Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   vriendin moet plotseling braken (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1812893)

jantjebeton 29-08-2010 22:24

vriendin moet plotseling braken

hoi allemaal,

vanochtend moest mijn vriendin ineens overgeven, het was niet veel, althans dat zij ze. ze voelde zich gewoon normaal en ineens kwam het. daarna voelde ze zich ook weer gewoon normaal

we hebben vorige week wat gerotzooid en gevoeld, maar er is geen ondergoed uit gegaan. tevens was dat 'rotzooien' net 1 dag na haar ongestelde periode. de 'geslachtsdelen' zijn niet met elkaar in aanraking geweest, is ze nu zwanger?

weten jullie wat dit is? want mij lijkt het niet echt normaal.

deadlytown 29-08-2010 22:51

Nee is ze is niet zwanger want zwangerschaps kwalen komen pas in de 3de maand van de zwangerschap.

marrel 30-08-2010 18:17

Citaat:

deadlytown schreef: (Bericht 30791296)
Nee is ze is niet zwanger want zwangerschaps kwalen komen pas in de 3de maand van de zwangerschap.

Nou dat van de 3e maand klopt niet hoor, misschien gemiddeld 'maar heb mensen die net 2 maanden zijn al heel wat zien overgeven :o

Maar met wat jij omschrijft van wat jullie hebben gedaan is ze niet zwanger hoor.
Heb je ooit, misselijk. Zolang het bij 1x blijft zonder aanleiding niet zo druk om maken. Oh en natuurlijk wel nadenken want voor je het weet heb je perongeluk wat meer gedaan dan "gerotzooid".

Sarah 30-08-2010 18:23

Citaat:

deadlytown schreef: (Bericht 30791296)

Dat is onzin, zwangerschapsmisselijkheid komt juist in de eerste weken het meest voor.

Maargoed, als jullie geen seks hebben gehad, is ze niet zwanger. Ze zal wel gewoon iets verkeerds hebben gegeten ofzo.
Maar als jullie al op het niveau van 'rotzooien' zijn, is het wel een goed plan als ze eens aan de pil begint. Ook om dit soort onzekerheden te voorkomen ;)

jantjebeton 30-08-2010 22:23

bedankt voor de informatie! ik voel me nu een stuk minder ongerust! we zijn bezig met die pil, eerst nog wat rondkijken watvoor pillen er allemaal zijn!

wat mij betreft een slotje!

Andijvie 30-08-2010 22:28

Citaat:

jantjebeton schreef: (Bericht 30795562)
bedankt voor de informatie! ik voel me nu een stuk minder ongerust! we zijn bezig met die pil, eerst nog wat rondkijken watvoor pillen er allemaal zijn!

wat mij betreft een slotje!

De huisarts kan ook informatie geven over de soorten anticonceptiepillen (en bv ook over andere anticonceptie zoals een (hormoon)spiraaltje, prikpil, nuva-ring en anticonceptiepleister) en die kan ook aan de hand van bv menstruatieklachten een bepaalde pil aanraden (bv een hele lichte of juist een hele zware). Van te voren informatie vergaren is natuurlijk heel slim, maar de huisarts kan ook goed advies geven in dit soort gevallen :)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:39.