![]() |
Algebra-vraagje
Kan iemand mij dit hierbeneden uitleggen?
((2x+1)(x/(x^2+1))-√(x^2+1)2) / ((2x+1)^2) = ((2x+1)x-(x^2+1)2) / ((2x+1)^2(√(x^2+1)) Ik begrijp niet hoe de wortel in de breuk van de teller naar de noemer wordt verplaatst. Ik hoop dat het een beetje duidelijk is. Ik heb het geprobeerd in Latex, maar dat lukte niet zo goed. Alvast bedankt! |
Wat bedoel je precies met √(x^2+1)2 en -(x^2+1)2)? Zie voor het werken met LaTex het topic hier vlak boven.
|
Tussen het haakje en de twee moet eigenlijk een keer-teken staan, maar ik wist niet hoe ik dat duidelijk neer moest zetten. Ik heb het eerst ook met LaTex geprobeerd, maar het lukte niet zoals ik het wilde hebben.
|
Je kunt het anders ook even in een word bestandje doen:
invoegen > object > microsoft vergelijking 3.0 Zoiets dan. |
1 Bijlage(n)
Dankje voor de tip. Ik heb het in word gedaan en nu is het wel gelukt. Zie de bijlage.
|
Teller en noemer vermenigvuldigen met
|
Er wordt gebruik gemaakt van de eigenschap dat de waarde van een breuk gelijk blijft als je de teller en de noemer met een zelfde getal (in dit geval
Opmerking: het was duidelijker geweest als je de factor 2 voorop had gezet, dus √(x^2+1) en 2(x^2+1). Voor het vermenigvuldigingsteken kun je de punt gebruiken die je via Invoegen in Word in je reply kunt plakken. Je kunt ook het teken * gebruiken dat in diverse programmeertalen gebruikelijk is. De LaTexcode voor de punt als vermenigvuldigingsteken is \cdot. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:19. |