![]() |
[HELP] geschiedenis tijd van jagers en boeren.
Hallo,
Ik moet vragen maken voor geschiedenis over het onderwerp jagers en boeren! helaas kom ik er niet helemaal uit. Het zijn telkens 4woorden en moet je zeggen waarom die er niet bij hoort en de andere 3 wel. de eerste: grotten-huizen-tempels-paleis de 2de: sedentair-egalitair-gecentraliseerd-complex de 3de: echnaton-natuurgodsdienst-polytheisme-monotheisme. |
grotten-huizen-tempels-paleis
Tempels werden niet gebruikt om in te wonen. De andere drie wel. |
Citaat:
Edit: Sedentair Gevestigd, zich nederzetten op een vaste verblijflaats. Staat in tegenstelling tot een nomadenbestaan. egalitair 1) Gelijkheid nastrevend 2) Op voet van gelijkheid ' In mijn ogen bevonden boeren zich toch wel op één plek, gelijkheid nastreven zou ook kunnen. Gecentraliseerd ook, denk ik, dus dat boeren zo'n beetje bij elkaar gingen wonen, maar erg complex zal het niet geweest zijn? Volgens mij was het een vrij primitieve vorm van bestaan, niet waar? En wat/wie is echnaton? Natuurgodsdienst lijk me sowieso wel van toepassing. Maar goed, lang geleden dat ik geschiedenis had. |
Citaat:
|
Klinkt niet als de meest logische redenering. :') Ik vind gewoon dat paleis er niet bijpast, puh.
|
Huizen, tempels, en paleizen werden door mensen gemaakt, maar grotten werden natuurlijk gevormd.
|
|
Citaat:
|
Citaat:
Dan zijn het dus tóch de huizen. Want dat is het enige woord dat er altijd bij hoort. |
Aan de ene kant wil ik grotten zeggen, inderdaad omdat deze natuurlijk gevormd zijn, en niet door mensen gemaakt.
Aan de andere kant is het natuurlijk dat je niet in de tempel woont, dus deze er niet bijhoort. Huizen, tempels en grotten waren vrij toegankelijk voor alle mensen in principe, en paleizen lang niet altijd :). Maar dat vind ik wel een beetje héél ver gaan... |
Citaat:
|
Paleis, omdat dit enkelvoud is en de andere drie zijn meervoud :D ghehe
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:42. |