![]() |
BRRRRRRRRRR trance
wie ziet hier trance als muziek?
ik namelijk niet, ik zie et als geluid. Ik zie iets pas als muziek wanneer et met MUZIEKinstrumenten is gemaakt, en niet met een computer ofzo.... elke leek kan muziek maken op zn computer, download Fruityloops, en FastTracker en je bent je eigen superdj |
ok dan :)
ehm ben zelf absoluut geen trance liefhebber maar zie het wel degelijk als muziek.. er zit een ritme in, een melodie/groove, het is dansbaar.... dus waarom is het geen muziek ? wat is jouw definitie van muziek instrument? imho kan een computer dat ook zijn.. of is een synthesizer volgens jou ook geen instrument? :) als je je niet verdiept in een bepaalde muziek soort klinkt het idd vaak simpel en allemaal hetzelfde.. maar als je het vaker luistert leer je het vanzelf waarderen.. (ik heb het nu niet over die commerciele trance ala BoozyWoozy e.d.) dus ehh zelf maken gaat je nog wel tegenvallen denk ik.. :) |
muziek heeft een defenitie en trance valt daaronder... tis niet verplicht om er echte instrumenten in te stoppen... en waarom zou een drumcomputer geen echt instrument zijn?
|
Ik mis emotie bij Trance. Maar dat kan ook aan mij liggen..
Ik wil eens een Trance-band zien. Want ik vind 'nep' geluiden nooit mooi. Dus als er nu eens een Rock band ontstaat die Trance maakt. Misschien is dat wel mooi. :) |
ik heb genoeg vrienden die dj's zijn, van noise, tot Drum 'n bass, tot trance. ze weten dat ik er een hekel aan heb, en ik heb zelf ook voor de lol een keer trance gemaakt, simpeler kan niet. trance maken is zo simpel, niet normaal, je neemt een aantal samples, gooit daar een beat onder, en je hebt trance.
zoals a new noise al zei: nothing beats een live optreden met instrumenten |
Citaat:
Citaat:
Is een plastic ton met plastic erover gespannen niet ook een trommel? Een glas gevuld met water? Als er klanken uit komen, is het voorwerp dan nog geen muziekinstrument? Een entiteit gebouwd puur voor het maken van muziek (een pc uitgerust met muzieksoftware), hoezo is dat geen muziekinstrument? mu·´ziek (de ~ (v.)) 1 de kunst van het op esthetische wijze voortbrengen van klank, melodie, harmonie en ritme => toonkunst in·stru·´ment (het ~) 1 min of meer samengesteld of fijn gereedschap of toestel voor een of ander handwerk, bedrijf of voor wetenschappelijk onderzoek Combineer deze twee worden et voila. U (Lager-Lout) mag weer reageren, en laat het iets zinnigers zijn dan "trance is te simpel om muziek te noemen". |
Citaat:
Geldt uiteraard niet voor het gros van de nummers. |
Citaat:
Een 4/4 beat met een hihatje en een melodielijn eroverheen kan iedereen wel maken ja, maar dat geldt ook voor lukraak op een drumstel rammen en wat in de microfoon schreeuwen. |
Citaat:
Ik weet 't die dingen waarmee je Trance maakt zijn ook instrumenten, maar toch is dat anders.. Dit is een onzin reply ik weet het.. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Nee dat ist niet. |
ik ken iemand die trance maakt en die is vaak 2 weken bezig met een nummer ofzo, dus tis niet simpel en het kan niet met elke versie van magix music maker (zoals veel mensen denken)
|
Citaat:
Club-trance Hardtrance Upliftting trance Vocal trance Groovetrance Progressieftrance die toch niet zomaar 1 2 3 op een computer gemaakt kunnen worden.als je echte trance hoort dan weet je pas wat voor soort muziek het is maar dat van mtv en tmf si allemaal bullshit ,ga maar es 1 keer naar een id-t feest |
Citaat:
|
nah ik ben het er toch wel mee eens dat trance weinig emoties bevat. Dat ligt er gewoon aan dat ik naar metal luister en niet naar trance. Ik zie op een andere manier emoties. Door de zang, gitaarpartijen en drums is een perfecte sfeer te creëren (=emotie). In trance is het de melodie die voor sfeer zorgt, maar die vind ik altijd minder.
|
ik vind trance vreselijk.. ben net 2 weken naar zuid frankrijk geweest, en in al die discotheken draaien ze alleen maar dat irritante ge bonk-bonk-bonk. het kan heus geen kwaad om aan mensen te denken die wel van uitgaan en dansen, maar niet van trance houden, heren dj's! :( (n) :mad:
|
gatver trance suigt kip man , laat mij maar lekker naar hardcore luisteren en er flink op moshen
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
download dit eens : masters of ceremony - under control |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Is toch geen racistische (ofzoiets) Trance he? |
Citaat:
Gelukkig benadeel je alleen jezelf ermee :) Ik vind metal niks, want Limp bizkit heeft zo'n dom petje op :D |
Citaat:
Cass vs. Slide - Perception (origineel, zonder vocalen) Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
nou, zorg jij dan maar is dat ik een trance nummer te horen krijg die ik goed vind, ik heb er nog nooit 1tje gehoord, dus ik baseer et echt niet op een paar nummer, als ik in de winkel werk hoor ik de hele dag nix anders |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
En in winkels hoor ik inderdaad ook nooit mooie trance. |
Citaat:
Yamaha 02r Digital Mixing Console Yamaha Mackie 1202-VLZPro Mixer Mackie Akai S-3000xl Sampler Akai Roland TR-909 Roland Roland TR-808 Roland SH-101 Roland R-70 Drummachine Sequential Circuit Drummachine Drummachine Roland XP-30 Roland Juno 106 Roland Juno 2 (2x) Roland JV-1080 Roland JP-8080 Acces Virus C Acces Orbit Dance Module E-mu Nordlead 2 (rack version) Nordlead Lexicon PCM-90 Lexicon MPX-1 Lexicon Yamaha FB-01 (2x) Alesis QV 2 Alesis Yamaha EMP-100 Pentium III 750mhz Pentium Motu 2408mkII Motu Logic Audio Platinum 5.1 Emagic Tascam DA-30 Dat-recorder Tascam Dynaudio Acoustics Monitorspeakers Dynaudio Technics SL-1210 MKII (3x) Technics Pioneer CDJ-1000 Pioneer Rode Classic II Microphone Rode dit is toch wat meer dan een computertje niet mensen ?? wat hadden jullie gedacht van een draaitafel ;) ;) |
Citaat:
omdat de dance scene in nl gewoon heerscht |
Citaat:
Bijvoorbeeld: "Level 42 - Bass Solo (Live At Wembley 87)" |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat: