Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Vrije tijd (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=31)
-   -   Theatertips (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1813063)

Absinthe 31-08-2010 19:33

Theatertips

Want dat is leuk. En omdat het kan.
En dan maar hopen dat er lezers komen...

Wat heb jij gezien of ga je zien in het theater en wil je absoluut aanbevelen aan anderen?

Absinthe 31-08-2010 19:37

Ik kwam erachter dat mijn favoriete theatergezelschap, Compagnie De Koe, uit Antwerpen, weer gaat touren met een nieuwe voorstelling en zo spelen ze op 11 september in de Vorst in Tilburg.
Ze zijn echt geniaal. Hun voorstellingen zitten vol intelligente filosofische en soms politieke overpeinzingen, maar zitten vooral ook vol humor en bovenal briljant spel. Ik kijk er nu dus alweer naar uit.

Hatsekidee:
http://www.dekoe.be/N/040_L1D_alle_s...istRef=5717452

Archont_temp 01-09-2010 10:41

Ik was laatst naar ''Het Kamermeisje'' geweest. Topstuk (Y) zeer goed geregisseerd en een mooie, frisse nieuwe bewerking. Deze regisseur komt er wel (Y)

ganralph 02-09-2010 09:10

Nog niets van gezien, maar NS gaat in oktober weer het Try Out-festival houden op vier stations: laagdrempelig theater en kunst. Wellicht ideaal voor theaterliefhebbers met ov-jaarkaart:)

http://www.tryoutfestival.nl/

Duckdoggy 02-09-2010 13:24

ga binnenkort naar de musical van anne frank

Geel 05-09-2010 13:05

Ik ga nooit naar de theater, maar ik ga in London wel Sister Act, de musical, zien.

KreZor 07-09-2010 12:00

Zeker:
Het Toneel Speelt - De Wijze Kater
Max van der Burg - Kladderadatsch!
Jochen Otten - Belastend Materiaal
Nachtgasten - Improvisatietoneel
Mond vol Zand - Via Berlin/Orkater
Compagnie de Koe - De Wederopbouw van het Westen
na tip van Absinthe
Abattoir Fermé - Phantasmapolis
Peter Blok en Loes Luca - Doek!
Roger et Simone - Liefde op Sterk Water
Dood Paard - Bye Bye
Yora Rienstra - Aan jou heeft het niet gelegen
Toneelgroep Amsterdam - Spoken
DRIFT - bewegingstheater op locatie
Finale Amsterdams Kleinkunst Festival

Waarschijnlijk:

Daniel Arends - Blessuretijd
Pre-view op de uitmarkt was erg leuk, overweeg om de hele show te bezoeken. Jammer van de uitmarkt is wel dat je al een half uur hebt gezien waardoor ik in het verleden de hele shows iets vond tegenvallen omdat je toch al relatief veel hebt gezien.
Jandino Asporaat - Laat ze maar komen!
Ze doen wat ze kunnen - Als een jongen slim is hoeft hij niet naar school

Tips:

Het Syndicaat - Barry
Na drie kwartier op de uitmarkt ga ik niet naar het volledige toneelstuk, maar ik vond het wel een indrukwekkend stukje toneel. Combinatie met een dansgroep en thema's als verdeeldheid en fascisme werden ondersteund door een clownskostuum. Indrukwekkend maar wel zwaar.
Johan Hoogeboom en Bas Marée - Wil je mijn pleister zien?
Speelt dit seizoen voor de tweede keer, ik vond 't redelijk briljant.

Niet:

Thijs Maas - Genade
Ook hiervan een introductie gezien op de uitmarkt en het kon mij (en de rest van het publiek ook) niet heel erg boeien.

Meer tips heel erg welkom, vooral toneel! :)

Absinthe 08-09-2010 09:49

Ja, De Wijze Kater wil ik ook wel zien (y) Op de middelbare school gespeeld, dus waarschijnlijk leuk herkenbaar enzo. Daarnaast is Het Toneel Speelt een goed gezelschap.

Ik moet me nog een keer verdiepen in wat er dit jaar allemaal komt aan toneel en wat ik daarvan wil zien, want naast De Koe natuurlijk nog heel veel ander moois.

Joke Beljaars 08-09-2010 15:21

In De NWE Vorst komt nog een hele leuke voorstelling voor jongeren, namelijk Wolfsjong met titanic!
Moet je ook zeker een keertje gaan bekijken!!

Absinthe 08-09-2010 17:49

Wolfsjong is leuk ja :) Speel je daarin?

