Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Seksualiteit (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=28)
-   -   One night stands. (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1814994)

Marmite 20-09-2010 22:33

One night stands.

Hoe denken jullie over een one night stand? Kunnen jullie liefde en seks los van elkaar zien of vinden jullie juist dat het bij elkaar hoort? Kun jij na 1 avond met iemand mee naar huis om seks te hebben of vind je dat veel te snel?

Ts begint: Ik heb niks tegen one night stands, liefde en lust kan ik redelijk goed van elkaar onderscheiden. Niet dat ik elke week een andere vent oppik, maar het is wel 'eens' voorgekomen en dat beviel prima. Ergens is het jammer dat je elkaar niet zo goed kent en geen tijd hebt om precies uit te vinden wat de ander lekker vindt, aan de andere kant is het ook superspannend omdat je elkaar niet kent en kunt doen wat je wilt omdat je weet dat het toch maar voor 1 keer is.

Queasy 20-09-2010 22:36

Ik heb ook niks tegen one night stands.
Ik heb zelf nog nooit een one night stand gehad, omdat ik het gewoon nooit zover liet komen/het afkapte.
Geen idee waarom, maar ik dacht altijd nee toch maar niet:D

Absinthe 20-09-2010 23:06

Ik heb niks tegen one nights stands maar ik denk niet dat ik ervoor gemaakt ben ;)
En daarmee bedoel ik dan one night stands als in; je ontmoet iemand, dezelfde neuk je met hem en de ochtend daarna vertrek je/vertrekt hij weer.
Ik wil graag iemand toch wel een béétje kennen voor ik er seks mee heb. Gewoon omdat ik me er echt bij op m'n gemak wil voelen enzo. En dan kan ik liefde best van lust onderscheiden.

SLT2465 20-09-2010 23:16

K vind liefde toch wel onderdeel van seks..er gewoon vol op losgaan omdat je dronken bent zal me denk k niet gebeuren..maar drank kan gekke dingen doen ..maar toch heb k liever seks uit liefde dan uit seks uit lusten

jonas16666 20-09-2010 23:59

ik heb er mijn gedachten over, ik zal nooit kunnen vrijen met iemand waar ik ni van hou,mja iedere zijn mening eh

Dutchess 21-09-2010 01:26

Een one night stand is niks voor mij. Ik zou me inderdaad niet voldoende op mijn gemak voelen bij iemand die ik amper ken om daar seks mee te hebben. En ook al zou ik iemand al langer kennen, seks zonder liefde lijkt me niks.

Wat dan weer niet zegt dat ik geen seks heb uit lust, zoals dat vaak gescheiden wordt. Je kunt prima lust voelen voor iemand waarvan je ook houdt.

Ik heb vaak het idee dat mensen zichzelf te kort doen als ze enkel voor een lekker lijf gaan. Nou is dat voor sommigen misschien een oplossing als je even zonder aardige, aantrekkelijke, ambitieuze, vriend(in) zit. Maar dan masturbeer ik liever.

Dott 21-09-2010 08:09

Ik heb nooit one night stands gehad in de zin van, ik ga naar een bar, word dronken en kom met iemand thuis.
Heb wel 2 of 3 keer gehad dat ik voor het eerst iemand zag, en dat eindigde in seks.
Is daarna ook niet weer gebeurt. dus dat reken ik ook maar in die categorie.
Op zich is het best leuk, maar ik geef de voorkeur aan iemand waar ik gevoelens voor heb :)

Infidel 21-09-2010 08:21

Nee, ik vind het toch fijner om iemand te kunnen vertrouwen als ik met hem/haar naar bed ga. Dus dan zou ik eerder gaan voor een avontuurtje met iemand die ik al ken.

Volk 21-09-2010 09:30

One night stands zijn geen probleem voor mij. Maar dan wel met een goeie vriend. Ik doe het niet met vreemden. Ik moet me veilig en op mijn gemak kunnen voelen met iemand, hem mijn lichaam kunnen toevertrouwen omdat ik hem ook echt vertrouw. Maar wel altijd in nuchtere staat. Ik houd niet van aangeschoten of dronken seks.

Sarah 21-09-2010 10:49

Ik kan me daar niets bij voorstellen. Als ik iemand niet goed ken voel ik me echt niet genoeg op m'n gemak om intiem te zijn met diegene. Met een vriend zou het alleen maar lacherig en onsexy zijn, als ik eenmaal bevriend met iemand ben kan ik daar echt geen seksuele gevoelens voor hebben. Daarbij geeft seks mij vaak een verliefdheidsboost, en dat is ook niet handig als je geen relatie hebt.

