![]() |
Hoe kom ik van hem af?
Ik zit bij een aardige jongen in de klas, maar hij heeft mij laatst verteld dat hij mij leuk vindt. Maar ik vind hem niet leuk, hij slijmt heel de tijd terwijl ik er niet op in ga, en hij vraagt heel de tijd of ik met hem wil afspreken. Ik kan dan bijna geen nee zeggen omdat hij dan door blijft vragen wanneer ik wel kan. Ik zag hem eerst als iemand met wie ik gewoon goed kan opschieten in de klas, hij zit ook bijna bij elk vak langs me, maar ik begin hem echt een beetje een stalkert te vinden. Het gaat allemaal te vlug, ik ken hem nu een weekje en hij wil me nu al aan zijn familie voorstellen. Ik wil van hem af, ik word er een beetje gestoord van. Hoe kan ik dit op een subtiele manier aanpakken? Ik wil hem niet kwetsen en al helemaal geen ruzie ofzo, want ik ben in een klas gezet waarin ik bijna niemand ken. Iemand tips?
|
Als je er echt last van hebt dan moet je hem gewoon duidelijk maken dat het alleen vrienden is en meer niet.
Het is lastig enzo. maarja het word er niet beter op als je niks doet. |
Je hebt gelijk, ik heb tegen hem gezegt dat ik hem als vriend zie, maar dat heeft alles nog kleffer gemaakt. Ik denk dat hij het verkeerd heeft opgepakt. Morgen toch maar weer eens proberen, bedankt
|
De subtiele aanpak gaat die jongen extra frustraties bezorgen, hij is verliefd en zal negatieve signalen miss niet goed oppakken. Wat je doet, is hem eens apart nemen, en hem even duidelijk maken hoe het zit. En praat duidelijke praat, ga niet aggressief of boos reageren, maar zeg gewoon wat je denkt.
|
Er is een hele simpele optie.
"Nee. Ik wil niet met je afspreken. Nee, ik wil het niet. Nee, volgende week ook niet. Nee, ook niet als je dit of dat doet. Nee." Het is niet moeilijk. Als je het subtiel wil doen moet je hem zelf om kunnen toveren naar iets dat niet vervelend en plakkerig is en geen hints kan snappen. En dat gaat niet subtiel. Dan moet je maar ophouden met alleen 'hints' geven en keiharde feiten geven. Als je niemand kent in je klas dan leer je vanzelf wel nieuwe mensen kennen. Dat is geen reden om dat alles van hem te pikken. ;) |
Citaat:
Maar ja kan hem niet op zn kloten geven door zo,n grote bek open te zetten, het is al voor hem al hard genoeg dat het niet wederzijds is. |
Hey Manon,
Vervelend altijd weer ...! Wees gewoon eerlijk dat je niet met hem wilt afspreken en totaal geen gevoelens voor hem hebt en dat er ook niet gaat komen! Dan ben je hard maar ook meteen eerlijk.. Ik weet dat je slecht ben in nee zeggen maar dan krijgt hij juist het idee manon is verliefd op me snap je? Dus als ik jou was hard en eerlijk want anders snappen jongens dat niet! xx |
Gewoon nee zeggen (liever niet met te veel andere mensen erbij), duidelijkheid is altijd fijn.
|
Citaat:
|
Citaat:
dit is wat zijn gevoel doet. |
Citaat:
"Laatst zei je dat je me leuk vind, maar hoe hard dat ook klinkt, ik vind jou niet leuk. Ik wil niet met je uit, ik wil niet daten, ik wil dus geen verkering met je. Als je wil kunnen we gewoon vrienden blijven. Sorry." |
Citaat:
|
Waarom zou je uberhaubt aanbieden om vrienden te blijven met hem als hij zichzelf zo opdringt? Als je hem een hand geeft gaat hij er zo met je hele arm vandoor hoor.
|
haha oke ik geef hem dus helemaal niks meer xd
|
Dat zou ik doen. :o Meisjes worden heel vaak aangeleerd dat ze altijd maar aardig moeten zijn en niet te hard maar dat is eigenlijk heel slecht. Het is juist erg belangrijk 'nee' te kunnen zeggen als je iets niet wil, op zo'n manier dat die ander je begrijpt. Er zijn ook heel veel vrouwen die geen nee kunnen zeggen en dus altijd maar dingen voor andere mensen doen en moeten oplossen en dingen doen waar ze eigenlijk geen zin in hebben.
Maar goed. Mijn punt is duidelijk denk ik. ;) |
Cherry.
Als jij verliefd zou zijn op een Jongen, en hij zeg nee ik moet niks van je weten. dan zeg je ook van wat zijn mannen gevoeloos tegenwoordig. dus waarom zou er bij een jongen wel zo moeten en bij een meisje niet. |
Ik denk dat als hij verliefd is de subtiele manier van NEE niet snapt, ik denk dat ik het gewoon op ga bouwen zodat hij het een beetje ziet aankomen..
