![]() |
liegen
weet iemand nog goeie leugens of een zin waarmee je ergens goed mee weg kan kome
( ergens : school dinge ) |
je geeft wel n beetje weinig info:O
waarvoor wil je een smoes hebben? en waarom? als je gewoon je huiswerk maakt en op tijd aanfietst heb je naar mijn idee geen smoesjes nodig. |
het gaat niet zozeer om smoesjes, het gaat om tactieken
zoals deze die ik vaak gebruik: veel leraren geven maar 1 beurt per les bij het mondeling controleren van huiswerk(2 als het veel huiswerk is) hier kun je dus handig gebruik van maken door je vinger op te steken bij 1 van de eerste vragen(1 die je wel gemaakt hebt of 1 die je zo uit je hoofd kunt doen), en vervolgens ben je de rest van de les gevrijwaard van controle(wel enigszins oplettend overkomen natuurlijk) te laat komen heb ik ook zat ervaring mee aangezien ik een notoire te-laat-komer ben |
ik kom zelf niet vaak te laat.
maar het smoesje van de brug stond open trappen ze op school echt niet meer in. dat de bus niet kwam opdagen ook niet, gezien de afstand zeggen ze dan dat het makkelijk te fietsen is. ik zeg daarom meestal dat mn licht halverwege opeens kapotging, ik aan de zijkant van de weg mn licht moest maken, en daarna pas verder kon fietsen, ik vind het zogenaamd mega belangrijk dat dat ding het doet. wat silentbob zegt werkt idd ook goed, doe ik ook regelmatig. en tijdens proefwerken doe ik wel eens samen met klasgenoten. met economie hebben wij bijvoorbeeld die handige proefwerken waar je als antwoord alleen maar ABCDE in hoeft te vullen. dan is ''perongeluk''iemand een rekenmachine vergeten, dus doen wij ''omdat het echt niet anders kan''samen, met een rekenmachine, op die rekenmachines kun je ook die letters invoeren, gaat het steeds van de een naar de ander met de antwoorden erop |
'ketting van fiets afgevallen' en tegenwind gebruikte ik vroeger vaak.
|
Ik had een keer de perfecte smoes verzonnen: de huissleutel was weg dus kon niemand het huis uit en moesten we eerst die sleutel zoeken.
Maar die conciërge was zo dom en zei dat ik toch gewoon weg kon. :facepalm: Na een kwartier kon ik er echt niet meer tegen en schreeuwde ik haast tegen hem dat hij me dan maar een uur moest geven en liep ik boos weg. |
mark.
Echt de meest slechtste smoes ooit. |
Citaat:
|
Citaat:
OT: 'Mijn band was lek meneer :|' werkte heel goed bij mijn leraar Duits, twee jaar geleden. |
Citaat:
Twee jaar geleden ja ;) haha. Nu werkt zoiets vast niet meer. Alhoewel.. doordat simpele klinkt het vaak nog best aannemelijk. |
Citaat:
Haha, nee, eigenlijk was ik gewoon één van zijn lievelingsleerlingen. Dus ik kon alles maken bij hem. En nog steeds hoor, ook al heb ik hem niet meer. |
Band lek en ketting eraf werken nog steeds! Ik zeg ook wel eens dat mijn broertje zijn fiets op de mijne heeft laten vallen waardoor zijn trapper vast zat in mijn wiel en ik die er dus eerst uit moest halen. Is super moeilijk. Of ik ben onderweg gevallen en toen moest ik weer naar huis om een nieuwe broek aan te doen want er zat een heeeeeeeeel groot gat in. Of mijn zusje had zich in haar hand gesneden en ik ben de enige met een EHBO-diploma. Conciërges denken meestal niet zo ver na dat ze zich afvragen waarom mijn zusje een scherp mes had.