Maar dat andere mensen het wel doen, prima. Ik vind het niet immoreel ofzo.

AzN 21-09-2010 13:36

Ik keur 't niet af, maar 't is niets voor mij :).

Aesthetic 21-09-2010 13:48

One night stands zijn zo... raar, lijkt me. Iemand die je niet kent, met wie je dan het bed in duikt om diegene vervolgens (hopelijk) niet meer te zien. Ik kan me ook niet voorstellen dat dat echt goede seks wordt dan trouwens, want in het algemeen wordt de seks juist beter als je elkaars lichaam en voorkeuren beter leert kennen.

Dan liever het friends with benefits principe, iemand die je al kent, met wie je casual seks hebt, en dan ook vaker dan eenmalig. Dat gaat me tot nu toe ook best goed af.

Freyja 21-09-2010 14:23

Ik heb er niet principieel iets op tegen, maar voor mijzelf vind ik het niet heel fijn. 't Is wel eens voorgekomen en ik heb er geen spijt van, maar het maakte wel duidelijk dat het verder niets voor mij was. Hoewel dat misschien ook juist wel weer was omdat het de volgende dag ontzettend relatie-achtig was (samen in bed tv kijken) en juist dat kon ik niet hebben :P

Marmite 21-09-2010 15:20

Grappig dat one night stands gelijk worden geassocieerd met dronken zijn.

@Freya, ja daar kan ik me wel iets bij voorstellen. Maar ik vind dat wel gezellig, als iemand voor dag en dauw weer vertrekt, terwijl jij bijv. nog ligt te slapen is het ook een beetje van :|.

Infidel 21-09-2010 15:30

Citaat:

Marmite schreef: (Bericht 30874259)

@Freya, ja daar kan ik me wel iets bij voorstellen. Maar ik vind dat wel gezellig, als iemand voor dag en dauw weer vertrekt, terwijl jij bijv. nog ligt te slapen is het ook een beetje van :|.

Hm, daar zou ik dan weer geen problemen mee hebben. Het gaat immers om de seks, iemand even melden dat je vertrekt is altijd wel oké, maar ik heb vervolgens ook zelf dingen te doen en ik ga dan echt niet nog een beschuitje zitten eten ofzo.

Freyja 21-09-2010 17:01

Citaat:

Marmite schreef: (Bericht 30874259)

Ja op zich misschien wel, maar het was een beetje een reboundactie en het gezellig doen leek me veel te veel op de vorige relatie, maar zonder de bijbehorende gevoelens vond ik dat juist benauwend. Maar dat kan ook aan die situatie hebben gelegen; waarschijnlijk was ik beledigd geweest als hij wél uit bed was geslopen :D

Marmite 21-09-2010 17:43

Citaat:

Infidel schreef: (Bericht 30874281)
Hm, daar zou ik dan weer geen problemen mee hebben. Het gaat immers om de seks, iemand even melden dat je vertrekt is altijd wel oké, maar ik heb vervolgens ook zelf dingen te doen en ik ga dan echt niet nog een beschuitje zitten eten ofzo.

Nja uren blijven hangen is inderdaad niet nodig, maar even fatsoenlijk gedag zeggen is toch wel het minste.

Citaat:

Freyja schreef: (Bericht 30874628)
Ja op zich misschien wel, maar het was een beetje een reboundactie en het gezellig doen leek me veel te veel op de vorige relatie, maar zonder de bijbehorende gevoelens vond ik dat juist benauwend. Maar dat kan ook aan die situatie hebben gelegen; waarschijnlijk was ik beledigd geweest als hij wél uit bed was geslopen :D

:D

Infidel 21-09-2010 18:25

Citaat:

Marmite schreef: (Bericht 30874881)
Nja uren blijven hangen is inderdaad niet nodig, maar even fatsoenlijk gedag zeggen is toch wel het minste.

Hm, tja, ik heb vaak genoeg gehad dat ik hem even wakker porde ('ik ga'), nog een laatste slaapdronken knuffel kreeg en vervolgens vertrok vlak na hem weer in slaap te zien vallen. En een briefje zou ik ook niet erg vinden.

