Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Studeren (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=88)
-   -   C & M, geen Wiskunde + M & O (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1813134)

Jeroen v Ende 01-09-2010 17:45

C & M, geen Wiskunde + M & O

Hoi allemaal,

IK ben nieuw hier op deze forum en ik zit nu met een groot probleempje, ik heb namelijk de profiel C & M nieuwe fase Havo, en heb mijn diploma zonder Wiskunde en M & O gehaald, dus zat ik studies te bekijken en elke studie eist dat ik minimaal wiskunde in mijn pakket heb, heeft iemand hier ervaring mee en weet wat je wel kunt doen. Graag hoor ik uw verhalen ook. Ziet er naar uit dat ik dit jaar niet naar school ga :mad:

Mr.Mark 01-09-2010 17:58

Citaat:

Jeroen v Ende schreef: (Bericht 30803389)
Hoi allemaal,

IK ben nieuw hier op deze forum en ik zit nu met een groot probleempje, ik heb namelijk de profiel C & M nieuwe fase Havo, en heb mijn diploma zonder Wiskunde en M & O gehaald, dus zat ik studies te bekijken en elke studie eist dat ik minimaal wiskunde in mijn pakket heb, heeft iemand hier ervaring mee en weet wat je wel kunt doen. Graag hoor ik uw verhalen ook. Ziet er naar uit dat ik dit jaar niet naar school ga :mad:

Kun je niet wiskunde A als keuzevak nemen?

Jeroen v Ende 01-09-2010 18:13

Ja kon je nemen, maar heb ik niet gedaan in mn vakken pakket ;[

Mr.Mark 01-09-2010 18:15

Citaat:

Jeroen v Ende schreef: (Bericht 30803492)
Ja kon je nemen, maar heb ik niet gedaan in mn vakken pakket ;[

Dat kun je nu toch nog wel doen?

En anders is het volgens mij wel mogelijk om na je HAVO-zonder wiskunde een wiskunde A certificaat te halen op een particuliere school.

Jeroen v Ende 01-09-2010 23:15

Hoe bedoel je nu, gewoon naast mijn opleiding wiskunde erbij nemen?
En ik begrijp wel dat ik wiskunde op andere scholen kan doen maar daar heb ik echt geen zin in, wil gwn mn hbo doen xD.

Hey jongens 1e nieuwe fase, jullie zijn niet verplicht om wiskunde in je pakket te nemen, oh geweldig was ik toch slecht in. Maar je kunt verder niks met je school doen, waar is hier de logica van

Picidae 01-09-2010 23:42

Tja niet handig, ben je niet van te voren geďnformeerd over de bezwaren van deze keuze? Nu moet je waarschijnlijk een stoomcursus wiskunde doen om alsnog een studie te kunnen doen. Vereisen álle studies wiskunde (talen :confused:) In ieder geval veel sterkte en succes!

Jeroen v Ende 02-09-2010 20:13

ZOver ik gezien heb wel, slaat nergens op. dat je het niet in je vakken pakket nodig hebt maar dan geen school kunt doen. waar is hier de logica van

Picidae 02-09-2010 22:59

Ja dat slaat inderdaad nergens op.

Jeroen v Ende 05-09-2010 11:52

Dus niemand heeft er ervaring mee?;p

TFS! 05-09-2010 12:11

1. Je school is heel slecht bezig als ze jou verkeerd/niet informeren.
2. Ik kan het me moeilijk voorstellen dat nooit iemand (ouders, kennissen, vrienden) je daarop heeft geattendeerd, laat staan dat je er zelf nooit over na hebt gedacht.

Er zijn natuurlijk genoeg studies die geen wiskunde A vereisen, denk inderdaad aan talenstudies of maatschappelijk werk.

xxceline 05-09-2010 12:56

Citaat:

Jeroen v Ende schreef: (Bericht 30803389)
Hoi allemaal,

Wat een onzin. Bij PABO, International Business & Languages kun je in elk geval starten, volgens mij zijn er genoeg opleidingen zonder wiskunde vereisten.. Zoals talen opleidingen, gezondheidszorg
Tenzij je biologie, wiskunde ofzoiets gaat studeren, maar dan had je geen CM profiel moeten kiezen.

Wát wil je gaan studeren dan?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:54.