![]() |
Theatertips
Want dat is leuk. En omdat het kan.
En dan maar hopen dat er lezers komen... Wat heb jij gezien of ga je zien in het theater en wil je absoluut aanbevelen aan anderen? |
Ik kwam erachter dat mijn favoriete theatergezelschap, Compagnie De Koe, uit Antwerpen, weer gaat touren met een nieuwe voorstelling en zo spelen ze op 11 september in de Vorst in Tilburg.
Ze zijn echt geniaal. Hun voorstellingen zitten vol intelligente filosofische en soms politieke overpeinzingen, maar zitten vooral ook vol humor en bovenal briljant spel. Ik kijk er nu dus alweer naar uit. Hatsekidee: http://www.dekoe.be/N/040_L1D_alle_s...istRef=5717452 |
Ik was laatst naar ''Het Kamermeisje'' geweest. Topstuk (Y) zeer goed geregisseerd en een mooie, frisse nieuwe bewerking. Deze regisseur komt er wel (Y)
|
Nog niets van gezien, maar NS gaat in oktober weer het Try Out-festival houden op vier stations: laagdrempelig theater en kunst. Wellicht ideaal voor theaterliefhebbers met ov-jaarkaart:)
http://www.tryoutfestival.nl/ |
ga binnenkort naar de musical van anne frank
|
Ik ga nooit naar de theater, maar ik ga in London wel Sister Act, de musical, zien.
|
Zeker:
Het Toneel Speelt - De Wijze Kater Max van der Burg - Kladderadatsch! Jochen Otten - Belastend Materiaal Nachtgasten - Improvisatietoneel Mond vol Zand - Via Berlin/Orkater Compagnie de Koe - De Wederopbouw van het Westen na tip van Absinthe Abattoir Fermé - Phantasmapolis Peter Blok en Loes Luca - Doek! Roger et Simone - Liefde op Sterk Water Dood Paard - Bye Bye Yora Rienstra - Aan jou heeft het niet gelegen Toneelgroep Amsterdam - Spoken DRIFT - bewegingstheater op locatie Finale Amsterdams Kleinkunst Festival Waarschijnlijk: Daniel Arends - Blessuretijd Pre-view op de uitmarkt was erg leuk, overweeg om de hele show te bezoeken. Jammer van de uitmarkt is wel dat je al een half uur hebt gezien waardoor ik in het verleden de hele shows iets vond tegenvallen omdat je toch al relatief veel hebt gezien. Jandino Asporaat - Laat ze maar komen! Ze doen wat ze kunnen - Als een jongen slim is hoeft hij niet naar school Tips: Het Syndicaat - Barry Na drie kwartier op de uitmarkt ga ik niet naar het volledige toneelstuk, maar ik vond het wel een indrukwekkend stukje toneel. Combinatie met een dansgroep en thema's als verdeeldheid en fascisme werden ondersteund door een clownskostuum. Indrukwekkend maar wel zwaar. Johan Hoogeboom en Bas Marée - Wil je mijn pleister zien? Speelt dit seizoen voor de tweede keer, ik vond 't redelijk briljant. Niet: Thijs Maas - Genade Ook hiervan een introductie gezien op de uitmarkt en het kon mij (en de rest van het publiek ook) niet heel erg boeien. Meer tips heel erg welkom, vooral toneel! :) |
Ja, De Wijze Kater wil ik ook wel zien (y) Op de middelbare school gespeeld, dus waarschijnlijk leuk herkenbaar enzo. Daarnaast is Het Toneel Speelt een goed gezelschap.
Ik moet me nog een keer verdiepen in wat er dit jaar allemaal komt aan toneel en wat ik daarvan wil zien, want naast De Koe natuurlijk nog heel veel ander moois. |
In De NWE Vorst komt nog een hele leuke voorstelling voor jongeren, namelijk Wolfsjong met titanic!
Moet je ook zeker een keertje gaan bekijken!! |
Wolfsjong is leuk ja :) Speel je daarin?
|
btw jammer dat jochem meijer altijd zo snel uitverkocht is
|
Ik weet neit zeker of ik er een apart topic voor aan mag maken, dus vraag ik het hier maar even. :)
Ik wil graag een keer naar een dans voorstelling, t liefste klassiek ballet. Het punt is alleen dat ik er helemaal geen ervaring mee heb en dus geen idee heb wat goede groepen zijn, waar je op moet letten, wat aan te raden is.... Hebben jullie tips? :) |
Citaat:
|
Dames voor na 4-en :) .. Ik ga er zeker heen !
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
handig naar 'onbekende' shows in kleine theaters gaan en de namen vergeten en vervolgens 'per ongeluk' dezelfde voorstelling inplannen als de artiest eenmaal 'echte' podia aandoet ;). |
@Krezor; heb je De Koe nog gezien, en zoja, wat vond je ervan?
|
Citaat:
|
Ik vond het weer vrij briljant :o En verheug me al heel erg op de volgende twee delen uit de trilogie.
|
Ik ben naar Dames voor na Vieren geweest. Vond het erg goed, zou het zeker aanraden.
Laatst ook een heel stuk van Ronald Goedemondt gezien. Leuke cabaretier. |
Tip n.a.v. de finale van het Amsterdams Kleinkunst Festival: Hermitage! Ze hebben helaas niet gewonnen maar ik vind het een fantastische groep. Ik hou eigenlijk niet heel erg van liedjes-kleinkunst maar deze Belgen zijn echt tof!
|
Oh, ik voel me nu heel dom. Er is een geniaal dansgezelschap wat ik nu al twee keer in Groningen heb gezien, maar ik kan niet meer op de naam komen. Het is iets meer abstract, de eerste keer waren er ook een klassiek geschoolde zanger en zangeres bij. Stom dat ik niet meer weet hoe dat gezelschap heet, maar misschien kom ik er nog op.
Verder ben ik een tijdje geleden naar de voorstelling 1984 geweest, van Urban Myth. Die voorstelling vond ik ook erg tof, vooral omdat het niet zo'n grote voorstelling was, het was allemaal niet zo professioneel. Ik zat voor de techniek en af en toe hoorde ik 'shit, waar is de fade-out?', daar kon ik wel om lachen. |
Er komen eerdaags volgens mij veel nieuwe seizoensbrochures uit. Hebben jullie daar al leuke voorstelling tussen zien staan die jullie graag willen zien?
|
20 mei valt die van mij op de deurmat (volgens de site, dan). Ik kan niet wachten om post-its te plakken. :)
|
ik ga mss naar Jochem myer en oorlogswinter!!*O*
|
Ik ga in elk geval naar Brigitte Kaandorp, Najib Amhali en naar Acda en de Munnik.
Daarnaast waarschijnlijk naar de Corona's. En zaterdag ga ik nog wat kleine zaal voorstellingen uitzoeken van (voor mij) onbekende artiesten. Zijn er nog aanraders? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:52. |