Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Algemene schoolzaken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=45)
-   -   ik zoek 1 jarige opleiding van mbo 4 (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1814284)

safa-sweety 13-09-2010 17:36

ik zoek 1 jarige opleiding van mbo 4

ik heb me beetje laat ingeschrijven voor me op leiding:facepalm:

dus nu begint me opleiding pas in sep volgende jaar + ik moet toelatings examen doen.
dus wie kent een mbo opleiding van in jaar

Duckdoggy 13-09-2010 18:04

Kun je anders niet n jaar gaan werken, of ff ertussenuit?? op vakantie ofzo, of vrijwilligerswerk ergens???

ik zou zo vlug ook niet weten waar je n opleiding van n jaar kunt vinden:O

Sarah 13-09-2010 18:18

Als je een vmbo-t diploma met goede cijfers hebt, zou je ook kunnen kijken of je je nog in kan schrijven voor sprinthavo, dan doe je 4 en 5 havo in één jaar.

Er zijn volgens mij geen niveau 3 of 4 opleidingen van korter dan twee jaar.

safa-sweety 13-09-2010 19:01

Citaat:

Sarah schreef: (Bericht 30846366)
Als je een vmbo-t diploma met goede cijfers hebt, zou je ook kunnen kijken of je je nog in kan schrijven voor sprinthavo, dan doe je 4 en 5 havo in één jaar.

Er zijn volgens mij geen niveau 3 of 4 opleidingen van korter dan twee jaar.

hier voor dee ik mbo 3 ik weet god niet wat ik moet doen

Pinees 13-09-2010 19:52

Citaat:

safa-sweety schreef: (Bericht 30846236)
ik heb me beetje laat ingeschrijven voor me op leiding:facepalm:

dus nu begint me opleiding pas in sep volgende jaar + ik moet toelatings examen doen.

Zoals hierboven al aangegeven, zijn er weinig opleidingen van een jaar, zeker op MBO4 niveau.

Een tussenjaar kan je inderdaad gewoon nemen, lekker een jaartje werken. :)

Maar zolaat ben je toch niet met inschrijven?, ik ben ook wel eens begonnen met een MBO2 opleiding ergens in oktober :p, dus het is mogelijk.

Sarah 13-09-2010 20:22

Als je een mbo3 diploma hebt ben je dus niet meer leerplichtig, dan kun je inderdaad het beste een jaartje gaan werken denk ik :)

safa-sweety 13-09-2010 21:15

Citaat:

Pinees schreef: (Bericht 30846773)
Zoals hierboven al aangegeven, zijn er weinig opleidingen van een jaar, zeker op MBO4 niveau.

Een tussenjaar kan je inderdaad gewoon nemen, lekker een jaartje werken. :)

Maar zolaat ben je toch niet met inschrijven?, ik ben ook wel eens begonnen met een MBO2 opleiding ergens in oktober :p, dus het is mogelijk.

ik wil graag hbo doen tma

safa-sweety 13-09-2010 21:16

Citaat:

Sarah schreef: (Bericht 30846977)
Als je een mbo3 diploma hebt ben je dus niet meer leerplichtig, dan kun je inderdaad het beste een jaartje gaan werken denk ik :)

of op vakantiee
:D

arPos 13-09-2010 21:50

Citaat:

ik zoek 1 jarige opleiding van mbo 4
bestaat niet.

Citaat:

safa-sweety schreef: (Bericht 30846236)
ik heb me een beetje laat ingeschrijeven voor meijn opleiding:facepalm:

dus nu begint meijn opleiding pas in sep volgende jaar + ik moet toelatings examen doen.

cursusje NL?

safa-sweety 13-09-2010 21:59

Citaat:

arPos schreef: (Bericht 30847700)
bestaat niet.

cursusje NL?

ja sorry zo schrijf ik altijd als ik achter pc ben, mr met huis werk en zo is wat anders he:D

arPos 13-09-2010 22:19

ok, zelf weten maar het is nogal storend voor anderen en slecht voor je eigen ontwikkeling.

je zou kunnen werken, je zou vavo kunnen proberen te doen in 1 jaar (met mbo3 mag dat waarschijnlijk wel), je kan uit je neus peuteren, als je rijk ben kan je cursussen doen, je kan een 1 jarige thuisstudie doen, misschien biedt je ROC een sneltraject aan om door te stromen naar HBO (al is dat meestal alleen als je al mbo4 hebt)

safa-sweety 13-09-2010 22:40

Citaat:

arPos schreef: (Bericht 30847838)
ok, zelf weten maar het is nogal storend voor anderen en slecht voor je eigen ontwikkeling.

je zou kunnen werken, je zou vavo kunnen proberen te doen in 1 jaar (met mbo3 mag dat waarschijnlijk wel), je kan uit je neus peuteren, als je rijk ben kan je cursussen doen, je kan een 1 jarige thuisstudie doen, misschien biedt je ROC een sneltraject aan om door te stromen naar HBO (al is dat meestal alleen als je al mbo4 hebt)

nou ik zat te denken op thuisstudie te doen, en mijn roc die doet het niet alleen bij mbo 4.

ik ga wat info zoeken over vavo. thanxxx

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:08.