Freyja 21-09-2010 18:28

all he left was a check and a note / that last night was dope
? ;)

Infidel 21-09-2010 18:29

Geen check, maar verder op zich wel, ja, haha. Al ben ik meestal eerder wakker dan hij. :P

Queasy 21-09-2010 18:30

Citaat:

Infidel schreef: (Bericht 30874281)

Nou een beschuitje eten na de seks kan er toch nog wel bij?
Ja ik bedoel je heb samen een nacht meegemaakt, en dan even samen ontbijten én dan vertrekken zou ik wel op prijs stellen..

Infidel 21-09-2010 18:34

Citaat:

Queasy schreef: (Bericht 30875059)
Nou een beschuitje eten na de seks kan er toch nog wel bij?
Ja ik bedoel je heb samen een nacht meegemaakt, en dan even samen ontbijten én dan vertrekken zou ik wel op prijs stellen..

Misschien omdat ik iemand toch al ken voordat ik met hem/haar naar bed ga? Het is voor mij dan ook puur seks, niet iets meer, ofzo. Gewoon, omdat het lekker is. Dus daar hoeft van mij dan geen beschuitje bij.

forever 21-09-2010 19:02

Ik vind het wel leuk. En dan voel ik me die avond ook wel soort van 'verliefd' of een soort liefde voor hem. Dat is geen echte diepgewortelde liefde want ja dat krijg je niet van wat woorden wisselen in de kroeg :p maar ik kan dan wel heel erg knuffelig zijn met iemand en de volgende ochtend ook samen ontbijten of 's nachts nog een kop thee in bed drinken :o
Vaak heb ik wel dat het eindigt op nog een keer afspreken, maar die tweede keer blijkt dan toch niet zo succesvol.

serac 21-09-2010 23:05

niks tegen ; alleen, mij is t nog nooit overkomen, ik hou de boot af ;
niet dat ik er bang voor ben, maar : stel je voor, je gaat met iemand slapen en de volgende morgen moet je informeren hoe hij heet - - - :eek: ;

ik vind dat liefde en sex niet gekoppeld hoeven te worden, ze hebben allebei bestaansrecht, het een is niet voorwaarde voor het ander ;
sex zonder liefde gebeurt (vaak genoeg), daar is weinig mis mee, vooral als het zonder relatie-complicaties kan ?
ik zou het zelf niet gauw doen, maar mssch toch wel es :s ;

Marmite 23-09-2010 09:50

:D ik weet wel graag een naam voordat ik ga seksen hoor, net als een wat basale info over de persoon in kwestie ;)

DeZiekeGnoe 24-09-2010 11:30

Ik kan me voorstellen dat het spannend is, en kan liefde en lust goed van elkaar onderscheiden, maar ik heb het nooit gedaan, en ben ook niet van plan het te gaan doen. Seks hoort voor mij alleen thuis in een relatie ;)

CraftyByte 24-09-2010 11:51

Een one-night-stand moet zeker kunnen, al moet het natuurlijk wel zijn met iemand die je (ook al ken je die persoon nog niet lang) leuk en aantrekkelijk vindt.
Liefde en sex heeft met elkaar te maken, maar is daarom niet onlosmakelijk met elkaar verbonden...

LW 24-09-2010 14:39

Ik vind dat seks en liefde toch eigenlijk wél met elkaar te maken hebben.
Kan me een one night stand niet zo goed voorstellen, en lijkt me ook niks om zomaar sex te hebben met een wild vreemde?
Lijkt me ook dat het praatje van 'hoer' zijnde dan heel snel de wereld door gaat, en het lijkt me niet fijn om die naam te moeten dragen.
Verder moet iedereen het gewoon lekker zelf weten, als je er bijde behoefte aan hebt moet je dan gewoon doen, maar voor mij niet. :D

CraftyByte 24-09-2010 14:45

Citaat:

KirstenR schreef: (Bericht 30886079)
Lijkt me ook dat het praatje van 'hoer' zijnde dan heel snel de wereld door gaat, en het lijkt me niet fijn om die naam te moeten dragen.

Ik snap wat je bedoelt, maar dat is dan wel enkel als je het hebt over regelmatige one-night-stands, wat ik ook weer niet bedoelde. Daarbij komt ook nog eens dat enkel vrouwen dat "label" opgeplakt krijgen, wat ook niet echt eerlijk is...

