![]() |
computer onderdelen kiezen
hey all!
aangezien mijn laptop vaak zijn verbinding met internet verliest en dat is niet zo prettig zegt mijn vader dat ik gewoon moet sparen voor een vaste computer nou ken ik best een goede site hiervoor om te bouwen alternate.nl btw is dit reclame? nou hier kan je dus heel goed alles samenstellen maar daarbij komt dat ik echt helemaal niet zoveel kennis heb van dit hele gebeure wat voor videokaart past op dit en dat enzo( ik hoop dat ik duidelijk genoeg ben) nou is dit misschien veel gevraagd maar kan iemand onderdelen voor mijn wensen bij elkaar nemen? mijn ijsen zijn iig veel gamen dus goede videokaart en nog iets? een beetje geheugen van ong 500gb processor heb ik gehoord dat i5 ofzo wel goed is nu wil ik niet superuberduur uitkomen dus ik wil niet van alles het beste. alsnog dit is misschien te veel gevraagd maar kan iemand misschien helpen hierbij? thx |
Wat is je budget? Als je dat even doorgeeft kunnen wij eventueel wat voor je samenstellen afgeleid van je budget. Oh en 500gb aan geheugen bestaat niet grote vriend, je bedoelt waarschijnlijk de grote van de hard disk?
|
Wat is je budget? en moet het persé van alternate?
Wat ik zou doen voor een nieuwe PC is: Processor: AMD Phenom II X4 955 Black Edition CPU koeler: Cooler Master Hyper TX3 MoBo: MSI 770-G45 GraKa: ATi Radeon HD5770 1GB Werkgeheugen: 4 Gig DDR3 OCZ Gold Low Voltage OCZ3G1333LV4GK (deze zijn het goedkoopst) HD: Samsung Spinpoint F3 HD103SJ 1 TB, deze is wel 1 Terabyte, maar heel goedkoop Behuizing: Xigmatek Asgard Voeding: Corsair CX400W Optische Drive: Sony Optiarc AD-7260S Zwart Dit kost ±600 euro bij Alternate Als je er nog een beeldscherm bij wil kun je rekenen op ±150 euro extra |
mijn budget:
voor een mooie computer waar ik uiteraard wel zelf een behuizing bij kies dat hoef je dus niet te doen) is 500 ong maar echt mooie kan ik ook wel doorsparen voor 600 ong oh en btw heel erg bedankt he jonges |
Citaat:
|
Zo aan jouw budget te zien, gaan we eens kijken naar een AMD systeem: (let op, ik ga wel van 600 euro uit ;) )
Behuizing: Antec three-hundred gamers case ~ € 59.90 Voeding: Be quiet! Purepower 530Watt ~ € 62,00 Werkgeheugen: Corsair XMS3 4GB (2x 2gb) € 87,00 Processor: AMD Athlon X4 2.9ghz € 99,90 Moederbord: Asus M4a77TD PRO/U3S6 € 94,00 Hardeschijf: WD Caviar Green 640GB € 52,00 DVD speler: Asus DRW-22B2S PATA DVDRW €32,00 Grafische kaart: Sapphire Radeon HD 5750 1GB € 129,50 Totaal € 616,50 |
Citaat:
Je moet sowieso een betere grafische kaart hebben dan die. en je hoefd geen 640 GB Harde schijf. |
Citaat:
|
Citaat:
Later kan je er altijd nog een 2e schijf inbouwen. Citaat:
Je kunt er alle hedendaagse games mee spelen. |
Graka: MSI R5770-PM2D1G ~ € 143,90
Behuizing: Sharkoon Rebel 9 Economy ~ € 39.90 Voeding: OCZ ModXtream pro 500w ~ € 61,90 Werkgeheugen: Corsair XMS3 4GB (2x 2gb) € 87,00 Processor: AMD Phenom II X4 955 BE €142,90 Moederbord: Asus M4A77TD PRO ~ € 78,90 Hardeschijf: Samsung HD103SI 1 TB ~ € 55 DVD speler: Samsung SH-S223C ~ € 18 € 627,50 Draait alle hedendaagse games en meer, en dat snel, een AMD processor die én geen Phenom is én geen 3 GHz draait namelijk niet fatsoenlijk de nieuwste games |
Citaat:
En daarbij kun je met weinig moeite overclocken....ik heb zelf een amd athlon X4 2.4 ghz, overclocked naar 3.5 ghz loopt als een trein! :) |
Waarom zou je overclocken als je voor iets meer geld gewoon een goede processor hebt :confused: Overklokken is een slecht idee als je er geen ervaring mee hebt en als je niet genoeg geld hebt om de onderdelen te vervangen bij schade. Met de rest van je post ben ik het wel eens.
|
Citaat:
nee ik ben echt een overclock guru, ik zou nog hoger kunnen, maar mijn huidige processor koeler vind dat niet echt leuk. |
Koop dan gewoon een behoorlijk systeem want overclocking is echt voor fags.
|
Citaat:
En waarom is het nu alleen maar weer voor fags? Mensen voor iets uitmaken is een ding, maar je commentaar onderbouwen is ding 2. |
Neen. Neem dan meerdere processoren. Overclocking bereik je geen ruk mee. Die 10% snelheidswinst in je thuissetup.
|
Citaat:
en je hoefd er geen games op te laten staan die je niet meer speeld. als je 640GB hebt kan je er makkelijk 60 games op gooien.. >.> @Pinees Ik vergat het budget niet. Hij kan besparen op de harde schijf en een iets duurdere Grafische kaart kopen. maar, ik zat wel aan een echte gamings PC te denken. dus is die betere grafische kaart niet altijd nodig. |
Citaat:
Je kunt op bepaalde zaken inderdaad besparen, maar het is aan TS om te bepalen wat de uiteindelijke configuratie gaat zijn. De configuratie die ik heb gepost zal wel ongeveer datgene zijn wat hij kan verwachten als hij voor AMD gaat :) Mischien ook wel eens leuk om een intel configuratie te posten met dat budget...hmmm eens kijken |
De phenom II X4 955BE is in games vergelijkbaar met een i5 of een oudere i7, plus de phenom is gemaakt voor 64-bits OS +1 en de graka is ook veul beter
|
Citaat:
Dus om te zeggen dat phenoms gemaakt zijn voor 64-bit, dat gaat er bij mij niet in. Natuurlijk is 64-bit wel sneller :o En het verschil tussen de 2 grafische kaarten is minimaal. dat ga je bij de meeste games niet merken. |
Citaat:
De 5770 heeft toch wel noemenswaardige hogere kloksnelheden en is daarom sneller |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:27. |