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar niet dat je boos word en tegen hem gaan lopen schreeuwen |
Wie zei dat dan?
|
Citaat:
1. het is niets 2. het zal ook nooit iets worden 3. veel plezier met je leven dan is het denk ik wel duidelijk. |
Citaat:
|
yessss ik ben van hem af. kreeg een heeeel lang mailtje. ik ben al een paar dagen heel kortaf tegen hem, en in het mailtje stond dit:
-dat ik zo kortaf was -dat ik zoooooo'n goede vriendin ben -dat ik bijzonder ben -of ik toch misschien een keertje met hem af wilde spreken serieus ik ken hem 1 weekje, het gaat veel te vlug en ik zie niks in hem. dus heb ik geantwoord: nee, houdoe. en toen kreeg ik een mailtje: oke dan met een huilsmiley. ik hoop dat ik voor goed van hem af ben :) |
Goed gedaan meid! Duidelijk zijn tegen jongens :D
Misschien maak ik wel kans :bloos: |
Citaat:
|
nou vraagt ie wat hij verkeerd heeft gedaan..
op reageren of negeren? |
misschien beter niet reageren,
anders denkt ie dat hij gewoon je aandacht kan krijgen. |
Hij heeft niks gedaan hoor! Zeg gewoon dat je hem niet zo leuk vind ;)
@deadlytown Ik geeft haar advies.. en we geinen samen wat ..waar ik soms wat van meen :bloos: Maar als je jaloers bent begrijp ik dat wel ;) |
Haha jaloers?
you kdding me |
Citaat:
Ik denk dat het juist nogal onaardig kan overkomen als je hem totaal gaat negeren, maar aan de andere kant is het ook wel handig als hij weet waar hij aan toe is. |
Niet negeren, even doorbijten en eerlijk zijn tegen hem. Zeg dat je niets voelt, etc...
|
Ja, ik zou wel eerlijk tegen hem zijn. Als je hem gaat negeren kan het ook weer heel lang duren voor hij doorheeft dat je geen antwoord gaat geven. ;)
|
Citaat:
Nou, die is er niet, en in jouw geval zou zelfs de "juiste" methode niet werken; jij voelt niets voor hem. |
Citaat:
mocht ie nou blijven volhouden en misschien nog iets zeggen in de trant van: we kunnen ook uitgaan als vrienden? dan gewoon een botte lul uithangen en zeggen: Ik heb genoeg vrienden. Ook een keer gehad, en toen ik dat zei werd het eindelijk duidelijk. Succes! |
oke ik heb uiteindelijk niet gereageerd, ik vond dat hij dit maar face2face moet vragen en dit heeft hij uiteindelijk niet gedaan. hij snapt het nog steeds niet, ik praat niet tegen hem en als ik iets aan hem vraag dan reageer ik kortaf of doe alsof waar hij over praat debiel is (wat meestal het geval is). het gaat heel de tijd over zijn zusje waar hij ruzie mee heeft en dat hij zoooooo laat naar bed is geweest. slaapverwekkend. hij snapt het echt niet, ik zat bij scheikunde vandaag naast hem en ik draaide me met mijn rug naar hem toe en mijn gezicht naar de muur en NOG blijft hij verhalen vertellen over hoe 'stoer' hij is. zeg ik: oh praat jíj tegen MIJ? dan zegt hij sorry en kan ik het alsnog nog een keer gaan aanhoren. serieus ik negeer hem, en tijdens zijn verhaal werp ik geërgerde blikken naar klasgenoten (heb ze alles uitgelegd en waren het 100% met me eens) en die lachen dan, en gaan met hem praten dat hij mij met rust moet laten enzo. en had ik al gezegd dat hij mijn foto aan heel zijn familie heeft laten zien met: kijk dat is nou mijn toekomstige vriendin?
ik kom maar niet van hem af en ik word bozer en bozer ik wil hem niet voor lul zetten in de klas, maar dat is de enige manier dat hij ziet dat ik hem echt niet moet. aan de andere kant, hij zet mij ook aardig voor lul door rond te bazuinen dat ik zijn toekomstige vriendin ben :o als ik al mijn klachten nu neer zou typen was ik morgen nog bezig.. HULP NODIG |
Citaat:
Ehrm praat er eens met je mentor over, dan bedoel ik zeg gewoon dat je [naam jongen] nogal vervelend vind doen en dat je liever een andere plaats zou willen. Dan zit je al niet meer naast hem. Verder gewoon keihard negeren. Je hebt de boodschap duidelijk gemaakt. Je moet gewoon niet naar hem kijken, niks zeggen en gewoon met andere vrienden gaan praten of weglopen. Dan houd hij uiteindelijk wel op. Heb zelf ooit een meisje gekend die in onze vriendengroep wou alleen niemand mocht haar en ze bleef maar doorgaan. En na 3 weken negeren (ja duurde lang :P) heb ik haar nooit meer gezien :D Succes ermee (Y) |
Het zou ook heel goed kunnen dat die jongen een psychische aandoening heeft ;)
Ik had ook zo'n jongen in mijn klas zitten en die had hetzelfde probleem. Hij was ook zwaar autistisch en had geen vrienden. Hij begreep pas dat dat meisje hem niet leuk vond toen hij door haar in zijn gezicht geslagen werd :facepalm: maar goed, gewoon GEEN aandacht geven en als hij aan je zit gewoon van je afbijten. Veel succes |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Vrouwen zijn soms toch eigenaardige schepsels |
Negeren is niet altijd duidelijk genoeg en het is niet erg netjes als je nog niet expliciet hebt aangegeven dat je hem niet leuk vindt.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:44. |