![]() |
Wat is er gebeurd met het verbod op het praten over AM?
Ik zie in het lucht je hart topic maar ook elders regelmatig mensen zeggen dat ze snijden enzo. Niet dat het mij verder boeit dat die mensen er over praten, ik ben geen voorstander van regels in het algemeen, maar ik was nieuwsgierig of de regel nog bestond.
|
Ik zie geen regels staan bij psych, misschien dat de mededeling weer verlopen is ofzo? Maar ik zal het onder aandacht brengen op admin, heb er sowieso wel een vraag over.
En nu hoor ik een fanfare in mijn opgebroken straat, even controleren wtf. |
Als je kijkt op bv. http://forum.scholieren.com/forumdis...ne=-1&page=101 dan zie je dat er in de tijd dat het verbod kwam, wel op een andere manier over AM en suicide werd gepraat, waarbij ook uitgebreid werd beschreven waarom mensen dat deden etc., en dat scheen triggerend te werken. Nu wordt het meer terzijde genoemd, als iets wat gebeurt of gebeurd is, zonder achtergronden erbij. Maar die regel wordt inderdaad wel een stuk minder streng gehandhaafd dan een paar jaar terug.
|
Zoals wij fb's van psych de regel nu hanteren is: Praten mag, maar geen details. Dus in het LJH topic van het is weer verkeerd gegaan door mijn AM, keur ik goed. Een apart topic over AM zal ik sluiten.
|
Okay, duidelijk!
|
Waarom zijn aparte topics hierover verboden? Ik zie niet in waarom AM anders zou zijn dan andere problemen.
|
Citaat:
|
Mag je dan ook niet praten over dankproblemen?
|
Citaat:
Met drankproblemen is dat niet. |
Citaat:
maargoed, over het algemeen is het toch aandachttrekkerij, als je jezelf echt kapot wil snijden dan doe je dat niet met een zooi krasjes op je arm. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Misschien een apart AM-topic voorzien op Psychologie ?
Zij die dat wensen kunnen er daar over praten, anderen kunnen het topic mijden. Lijkt me beter dan taboe & censuur. |
Citaat:
Het is niet zo dat je het niet mag noemen, en dat er een heel verbod op ligt, maar uitgebreid uitleggen van hoe je het hebt gedaan is gewoon niet de bedoeling. |
Citaat:
|
Citaat:
:facepalm: |
Nou, ik weet niet of dat wel nodig is. Het is toch ook al wel voldoende om er gewoon over praten te mogen?
Ik had er over een week of twee een topic over willen openen. Daarom vraag ik, nu ik zie dat het niet mag, waarom. |
Citaat:
|
Panda's leven niet in kuddes.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Reuzenpanda Reuzenpanda's leven het grootste deel van het jaar alleen. In de paartijd zoeken ze elkaar op. De paartijd duurt twee tot drie dagen en vindt een keer per jaar plaats. |
Precies, en dat willen we zo houden :D
|
Citaat:
|
Omg :D
|
Het verbod is indertijd ingesteld op verzoek van mensen die zelf AM-problemen hadden. Er werd nogal uitgebreid beschreven waarom mensen het deden en hoe ze zich daarna voelden etc., en dat werd dus door forumers als triggerend ervaren. Kennelijk zijn er ook veel forumers met AM-problemen die daar aan werken, waardoor het verbod relevant is.
|
Mijn lievelings UC is ook weer gearriveerd zie ik :D
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Het hoeft van mij niet per se verboden te worden, maar ik zet zo mijn twijfels bij hoe gezond het is om dat zo door te laten gaan. :p |
Even normaal reageren graag.
De regels lijken me wel duidelijk. Missy naamzoek slotje? |
Citaat:
|
Ik heb het niet specifiek tegen jou, en ik zie geen meerwaarde er van om hier verder over te discussieren.
Tenzij jullie met andere adviezen/tips komen. Dit is nu het beleid gewoon:) |
Citaat:
vind het persoonlijk een ultiem zwaktebod, that's it. edoch was mijn reactie bepaald niet negatief bedoelt, het lijkt me gewoon dat kunnen praten over dat soort dingen net zo goed kan bijdragen als uitlaatklep of deel van een oplossing. Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:51. |