Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Vrije tijd (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=31)
-   -   Gespierd (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1814085)

--onbekend 11-09-2010 13:04

Gespierd

welke oefeningen kan ik elke dag thuis het best doen?

om wat gespierder te lijken.

Prominence 12-09-2010 07:47

Niet, als je gespierd wilt worden dan ligt het A: aan je bouw B: aan je trainingsschema C: aan wat je eet D: hoeveel BMI je hebt en E:Hoe je traint,(een core-training zal veel meer doen dan alleen met haltertjes trainen)

Mijn advies is: ga naar een sportschool en laat een 6weken schema voor je opstellen.

Egoconstructie 12-09-2010 08:23

Gewichten kopen en hoppa. En om de dag opdrukken tot je er bij neervalt. Oja en optrekken aan de trap.

Prominence 12-09-2010 10:41

Citaat:

Egoconstructie schreef: (Bericht 30841005)
Gewichten kopen en hoppa. En om de dag opdrukken tot je er bij neervalt. Oja en optrekken aan de trap.

Opdrukken tot je erbij neervalt is echt het antwoord niet.
Een goede spieropbouwende training duurt maximaal een uur tot anderhalf uur inclusief cardio.

intensiteit is veel belangrijker dan herhalingen als je gespierd wilt worden

honkballertje 12-09-2010 11:11

meer een topic voor sport lijkt me?

Balance 12-09-2010 11:16

Klopt! Verplaatst :)

Egoconstructie 12-09-2010 13:25

Citaat:

Prominence schreef: (Bericht 30841153)
Opdrukken tot je erbij neervalt is echt het antwoord niet.
Een goede spieropbouwende training duurt maximaal een uur tot anderhalf uur inclusief cardio.

intensiteit is veel belangrijker dan herhalingen als je gespierd wilt worden

Opdrukken is gewoon heel goed voor je. Doe je een paar sessies die je steeds langer maakt. 15 keer om te beginnen, 20, 25, 30 en dan tot je niet meer kan. Kan in een half uur. Maar dan voel je vooral je borstspieren echt goed. Ik bankdruk nooit maar heb wel grote borstspieren gekregen van push ups.
Overigens wordt je hele lichaam sterker van push ups. Het is ook goed als warming up.
Natuurlijk klopt het dat echte opbouw met intense sets komt van weinig herhalingen. Maar push ups kan je altijd doen thuis.

xmanon 12-09-2010 16:08

ik doe fitness met die apparaten waar dan gewichten inzitten, dat wil toch niet zeggen dat ik over een paar maanden enorme spieren heb? :O:O

honkballertje 12-09-2010 21:38

Citaat:

xmanon schreef: (Bericht 30842356)
ik doe fitness met die apparaten waar dan gewichten inzitten, dat wil toch niet zeggen dat ik over een paar maanden enorme spieren heb? :O:O

nee ;)
dat komt omdat de spieren bij meisjes anders zijn als de spieren bij jongens. dus je zal er na een paar maanden echt niet uitzien als 1 of andere bodybuilder ;)

@ egoconstructie

push ups zijn niet voor het hele lichaam. tenminste......... ik zou het knap van je vinden als jij je benen traint tijdens push ups doen.

Egoconstructie 12-09-2010 21:47

benen, ja duh...

honkballertje 13-09-2010 15:05

Citaat:

Egoconstructie schreef: (Bericht 30844084)
benen, ja duh...

dan nog.
met push ups span je je bovenlichaam wel aan, maar dat betekent nog niet dat je een goed gespierde rug krijgt van push ups. push ups zijn er voor je schouders + borst. that's it

Egoconstructie 13-09-2010 17:13

Schouders, borst, triceps, buik en het is ook goed voor je rug. Ik zeg niet dat je dan overal grote spieren krijgt, maar als je gelijk aan gewichten gaat trekken kan je jezelf overbelasten of iets verrekken. Ook daarom push ups.

honkballertje 14-09-2010 14:51

Citaat:

Egoconstructie schreef: (Bericht 30846141)
Schouders, borst, triceps, buik en het is ook goed voor je rug. Ik zeg niet dat je dan overal grote spieren krijgt, maar als je gelijk aan gewichten gaat trekken kan je jezelf overbelasten of iets verrekken. Ook daarom push ups.

dat het fout kan gaan als je met gewichten aan de gang gaat komt omdat je het dan zwaar genoeg kan maken (en dus zelfs zo zwaar dat je er blesures van kan krijgen) echter als je een goede uitvoering hebt is dat veel efficienter dan push ups. hij wilt gespierd worden. als je gespierd wilt worden zul je dus alsnog met gewichten aan de gang gaan (tenzij je mensen die alleen push ups doen gespierd noemt dan is push ups genoeg).

Egoconstructie 14-09-2010 17:24

Ik zei ook gewichten kopen.

moyra 15-09-2010 17:12

Citaat:

xmanon schreef: (Bericht 30842356)

Naturlijk niet! ik doe al een jaar fitness en dat is absolut niet het geval

Mobius 15-09-2010 20:14

Lol, 90% van de comments is echt pure poep.

TS:

Neem een abbo op de sportschool. Ik ga ervanuit dat je een ectomorph bent met max 65 kilo lichaamsgewicht. Dat betekent vreten. Veel eiwitten en veel, het liefst complexe, koolhydraten. (de terminologie zoek je maar via google). Dan kies je een fatsoenlijk trainingsschema, voor een beginner raad ik Rippetoe of Stronglifts aan. Veel eten, hard trainen, goed rusten en vooral volhouden, dan komt het wel goed.

honkballertje 16-09-2010 19:15

Citaat:

Mobius schreef: (Bericht 30853635)
Lol, 90% van de comments is echt pure poep.

TS:

Neem een abbo op de sportschool. Ik ga ervanuit dat je een ectomorph bent met max 65 kilo lichaamsgewicht. Dat betekent vreten. Veel eiwitten en veel, het liefst complexe, koolhydraten. (de terminologie zoek je maar via google). Dan kies je een fatsoenlijk trainingsschema, voor een beginner raad ik Rippetoe of Stronglifts aan. Veel eten, hard trainen, goed rusten en vooral volhouden, dan komt het wel goed.

dit

+ bezoek dutchbodybuilding forum eens. als je dat goed doorleest kom je ook al heel veel te weten.

Mobius 17-09-2010 11:46

Dat is natuurlijk hét forum als je meer wilt weten, inderdaad. :)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:30.