Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Studeren (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=88)
-   -   Studie zonder wiskunde (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1815089)

Caviamax 21-09-2010 20:03

Studie zonder wiskunde

Hoi,

Om een lang verhaal kort te maken, ga ik geen eindexamen doen in wiskunde. Voorheen wou ik altijd ICT studeren, dat gaat dus niet meer:(. Dus, nu wou ik weten wat de mogelijkheden zijn, ofwel, wat zou ik kunnen studeren? Is hier een site voor ofzo? Ik zit trouwens in 4 Havo dus heb nog twee jaar.

Caviamax

Mr.Mark 21-09-2010 20:47

Citaat:

Caviamax schreef: (Bericht 30876093)
Hoi,

Om een lang verhaal kort te maken, ga ik geen eindexamen doen in wiskunde. Voorheen wou ik altijd ICT studeren, dat gaat dus niet meer:(. Dus, nu wou ik weten wat de mogelijkheden zijn, ofwel, wat zou ik kunnen studeren? Is hier een site voor ofzo? Ik zit trouwens in 4 Havo dus heb nog twee jaar.

Caviamax

Ik neem aan dat er wel een bepaalde reden voor is, anders kun je vast nog wel wiskunde A in je pakket kiezen.

Verder kun je wel eens kijken op www.studiekeuze123.nl

Caviamax 22-09-2010 17:21

Citaat:

Mr.Mark schreef: (Bericht 30876521)
Ik neem aan dat er wel een bepaalde reden voor is, anders kun je vast nog wel wiskunde A in je pakket kiezen.

Verder kun je wel eens kijken op www.studiekeuze123.nl

Dank voor je tip, ga kijken. Wat bedoel je met dat wiskunde?

Miss Mello 22-09-2010 17:41

Ik weet niet wat voor richting je op wil. Ik heb geen wiskunde in mijn Cultuur&Maatschappij pakket, maar ik wil dan ook later Kunstgeschiedenis studeren. (ik hou echt alleen maar van dingen waar geen carriere in zit. M'n ouders weten niet zo goed wat ze er mee aan moeten XD)

Mr.Mark 22-09-2010 17:59

Citaat:

Caviamax schreef: (Bericht 30879099)
Dank voor je tip, ga kijken. Wat bedoel je met dat wiskunde?

Nou, je zegt dat je in havo 4 zit. Dus heb je laatst een profielkeuze gemaakt. Blijkbaar heb je geen wiskunde gekozen. Dus misschien zou je alsnog wiskunde A (of B) kunnen gaan doen. (wiskunde A wordt over het algemeen makkelijker gevonden).

Door dit extra vak zijn er blijkbaar veel meer opleidingen die je kunt gaan doen.

Caviamax 22-09-2010 19:48

Ik ga Biologie als extra vak erbij doen. Dat wiskunde is kansloos.

Kate_1221 28-09-2010 20:36

Waarom is wiskunde kansloos? Haal je echt slechte cijfers?

Ik zou je toch adviseren er wiskunde bij te nemen, dan kun je tenminste de studie doen die je wilt ... Wiskunde A (op VWO niveau) valt vrij goed te doen - vind ik zelf, althans. Ik ben echt een kneus wat betreft wiskunde, maar ik krijg het voor elkaar om gewoon een zeven te staan.

Caviamax 03-10-2010 14:16

Citaat:

Kate_1221 schreef: (Bericht 30901343)
Waarom is wiskunde kansloos? Haal je echt slechte cijfers?

Ik zou je toch adviseren er wiskunde bij te nemen, dan kun je tenminste de studie doen die je wilt ... Wiskunde A (op VWO niveau) valt vrij goed te doen - vind ik zelf, althans. Ik ben echt een kneus wat betreft wiskunde, maar ik krijg het voor elkaar om gewoon een zeven te staan.

Ik heb wiskunde al laten vallen en ik kan/ga niet meer terug. Dus ik moet me ori๋nteren op studies die geen wiskunde eisen.

Em. 03-10-2010 14:25

Citaat:

Caviamax schreef: (Bericht 30915143)
Ik heb wiskunde al laten vallen en ik kan/ga niet meer terug. Dus ik moet me ori๋nteren op studies die geen wiskunde eisen.

Je kan wel nog terug. ;) Waar een wil is, is een weg! Ik ken iemand die na ้้n kwartaal alsnog natuurkunde en wiskunde B heeft omgeruild voor aardrijkskunde en wiskunde A. En met een profiel zonder wiskunde, kun je volgens mij niet zo heel veel. Er valt in ieder geval een boel af.

Chris-Verhoeckx 04-10-2010 23:06

Het klopt wat Em. zegt, met een profiel zonder Wiskunde kom je (bijna) nergens hoor! Ik ken een jongen die ook C&M deed zonder Wiskunde-A maar hele goede cijfers haalde voor M&O (de meeste M-leerlingen die dit vak hebben, vinden het best pittig), dan had hij ook best Wiskunde-A kunnen kiezen.

Geloof me, het is een stuk makkelijker dan je denkt. Vooral bij Wiskunde-A is het gewoon regeltjes opvolgen in berekeningen die je worden aangeleerd.
Trouwens, al kies je biologie, natuurkunde en scheikunde, dan nog heb je er niets aan als je geen Wiskunde in je pakket hebt ;)

Ik zou heel snel naar m'n studiecoordinator gaan en snel Wiskunde-A in m'n pakket nemen. Dan kun je in de herfstvakantie alvast beginnen met de hoofdstukken door te werken (zal wel meevallen, niet meer dan 2/3 hoofdstukken toch?). Je tilt er echt veel te zwaar aan.

Kikaa 05-10-2010 06:38

Inderdaad, ik zou toch Wiskunde-A kiezen. Er zijn echt heel weinig studies waar je terecht kan zonder wiskunde. En dan alsnog bij sommige studies krijg je weer opnieuw wiskunde, hoe wil je dat doen als je er niks van begrijpt?

Apate 05-10-2010 12:45

Het ergste wat je nu natuurlijk gebeurt is dat je probeert je wil aan te passen aan een keuze die je hebt gemaakt.

Je wilt geen wiskunde doen, want je vindt het moeilijk etc...
En daarom denk je dat je gelukkig wordt met een studie zonder wiskunde? Zoals je zelf aangaf wou je graag ICT gaan doen, dus werk er dan voor, en dan kun je een studie gaan doen waar je gelukkig van wordt!!

Niets is zo erg als een studie doen die je eigenlijk niet wil doen. Dan kun je beter gewoon 2 jaartjes wiskunde doen.

InstantStreett 10-10-2010 11:24

Is wiskunde belangrijk als je Informatica verder studeert? (ik zou zelf regent geschiedenis - informatica kiezen)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:37.