![]() |
wiskunde vwo veel moeilijker?
Ik zit nu in het examenjaar van havo en zit er na te denken om misschien vwo te doen. Ik heb nu wiskunde B(sta een 9,1 tot nu toe), maar is dat in vwo veel moeilijker.? En hoe is het verschil tussen wiskunde B en D op het vwo.
|
Wiskunde B op het vwo is denk ik wel iets moeilijker dan op de havo. Je krijgt vooral meer onderwerpen en je gaat op sommige dingen meer in.
Op de havo krijg je ook geen integraalrekening en geen e machten en op het vwo wel. Maar als je een 9.1 staat hoef je je daar echt absoluut geen zorgen om te maken. Wiskunde D is eigenlijk meer een toevoeging op wiskunde B. Het is wel iets moeilijker maar als je er genoeg tijd in steekt is het prima te doen. |
Niet overal is wiskunde D nog te krijgen, bij mij op school kan je alleen kiezen uit A, B of C.
|
Het zal wellicht moeilijker zijn. Maar in 5 havo is het ook moeilijker dan in 4 havo, in 4 havo moeilijker dan in 3 havo... enzovoort. En met een 9,1 red je het écht wel.
Mag ik vragen waarom je je juist zorgen maakt over een vak waar je een 9,1 voor staat? :P Ik neem aan dat je andere vakken eerder lager dan hoger zullen zijn, waarom specifiek wiskunde dan? |
Ik heb vorig jaar wiskunde A gehad op havo,en doe nu VWO.
Man, wat een groot verschil. Maarja, misschien dat het anders is met wiskunde B, dat weet ik niet. |
Ik ken maar één iemand die vanuit de Havo is doorgestroomd naar het Vwo met wiskunde B, en die heeft duidelijk een voorsprong op de rest van de klas. Hij heeft er ook niet extreem veel problemen mee en haalt gewoon goede cijfers. Ik ben na een jaar pas overgestapt van wiskunde A naar wiskunde B en ik sta nu ook (na twee jaar in één jaar) ook gewoon een 8. Mijn ervaring is dus dat wiskunde B op het Vwo niet extreem moeilijk is.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:24. |