnt ook erg slecht te zijn.
|
Die tandpasta's schuren het verkleurde laagje er een beetje af. Witter dan de kleur die je tanden van nature hebben zullen ze er niet van worden en als je gewoon door blijft roken zal ik er al helemaal niet te veel van verwachten.
|
Even naar de schuur lopen, het schuurmachine pakken en klein beetje van de gele aanslag wegschuren. Als je dit 1 keer per jaar doet is het genoeg. Wel goed oppassen dat je niet uitschiet.
|
eerst goed poetsen met gewone tandpasta, daarna nog n keer met water(warm of koud maakt volgens mij geen verschil), dat helpt echt, want dan poets je alle restjes die je tandenborstel eerst alleen verschoven had nog n keer echt goed weg
|
Citaat:
|
Jup, altijd eerst een half uur wachten na het eten voordat je je tanden poetst.
|
Citaat:
je kan ook best normale tanden hebben als je rookt hoor... |
listerine <3
|
Citaat:
|
Citaat:
|
poetsen met een beetje zout, mja als jblijft roken, koffie/thee drinken e.d. geneugden dan worden ze zo weer geel.
Citaat:
|
Citaat:
Dat zal vast niet de enige oorzaak van gele tanden zijn (ik weet wel zeker van niet ;) ), maar wel een van de mogelijke oorzaken. |
Ik zou niet zomaar mondwater gebruiken, de werking is twijfelachtig en er zitten ook nadelen aan. Is genoeg over te vinden op internet.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
http://www.choosebeauty.nl/index.php...uiterlijk.html http://nl.wikipedia.org/wiki/Roken_(..._en_gezondheid |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:05. |