![]() |
heb ik nog garantie?
hallo allemaal
ik heb ongeveer iets meer dan een jaar geleden een laptop gekregen (een packerd bell easynote -----)en nu valt dus om de zoveel uur het internet eruit nu is de garantie verlopen, want dat was een jaar aan jullie- heb ik nog recht op een nieuwe. of het minste een reperatie? |
Citaat:
Je hebt in principe recht op reparatie en daarbij hoor jij ongeveer 1/3 tot 1/4 van de reparatiekosten te betalen. Dit gebaseerd op verschillende uitspraken van geschillencommissies die stellen dat het percentage dat jij dient te betalen = gebruiksduur / levensduur. |
okee maar ik zag een keer op tv bij radar ofzo
dat een voorwerp een redelijke tijd mee moet gaan bij een laptop dus ongeveer 3 jaar dus en die man kreeg dus gewoon een nieuw laptop wat denk je ervan? |
Citaat:
|
Van die 3 jaar heb je nu 1/3 gebruikt. Vandaar 1/3 bijdrage in de kosten :)
|
Heeft de leverancier niet de uiteindelijke keus tussen repareren of vervangen? De enige eis is volgens mij dat de klant een deugdelijk product krijgt. De leverancier is er volgens mij vrij in hoe hij dat wil bereiken.
|
Je moet om te beginnen zeker weten dat het de laptop is.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Zal niet aan de laptop liggen maar aan de verbinding. Loop even alle settings na van je router etc. Download en installeer ook de laatste drivers van je netwerk. Dit kan het probleem verhelpen.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:11. |