Duckdoggy 08-09-2010 17:50

btw jammer dat jochem meijer altijd zo snel uitverkocht is

Secret Agent 20-09-2010 14:41

Ik weet neit zeker of ik er een apart topic voor aan mag maken, dus vraag ik het hier maar even. :)
Ik wil graag een keer naar een dans voorstelling, t liefste klassiek ballet. Het punt is alleen dat ik er helemaal geen ervaring mee heb en dus geen idee heb wat goede groepen zijn, waar je op moet letten, wat aan te raden is.... Hebben jullie tips? :)

KreZor 11-10-2010 16:14

Citaat:

Absinthe schreef: (Bericht 30827977)
Ja, De Wijze Kater wil ik ook wel zien (y)

Alhoewel het niet helemaal mijn ding was (kostuums, simpel) vond ik het wel erg leuk. Spel was scherp en de opwindbare ratten waren geniaal :).

MarvStu 12-10-2010 14:39

Dames voor na 4-en :) .. Ik ga er zeker heen !

KreZor 14-10-2010 12:37

Citaat:

KreZor schreef: (Bericht 30824623)
Peter Blok en Loes Luca - Doek!

Deze voorstelling wil ik graag tippen, gisteren gezien en alhoewel ik het moeizaam op gang vond komen was het echt heel erg goed gespeeld (vooral dubbelrol Peter Blok) en heel erg de moeite waard. Dit is echt zo'n voorstelling waar ik het script van zou willen hebben om alle oneliners nog eens terug te kunnen lezen :).

KreZor 21-12-2010 14:52

Citaat:

Roger et Simone - Liefde op Sterk Water

Deze voorstelling is bij deze ook getipt :). Ik vermoed dat we ook nog wel meer van hen gaan horen... Hele vermakelijke show, goed spel en scherpe, originele humor. Lang geleden dat ik zo heb gelachen in een theater (y).

KreZor 30-03-2011 16:41

Citaat:

Max van der Burg - Kladderadatsch!

De eerste keer was het toch leuker.

handig naar 'onbekende' shows in kleine theaters gaan en de namen vergeten en vervolgens 'per ongeluk' dezelfde voorstelling inplannen als de artiest eenmaal 'echte' podia aandoet ;).

Absinthe 03-04-2011 16:53

@Krezor; heb je De Koe nog gezien, en zoja, wat vond je ervan?

KreZor 04-04-2011 11:54

Citaat:

Absinthe schreef: (Bericht 31497113)
@Krezor; heb je De Koe nog gezien, en zoja, wat vond je ervan?

Die heb ik gezien ja :). Ik kon het soms niet helemaal plaatsen (sommige filosofie ging langs mij heen) maar over het algemeen vond ik het wel de moeite waard. Wat vond jij ervan?

Absinthe 11-04-2011 23:13

Ik vond het weer vrij briljant :o En verheug me al heel erg op de volgende twee delen uit de trilogie.

Balance 05-05-2011 13:43

Ik ben naar Dames voor na Vieren geweest. Vond het erg goed, zou het zeker aanraden.
Laatst ook een heel stuk van Ronald Goedemondt gezien. Leuke cabaretier.

KreZor 10-05-2011 11:13

Tip n.a.v. de finale van het Amsterdams Kleinkunst Festival: Hermitage! Ze hebben helaas niet gewonnen maar ik vind het een fantastische groep. Ik hou eigenlijk niet heel erg van liedjes-kleinkunst maar deze Belgen zijn echt tof!

Infidel 10-05-2011 12:58

Oh, ik voel me nu heel dom. Er is een geniaal dansgezelschap wat ik nu al twee keer in Groningen heb gezien, maar ik kan niet meer op de naam komen. Het is iets meer abstract, de eerste keer waren er ook een klassiek geschoolde zanger en zangeres bij. Stom dat ik niet meer weet hoe dat gezelschap heet, maar misschien kom ik er nog op.

Verder ben ik een tijdje geleden naar de voorstelling 1984 geweest, van Urban Myth. Die voorstelling vond ik ook erg tof, vooral omdat het niet zo'n grote voorstelling was, het was allemaal niet zo professioneel. Ik zat voor de techniek en af en toe hoorde ik 'shit, waar is de fade-out?', daar kon ik wel om lachen.

Missy 10-05-2011 18:12

Er komen eerdaags volgens mij veel nieuwe seizoensbrochures uit. Hebben jullie daar al leuke voorstelling tussen zien staan die jullie graag willen zien?

Infidel 10-05-2011 19:25

20 mei valt die van mij op de deurmat (volgens de site, dan). Ik kan niet wachten om post-its te plakken. :)

Duckdoggy 11-05-2011 14:52

ik ga mss naar Jochem myer en oorlogswinter!!*O*

Balance 12-05-2011 22:08

Ik ga in elk geval naar Brigitte Kaandorp, Najib Amhali en naar Acda en de Munnik.
Daarnaast waarschijnlijk naar de Corona's.
En zaterdag ga ik nog wat kleine zaal voorstellingen uitzoeken van (voor mij) onbekende artiesten.

Zijn er nog aanraders?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:52.