Mijn boeken zijn soms nat, door regen of drinken o.i.d. Of; op mijn rooster stond dat het uit viel. |
Citaat:
toen ik in de brugklas zat hadden we een afgrijselijke hekel aan onze mentor, waren we met de hele klas naar huis gegaan, en toen ze vroegen waarom zeiden we dat we de roosterwijziging niet snapten, maarja wij waren zielige lieve brugklassertjes dus geloofde ze het ook nog, en als wij nu met meer als 8 mensen spijbelen ofzo, durven ze het ook nooit in t klasseboek te zetten, bang dat de populariteit van die leraar daalt. |
Citaat:
Wintersmoes als je laat in de klas komt zeg dan dat je sjaal. Tussen de spaken van je fiets is gekomen. ( het werkte bij mij wel ) *O* Alleen kun je deze smoes eenmalig bij elke les gebruiken. :( |
Zo vaak actief meedoen in lessen dat de leraar na een paar maanden zoiets heeft van, die jongen weet het allemaal wel, wordt je het hele jaar amper nog wat gevraagd behalve als echt niemand het weet.
en als toch niemand het weet maakt het weinig uit of jij het zelf ook niet weet |
Voelen jullie je niet schuldig als je zulke leugens gebruikt?
Ik doe het ook wel eens maar heb er bijna altijd spijt van :(, vooral eigenlijk het feit dát ik de smoes nodig heb en niet gewoon de zaakjes op orde heb. |
Bij mij was 't echt gebeurd, maar ook prima als smoes te gebruiken; ik was naar buiten gegaan, deur achter me dichtgegooid en kwam er toen achter dat ik m'n sleutels vergeten was. Geen fiets- en huissleutel en niemand thuis, dus toen moest ik lopend naar school. :p
|
wij hebben donderdagmiddag project(1 keer in de 2 weken)
en daar hadden we vorig jaar 2 roosters van, de ene de jaarplanning(op internet), andere klasssenboek(op internet) toen hadden we dus ontdekt dat in 1 van beide stond dat we die dag geen project hadden, andere wel en toen hadden ineens heel veel alleen maar die gezien waar stond dat we het niet hadden en in de 3e, toen ik nog economie had, hadden we een economieleraar die altijd controleerde en als je het niet had moest je gelijk nablijven dus in het begin van het jaar toen we er nog een ophokuur voor hadde schreven we het atijd even van elkaar over maar later in het jaar kregen we ee ander rooster, maar gelukkig omdat ik het altijd had vond hij het niet erg dat ik het niet had(kan gebeuren), maar als iemand van degenen die het eerst vaker niet hadden het ook maar 1 keer niet had was het gelijk nablijven schrift/werlboek openlegggen op eerder huiswerk wat je wel hebt kan ook nog wel helpen bij snelle schriftcontroles |
Toptip voor huiswerkcontroles; huiswerk maken!
Het klinkt de eerste keer wat suf, maar als je je huiswerk op de juiste manier invult hoeft het geen tijd te kosten. Invuloefeningen hoeven niet te kloppen, antwoorden ook niet. Lees de vraag, bedenk een antwoord en schrijf het op, niet nadenken of iets opzoeken, vlug vlug. |
'Mijn band was lek' werkt over het algemeen heel goed. Het is nou eenmaal iets wat kan gebeuren en waar je verder ook niet zoveel aan kan doen.
Verder werkt het goed om geen oogcontact te maken met de leraar als je het antwoord op een vraag niet weet - de meeste docenten zijn dan minder snel geneigd je iets te vragen. En het is slim om je in het begin gewoon goed te gedragen zodat je een goede reputatie krijgt, dan vinden docenten het later minder erg als je eens iets niet in orde hebt. |
Citaat:
Vorig jaar hadden wij iemand in de klas die heel goed was in engels. We kregen toen zo'n kijkopdracht voor een cijfer, met allemaal meerkeuzevragen: A, B of C. Er waren natuurlijk wel weer 3 verschillende versies, maar ook dan kan je zorgen dat je het antwoord weet. Het idee was dat degene die zo goed was in engels steeds een houding aannaam bij een bepaald antwoord. Als het langste antwoord goed was, deed hij zijn armen over elkaar. Was het kortste antwoord goed, ging hij met zijn hoofd op z'n hand leunen. Was het middel-langste antwoord goed, ging hij op zijn hoofd krabben. Het werkt perfect, want misschien is het antwoord bij hem wel A en bij jou C, maar bij iedereen is de lengte van de zinnen hetzelfde. En de docent heeft het ook niet door. Toen iedereen ineens boven de 8,5 had vond ze het wel knap dat we ineens zo goed waren geworden in engels. :D |
Citaat:
Al meer als een half jaar ben ik nooit wat gevraagd voor scheikunde.. (ik weet t wel allemaal dus ik kan wel antwoorden :p) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:06. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.