Secret Agent 24-09-2010 15:17

Eh, nee, niet echt, eigenlijk. Wel ooit eens een keer seks-met-je-ex-one-night-stand, met een ex (duh). Er hing al de hele tijd een ontzettende spanning tussen ons en toen hij me thuisbracht, heb ik hem mee naar binnen gesleept. Daarvoor was ik nooit echt toe aan seks ofzo, en sindsdien zit ik in een relatie. In Frankrijk (waaar ik 4,5 maanden heb gewerkt) heb ik wel een aantal keer een aanbod gehad en ook wel door jongens waarvan ik dacht 'Hmmmm, niet verkeerd', maar toch weet ik niet of ik dat zou kunnen. Echt alleen voor de seks, ik weet niet... Als ik geen relatie had, zou ik daar best wel eens achter willen komen.

Marmite 24-09-2010 22:16

Citaat:

KirstenR schreef: (Bericht 30886079)
Ik vind dat seks en liefde toch eigenlijk wél met elkaar te maken hebben.
Kan me een one night stand niet zo goed voorstellen, en lijkt me ook niks om zomaar sex te hebben met een wild vreemde?
Verder moet iedereen het gewoon lekker zelf weten, als je er bijde behoefte aan hebt moet je dan gewoon doen, maar voor mij niet. :D

Nja, misschien als je elke week met een ander het bed in duikt, maar als je na één one night stand al hoer genoemd wordt heb je wel heel kortzichtige mensen om je heen.

Verder kan ik het me voorstellen hoor, dat je 't niks vindt.

Dutchess 24-09-2010 23:13

Citaat:

Marmite schreef: (Bericht 30887918)
Nja, misschien als je elke week met een ander het bed in duikt, maar als je na één one night stand al hoer genoemd wordt heb je wel heel kortzichtige mensen om je heen.

Verder kan ik het me voorstellen hoor, dat je 't niks vindt.

Ach er zijn mensen die je al een hoer noemen terwijl je zelfs nog nooit hebt gezoend. Als je je daar druk om moet maken. Sommige mensen zijn gewoon afgunstig/onzeker.

Smokeyking 11-10-2010 11:58

Niks voor mij, ik vind het iets moois wat ik wil delen
met diegene van wie ik hou. Heerlijk om nieuwe dingen te experimenteren die we alle 2 leuk en lekker vinden. Mijn vriendin heeft dat ook.

Tobiboy 14-10-2010 08:35

Je moet natuurlijk wel iets voor elkaar voelen, en ook allebei weten dat het voor een keer is

Britney987 26-10-2010 17:01

ik vind het heel normaal en leuk =D
Ik doe het best wel regelmatig, na een feestje ofso :D

Prominence 26-10-2010 19:28

Lust=Lust
Liefde=Liefde

Zoek beide termen maar op in het woordenboek

Aka: One nights stands zijn helemaal geen probleem als je beiden single bent.

Volk 27-10-2010 13:09

Citaat:

Prominence schreef: (Bericht 30996946)
Aka: One nights stands zijn helemaal geen probleem als je beiden single bent.

Hmm... Voor mij is het belangrijk dat ik dan single ben, maar de ander hoeft dat niet te zijn.

Lotte^^ 27-10-2010 13:31

Citaat:

Britney987 schreef: (Bericht 30996473)
ik vind het heel normaal en leuk =D
Ik doe het best wel regelmatig, na een feestje ofso :D

je bent 14:confused:

Maarja ik vind het opzich wel kunnen, (als je ouder bent dan 14 :P ) ik vind wel dat je beide single moet zijn. Ik zou het iig niet doen als ik weet dat die jongen geen single is.

gerard321 27-10-2010 13:33

ik snap de lol er totaal niet van

Chantal072 10-11-2010 17:33

1x mag het best.
maar mij lijkt de seks lekkerder als je om diegene geeft en van hem houd.

Gerben901 25-01-2011 00:40

wie heeft wel eens aan een one night stand gedacht of weleens gedaan?

Wie heeft er ooit is nagedacht om een one night stand met iemand te doen of wie heeft dit wel eens gedaan?

zo ja
hoe voelde het?
heb je er spijt van?
hoe vaak doe je het of was het maar eenmalig?

zo nee
waarom niet?
wil je het in de toekomst misschien wel een kans geven?
wat vinden jullie van mensen die aan one night stands doen?

