![]() |
weer dat masker en de angst...
De onzekerheid
De leugen waarin ik probeer te leven Weer gebruik ik een masker Een masker dat geen emoties kent Dat ze probeert te verdoezelen Met een niet gemeende glimlach Maar van binnen loop ik vol met tranen Het maakt me bang Laat me aan mezelf twijfelen Ben ik niet goed genoeg? Wat doe ik nou verkeerd? Je doet me pijn Op precies dezelfde manier als alle anderen gedaan hebben Beloften die je doet Maar toch niet nakomt Me inruilen voor iemand anders Dat is het gevoel dat je me gegeven hebt Je kunt het ontkennen Maar geloven doe ik het niet Want het zijn mijn gevoelens Jij kunt Jij MAG me niet vertellen hoe ik me voelen moet Je bent niet anders dan de rest Ook al beloofde je het niet te zijn Maar ik snap het... Ik ben het niet waard Doe maar geen moeite voor mij Want ik ben niks Ik ben eraan gewend geraakt Sorry dat ik ben wie ik ben Het spijt me dat ik die persoon zelf niet begrijpen kan... |
|
Een gedicht met een klimax, knap. Er is hier sprake van een golvende lijn. Het aparte met gedichten is de vrije interpretatie van de lezer, ook mooi om te zien dat iedereen er anders op reagiert. Gestorven levenslusten, ik herken het goed. Ik zie dan voor mij een soldaat die, voor het sterven, nog een keer een keer zijn hooft omhoog heft en schreeuwt om hulp. Hij weet niet en beseft niet waar zijn hulp vandaan komt. En toch, redding is nabij. Ik denk ook voor jou. ook is de nood niet altijd even hoog, problemen zijn individueel. Veel succes met de dichterij
|
Citaat:
(voor mij gaat het gewoon over dat ik teleurgesteld ben in mn exvriend die me beloofde me niet zo te laten vallen als al zo vaak is gebeurd http://forum.scholieren.com/frown.gif) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:24. |