Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Misselijk (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=181467)

Somebody Special 09-08-2002 11:51

Misselijk

Ik ben nu al bijna 48 uur achter elkaar kots- en kotsmisselijk.
Ik probeer wel iets te eten maar bij elke hap zit ik te kokhalzen.

Weet iemand hoe het komt, hoe ik er vanaf kom.

Mn vriend denkt dat het misschien door stress komt.
Wel ben ik 18 dagen geleden met de Pil begonnen, kan het daar door komen ?

DarkCat 09-08-2002 12:39

Wat dacht je van buikgriep? Volgens mij hangt dat bestwel in de lucht.. ik heb in ieder geval bijna de helft van mijn vrienden (including me) de afgelopen week ziek zwak en misselijk gezien..

En ik weet niet of misselijkheid een bijwerking kan zijn van de pil..

Cat

¤Aylin¤ 09-08-2002 14:03

misselijkheid kan door de pil komen, ja, had ik ook wel eens, maar eigelijk haast alleen 's ochtends...voor de rest weet ik niks anders

stella 09-08-2002 14:29

van de pil kan je wel misselijk worden, maar kokhalsen bij elke hap je eet? :(
ik denk niet dat dat echt door de pil kan komen.
ik denk eerder ook een buikgriepje ( en dat nog in combinatie met de pil waar je lichaam aan moet wennen.)
Als ik jou was zou ik ff naar de dokter gaan dan.
Misschien moet je met een lichtere pil beginnen.
welke pil slik je nu dan?

Black Soul 11-08-2002 22:03

misschien voedselvergiftiging?

nare man 11-08-2002 23:09

Heb je misschien een liter ijskoude karnemelk gedronken op een lege maag? Dat deed ik laatst ook, en ik werd er behoorlijk ziek van...

Lieverd17 12-08-2002 19:19

heeej

ik heb er ook wel last van, vooAL de eerste paar dagen na de stopweek als ik weer begin met de pil. :o
Maar als je niet gaat eten , Hou je de misselijk veel langer, je moet egt proberen te eten Dan is het zo weg (ik heb het ook gehad) En ik weet hoe moeilijk het is, neem ondertusse als je de botherham in je mond heb een slok thee dat gaat makkelijker.
Dan ben je zo van je misselijkheid af!

Geen vloeibare dingen (yoghurt,vla,drinkontbijt,pap enz) eten wat dat kots je uit :(

KuzZzzZ

Milk 12-08-2002 20:14

toen ik net begonnen was met de pil was ik een week lang elke ochtend ontzettend misselijk.. misschien reageer jij er wel heel erg heftig op.. als het langer aanhoudt zou ik naar de dokter gaan hoor.

Somebody Special 13-08-2002 10:56

Bedankt voor de reacties.

Het gaat alweer een beetje beter. Heb mezelf gedwongen tot eten, met veel moeite.
Ik denk dat de meeste misselijkheid door niet eten kwam, honger dus.

***DKNY'ke*** 13-08-2002 22:37

als ik dat heb, moet ik al nimeer na de dokter : maag- en darmontsteking

ben er net weer vanaf, vorige week heb ik het de 3de keer gehad voor dit jaar....... :(

en het ergste is, het moet vanzelf overgaan!

kuzz,
veel beterschap nog

Lethalis 14-08-2002 12:55

Citaat:

somebody special schreef:
Ik denk dat de meeste misselijkheid door niet eten kwam, honger dus.
Dus wel stress naar alle waarschijnlijkheid.

Ik heb dat soms ook .. dan denk ik zoveel over bepaalde dingen na dat ik er letterlijk misselijk van word en haast niet meer kan eten. Het geniepige hierbij is dat tijd snel vergaat als je met iets bezig bent en je in die tijd ws. niets eet. Gevolg is een lege maag met opkomend maagzuur. Stress stimuleert namelijk het braakcentrum in de hersenen.

Je voelt je dan constant misselijk zonder dat je echt kan overgeven, omdat je niets gegeten hebt.

Tsja, als het vaker voorkomt, kun je misschien kalmeringsmiddelen laten voorschrijven oid.

Somebody Special 14-08-2002 17:34

Citaat:

******** schreef:
Dus wel stress naar alle waarschijnlijkheid.
Ik denk ook dat het dat geweest is. Heb ondertussen nergens meer last van en voel me ook weer een stuk beter (geestelijk). Zal er gewoon op letten dat ik toch blijf eten want zo ver als een jaartje geleden wil ik het niet meer laten komen (= 5 dagen NIX eten)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:12.