Gerben901 25-01-2011 00:45

Nog nooit gedaan wel over nagedacht

Waaarom niet?
Is er gewoon nog nooit van gekomen

Wil je het in de toekomst misschien wel een kans geven?
ik ben nog nooit iemand tegengekomen die dat zou willen en die dan daadwerkelijk ook op een normale afstand van mij woont, ik had een contact in antwerpen maar dat ga ik niet met de trein doen is voor mij een te duur grapje.
En je gaat ook niet zomaar naar iemand toe en vragen wil je mijn one night stand zijn.

Wat vinden jullie van mensen die aan one night stands doen?
dat vind ik mensen hun eigen keus je mag het stom of leuk vinden of helemaal fout.
ik vind dat mensen dat soort keuzes helemaal zelf mogen maken
niks mis met mensen die dit leuk vinden maar ook helemaal niks mis met mensen die dit harstikke fout vinden.

Dutchess 25-01-2011 01:34

Ik heb nooit aan een one night stand gedaan, en ik zou er in de toekomst ook niet aan beginnen. Ik voel niks voor seks zonder liefde, en als er sprake is van liefde wil ik het wel meer dan eens doen.

Voor mijn gevoel doen mensen die aan one night stands doen, zichzelf tekort, en is het de moeite om op iemand te wachten waar je meer voor voelt dan enkel seksuele aantrekkingskracht. Als je geil bent kun je natuurlijk ook gewoon masturberen.
Ik zou ook niet zo snel vallen voor een jongen die al een hele berg meiden heeft afgewerkt.

Freyja 25-01-2011 09:49

Wie heeft er ooit is nagedacht om een one night stand met iemand te doen of wie heeft dit wel eens gedaan?

Juh.

zo ja
hoe voelde het?

Eh. Het was wel gezellig en ook wel lekker, maar niet zo lekker als met de ex daarvoor, dus in die zin wel jammer. Maar het was een beetje een reboundactie dus ik kreeg de kriebels van dat we de volgende morgen in bed tv gingen kijken, veel te relatie-achtig :o In principe gebeurde het wel met het idee dat het meer zou kunnen worden (had vooraf niet het plan om het eenmalig te laten zijn), maar ik kwam er dus al snel achter dat ik daar nog totaal niet aan toe was.

heb je er spijt van?

Nee, maar ik zou het ook niet weer doen denk ik.

hoe vaak doe je het of was het maar eenmalig?

Ik ga er vanuit dat het eenmalig was, want ik ben van plan voor eeuwig bij mijn huidige vriendje te blijven :P Het is na die ene keer dus ook nooit weer gebeurd.

fizzle-fluffy 25-01-2011 12:41

Heb ik weleens gedaan, omdat ik daarvoor een vaste vriend had gehad en ik werd steeds onrustig in die relatie omdat ik nieuwsgierig was naar anderen - dat was omdat de relatie niet helemaal lekker zat. Dus toen ging ik HOPPA! anderen proberen. Maar dat beviel niet, one night stands zijn niks voor mij, ik heb veel aandacht en affectie nodig en de wetenschap dat ik nodig ben. En ik heb iemand nodig om voor te zorgen en dat heb je allemaal niet met een one night stand - dan was ik nog liever single en celibatair. Maar nu heb ik een vast vriendje en trouwplannen dus one night stands gaan ook liever komen. Maar ik mis het niet en ik denk ook niet dat ik het ga missen; ik ben er immers niet meer nieuwsgierig naar.

CreativeMusic 25-01-2011 14:01

trouwplannen?

fizzle-fluffy 25-01-2011 19:59

Ja, als in, wel een ring, nog geen datum. :bloos:

Freyja 25-01-2011 20:47

Haha jemig fizzle, het zal wel vreselijk ouwewijverig van me zijn, maar je bent pas 18, het is best waarschijnlijk dat je nog zoveel verandert de komende vijf jaar dat je totaal uit elkaar groeit...
(maar stiekem ben ik gewoon jaloers, ik wil ook een ring :P)

Em. 25-01-2011 20:54

wat leuk! mag het nu weer ontopic? :bloos:

Oh, en ik voeg 'm even met een ouder-maar-nog-niet-zo-oud topic, want eigenlijk was er al een topic over ONS. :Y

Zo.

En zelf heb ik überhaupt nooit seks gehad.

Batave 25-01-2011 22:36

Ik snap dat sommige mensen ONS zouden willen hebben, 't is niks voor mij though.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:40.