![]() |
Gevoelens van nostalgie!
Hoi allemaal! :)
Ik word vaak overmand van gevoelens van nostalgie. Natuurlijk niet zo gek natuurlijk, maar soms kan het me ook heel ongelukkig maken, omdat ik dat dan spiegel met de situatie zoals ie nu is. Vroeger, toen alles aangeleerd werd op een leuke manier, zoals het gezamenlijk fruit eten aan het eind van de middagen op de basischool, vrienden, het schaatsen waar je naar uitkeek elk jaar, toen oud&nieuw en verjaardagen nog een hele happening was..(y) Soms heb ik dat ook wel met bepaalde muziek/foto's, dat ik terugdenk aan vroeger. Alles in de wereld leek toen nog zo onschuldig, en jezelf bezighouden met het nieuws/actualiteit deed je toen nog niet, dus alles om je heen zag er veel 'luchtiger' uit, ook qua sfeer. Dat gevoel mis ik soms heel erg. Natuurlijk kom je er wel gauw overheen, maar toch denk ik er regelmatig aan. Ik zou het graag over doen, maar dat is onmogelijk natuurlijk ;). Dus...dit topic is bedoeld om nostalgie-gevoelens/beelden met elkaar te delen en op die manier jezelf weer een beetje klein te voelen :o |
Haha, daar heb ik nooit zo'n last van. Tenminste, van mijn basisschooltijd herinner ik me de sleur, de verveling, hoe ik helemaal niets durfde en lamgeslagen was van verlegenheid, stoïcijns staren naar de tv, omdat ik niet wilde buitenspelen, al die dingen herinner ik me ook nog. Ik vond het helemaal niet zo leuk. :') Als ik al 'nostalgie' heb dan is het naar de derde of vierde, en ik zit nu nét in de vijfde. En natuurlijk, er waren ook leuke dingen en het wordt ook allemaal wat roziger en liefelijker, de scherpe randjes slijten eraf als je herinneringen ouder worden. Maar terug, brr, voor een dagje is het misschien wel leuk, maar de hele tijd... nee. Nee alsjeblieft niet.
|
Ik heb nostalgie naar de zorgeloosheid van oneindige zomervakanties als kind zijnde. Dat vakantiegevoel was het ware leven. Geen haast, geen angst, geen beperkingen, geen negativiteit, geen zorg, geen planning en geen besef van tijd. Alleen die constante verheugenis op het leven.
|
Als ik veel huiswerk heb gekregen en een verslag moet maken denk ik nog wel eens terug aan de tijd dat niks hoefde. Wat lijkt het leven toen makkelijk te zijn geweest.
|
Oh, dat heb ik regelmatig! :D Dan kijk ik weer 'n aflevering van Calimero of Ducktales, 'n paar themesongs van andere oude tekenfilms of 'n paar reclamespotjes uit de jaren '90, die zijn allemaal te vinden op YouTube. Echt heel leuk om terug te denken aan vroegâh en ik mis m'n tijd op de basisschool ook, maar daar blijft 't bij ;).
|
Ja ik herken het. Als ik zoiets meemaak, verlang ik weer naar de tijd toen er niets van mij verwacht werd en ik 24/7 kon chillen ;)
|
Herkenning. Maar ach, soms bedenk ik me dan dat ik over 5 jaar weer nostalgisch terug kijk op dit jaar.
|
Ik ben nooit gelukkiger geweest dan op dit moment, ik verlang eigenlijk nooit terug naar vroeger, ik vind het niet waard wat er toen allemaal gebeurd is.
|
Vroeger keek je uit naar later. Nu denk je weer aan die tijden hoe het was.
Naamloos Ja, Nostalgie is geweldig! |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:06. |