![]() |
Oude laptop, nog te redden?
Hallo,
Ik heb hier nog een héééle oude laptop staan. Ik heb op internet allemaal tips gevonden om deze laptop weer wat sneller te maken en dat is gelukt. Nu vroeg ik me af, of jullie nog een ''gouden'' tip hebben om dit ding op te lappen. Ik heb het niet over de laptop schoonmaken maar echt over specifieke instellingen van Windows XP. Ik heb Windows al op ''Klassiek'' gezet omdat het dan minder visuele dingen hoefde te laden. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Caviamax |
Overbodige applicaties verwijderen, onnodig zelfstartende applicaties/services uitzetten.
Een leuke linuxdistributie om hem bij de tijd te houden? |
Citaat:
|
Afhankelijk van wat voor laptop het is kan het wel eens het slechtste idee aller tijden zijn om Linux te installeren. Eerst specs dus.
|
Merk: Maxdata
------ Windows XP SP 3 Intel Celeron M Processor: 1300MHz Kloksnelheid: 1.29GHz, 224 MB Zoals je kunt zien uber oud...... Als je nog wat wilt weten, roep maar! |
Je kúnt kijken of er je nog voor een leuk prijsje wat meer werkgeheugen erin kunt zetten. Krik dat op naar 512MB (wordt 480) of 1024MB (wordt 992) en je hebt een laptop die al een stuk werkbaarder is.
|
als zelf dat niet genoeg is, kun je misschien ook nog een eigen xp iso respinnen met onnodige programma's die je niet nodig hebt eruit halen.
|
Oke, ik zal kijken naar dat geheugen maar is Linux een optie?
|
Waarom zou je er al die energie insteken? Ik kan begrijpen dat het leuk is om een trage laptop op te knappen, maar er is geen tweak die hem zo snel laat werken als een moderne laptop, dus als dat je doel is... forget it.
Wil je toch wat met je oude laptop doen, dan kan het inderdaad leuk zijn om met Linux (bijv. Ubuntu) te experimenteren, zeker als je hier nog geen ervaring mee hebt. Wil je het uiterste uit je laptop halen kun je overwegen om Gentoo te installeren, maar ik zou dit een beginner niet willen aanraden. dr.rootz |
Citaat:
|
Caviamax, is het misschien niet handig om ff hiervoor een nieuwe topic aan te maken?
En zet daar ook in wat niet lukt, wat je allemaal geselecteerd hebt en welke foutmelding je krijgt. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:16. |