![]() |
Saaituurwinkel brood is lekker! #1103
:)
|
Hoio!
|
@ Sarah: dat wat Lorelei zegt! :y
|
vroeger elke dag vers brood en gebak <3
|
Wat betekent Saaituurwinkel? :o
|
Citaat:
|
Oh natuurwinkel.
|
Ik heb 1 keer brood gekocht bij de natuurwinkel, maar dat was héél vies en kostte echt 3+ euro ofzo :s (n) En bij mij in de straat is geen bakker en geen groenteman, anders zou ik er wel heen gaan. Wel een slager, maar daar heb ik dan weer niks te zoeken. De markt vind ik te ver weg en zo druk met afschuwelijke mensen en zo :o Dus eigenlijk haal ik zo'n beetje alles bij de supermarkt [/lui mormel]
|
Ik weet niet wat de natuurwinkel inhoudt, maar ik vind het erg geitenwollesokkerig en irritant klinken.
|
Citaat:
|
:)
Hebben ze daar wel brood dat ondanks hompigheid en dikke korst van binnen zadenvrij is? Anders lust Theodoor het weer niet :p Hm en op zich zijn we best tevreden met de Pain de Campagne en Boulle Beurre van de ah, alleen steunen we daarmee natuurlijk weer geen vakmanschap. Vis is ook zoiets, de vishandel om de hoek is behoorlijk duur en verkoopt vooral borrelhapjes en salades enzo, en ik vroeg er een keer om een zalmmoot op huid en eerst zei de verkoopster 'dat kan niet, want je kunt die schubben niet eten' en toen zei ik 'ik wil hem ook alleen op de schubben grillen' en ze keek me aan alsof ik gek was, liep naar achteren, kwam even later terug met een zalmmoot op huid en rekende me 4 euro 'bereidingskosten' :confused: (n) Maar dan hebben we de markt nog, daar doen ze niet zo moeilijk :Y |
Citaat:
|
Jullie moeten allemaal die face recognition celebrity match is doen :p Wat er daar uit komt is vet raar.
|
Citaat:
|
Al duizend keer. Ik leek toen op een of andere chinese kerel :confused:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Zuivel haal ik wel bij de ah, omdat ik eigenlijk alleen volle melk en volle yoghurt haal, en daar is weinig verschil in smaak in te ontdekken:p Verder gewoon was basis dingen, zolang het eigenlijk maar niet vers of bijna vers is:p Kaas, groenten en fruit haal ik op de markt, want spotgoedkoop en super lekker. En ik vind het wel leuk tussen al dat volk rond te lopen:bloos: En soms effe goed inslaan bij de toko is fijn, vooral kruiden. Als je goeie kruiden hebt, rijst en groenten, heb je eigenlijk al een perfect avondmaal(y) Probleem is wel dat je snel verwend wordt. Vroeger was brood van de AH excelent een feest, nu krijg ik het bijna niet meer weg:bloos: |
Heb ik dan het verkeerde brood gekocht toen? Het was gewoon gist, geen zuurdesem, en het was zo zwaar als een baksteen :/ niet weg te krijgen.
|
Citaat:
ja? 1998 wil zijn denkbeelden terug. Als er iets hip is in grachtenpand/BN/PC nederland is het wel duurzaamheid en slowfood:D(n) |
Nou, dat was een onsuccesvol dagje winkelen. Wat haat ik winkelen, ik slaag nooit!
Ik heb wel een paar nieuwe potloden en een puntenslijper. Ik was bij Boekenvoordeel, precies het boek gevonden dat ik zocht, zegt die miep achter de toonbank: "Oh, boekenbonnen? Die nemen wij niet aan en die geven wij ook niet uit, sorry." Argl. :( En verder kon ik dat boek (anatomie) nergens vinden. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
De natuurwinkel hier was tot voor een paar maanden behoorlijk geitenwollensokkerig :Y maar toen hebben ze verbouwd.
En nu Theodoor in Deventer studeert kunnen we vlees weer bij de bioslager halen (y) |
Citaat:
Maja, met brood loont het opzich wel de moeite effe te kijken wat er is. Zo is er verschil in hoe het rijst (schrijf je dat zo:confused:) gist of desem, vaak heeft desem een wat zurige smaak, zeker in de natuurwinkel. Hoe zwaar het brood is. Wit is vaak luchtig, bruin en meergranen daartussen, en alison en volkoren zijn dan weer heel erg zwaar. En dan ook nog welk graansoort. In de super heb je vaak alleen tarme, en soms mais en wat zonnepitjes ertussen, maar elders vaak ook spelt, rogge etc Je zou eigenlijk gewoon eens een proeverijtje moeten krijgen:bloos: |
Broodproeverij jaaaaa :cool:
|
Bierproef-/whiskeyproef-/Broodproefmeeting!
|
Citaat:
Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Slow_Food |
Citaat:
|
Citaat:
|
Vers brood direct in de vriezer stoppen en op de juiste manier ontdooien, en ik daag je uit het verschil te proeven;)!
|
Over brood gesproken, mijn ontbijt bestaat nu uit apekoppen, dropgums, dropstaafjes, kokindjes, dropmaantjes en dropsleutels.
|
zo, dat was weer lekker 8 uurtjes les! Hopp! We zitten weggestopt in een kapel, heel koud en donker en omdat de docenten medelijden met ons hebben, hebben ze een leuk café in de stad uitgezocht voor de volgende lessen :bloos:
|
Wel lol dat er in de voedingswereld vaak met de term vers gestrooid word, terwijl er geen definitie voor is. Verse vis bij de appie of de visboer vandaag kan al in 2007 gevangen zijn:D(n)
|
Ik lijk wel gek.. ga ik een tweedejaarsvak orthopedagogiek volgen zonder enige voorkennis van pedagogische wetenschappen.. Heb echt heel veel zin in dat vak maar als ik de onderwerpen zie, dan vraag ik me toch af in hoeverre ik het ga begrijpen :D (nja, t zal vast wel goed komen want ik ben niet achterlijk.. maar toch :o waarom blijf ik niet gewoon bij m'n vakgebied! :D)
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Noooog wat gemist hier? :)
|
Citaat:
|
Citaat:
schoolspullen, 90's jeugdsentiment, 'simpele' beroepen, vakmanschap, kwaliteitseten |
Oh, wat jammer, dat klinkt allemaal interessant. Maar ja, je kunt niet alles hebben. Ik heb lekker gewerkt en van mijn andere werk te horen gekregen dat sommige mensen me daar 'onbetrouwbaar' vinden. (n) :s Door een communicatiefout aan hun kant die ik te laat door had. Godver, ik zie nu al op tegen het beginnen op m'n werk (n)
|
Citaat:
(maja, ik krijg brood wat over is mee van mijn werk, dus ik pak wat ik pakken kan, en gooi de vriezer vol, dan kan ik weer effe vooruit:p) en echt verse melk is echt MEGA lekker, mits het wel eerst een paar uur gedoeld heeft gestaan, anders is het, euh, beetje raar:bloos: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Sewes weer zelfgemaakte pompoensoep omnomnom
|
ik ga chili con quese maken :Y
|