Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Werk, Geld & Recht (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=60)
-   -   Inrichten van grote kamer (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1813666)

speelgoedgitaar 07-09-2010 00:10

Inrichten van grote kamer

Hoi,

Ik heb een hele grote kamer (woon anti-kraak) en voel me door die grote ruimte soms onveilig. Ik wil nu kleinere ruimtes maken, maar hoe kan ik goedkoop tijdelijke wanden maken?

Balance 07-09-2010 09:04

Je hoeft niet persé echte wanden te maken. Een boekenkast die je haaks in de woonkamer zet kan bijvoorbeeld al een verschil maken of een mooi kamerscherm.
Als je zoiets zou zien zitten, kun je o.a. googelen op roomdivider.

Sarah 07-09-2010 09:44

Ik kende iemand die antikraak woonde in een kantoorruimte, dus zij had ook een kamer van zo'n 60 m2. Zij had het ongeveer zo ingedeeld:
http://i1028.photobucket.com/albums/...grotekamer.jpg

Andijvie 07-09-2010 10:09

Meubels van de muren afzetten kan ook al heel veel helpen, veel mensen hebben de neiging alles tegen een muur te schuiven, juist niet doen, zeker niet in zo'n grote ruimte. Met van die grote open boekenkasten kun je mooie afscheidingen maken (Ikea heeft daar wel voorbeelden van, kun je ideetjes op doen). En bij je bed kun je inderdaad een gordijn ophangen, zodat je 's nachts nie zo de ruimte in kijkt.

Duckdoggy 07-09-2010 15:39

een vloerkleed ofzo doet ook wonderen, daardoor lijken het ook meerdere kleine gedeeltes

Daantje_0705 07-09-2010 21:10

Bij Ikea heb je van die vakkenkasten (Expedit heten die, moet je maar eens op de website kijken). Daarmee kan je leuke dingen doen :) Verder zijn er al goede tips gegeven.

Balance 07-09-2010 21:25

Grote kamerplanten kunnen ook een mooie afscheiding vormen.
En met gordijnen (niet alleen rond je bed maar ook voor je ramen, wordt je kamer minder kil.

FluffyKitten 07-09-2010 21:46

Let er ook op hoe je licht is!
licht doet echt wonderen.
neem dus (verstelbare) sfeerlampen etc.

speelgoedgitaar 08-09-2010 15:38

Heel erg bedankt voor jullie reacties en inspiratie!
Ik heb uiteindelijk kartonnen dozen uit elkaar gehaald en daar vierkanten/rechthoeken uit geknipt. Deze stukken heb ik weer aan elkaar getaped tot één groot geheel van 2 meter hoog en 3 meter breed. Aan de bovenkant van het geheel heb ik touwtjes bevestigd zodat ik het aan het plafond kan hangen. Voor meer stabiliteit heb ik het kartonnen scherm klem gezet tussen m'n bed en een kast. Het is niet heel erg mooi, maar ik heb niet zoveel geld. Kosten: 1.38 euro. Ik kan het altijd nog beplakken met papier ofzo. Functioneel is het zeker en ben er erg blij mee.

Balance 08-09-2010 16:29

Misschien kun je er heel veel foto's opplakken?

Duckdoggy 08-09-2010 17:42

Citaat:

speelgoedgitaar schreef: (Bericht 30828828)
Heel erg bedankt voor jullie reacties en inspiratie!
Ik heb uiteindelijk kartonnen dozen uit elkaar gehaald en daar vierkanten/rechthoeken uit geknipt. Deze stukken heb ik weer aan elkaar getaped tot één groot geheel van 2 meter hoog en 3 meter breed. Aan de bovenkant van het geheel heb ik touwtjes bevestigd zodat ik het aan het plafond kan hangen. Voor meer stabiliteit heb ik het kartonnen scherm klem gezet tussen m'n bed en een kast. Het is niet heel erg mooi, maar ik heb niet zoveel geld. Kosten: 1.38 euro. Ik kan het altijd nog beplakken met papier ofzo. Functioneel is het zeker en ben er erg blij mee.

wel n gaaf idee!!

en ik weet niet hoe erg je met de financien tekort komt, maar vooral de kringloopwinkel heeft leuke spulletjes waar je in gewone winkels niet meer aan kunt komen!!

Daantje_0705 08-09-2010 20:16

Je kan het karton misschien ook beplakken met behang. Kost je misschien een of twee rollen en ziet er gelijk een heel stuk leuker uit :)

Sarah 09-09-2010 17:04

Als je bv. kasten en dergelijke zoekt, kun je ook je ouders vragen of die aan al hun vrienden kunnen laten weten dat hun dochter meubels nodig heeft. Vaak is er wel iemand die iets in de schuur heeft staan of net van plan was een meubelstuk te vervangen!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:11.