Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Algemene schoolzaken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=45)
-   -   Nieuw op school! Help! Onzeker (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1815224)

MayaDeBij* 23-09-2010 10:41

Nieuw op school! Help! Onzeker

Hoi iedereen!

Ik ga volgende week naar een nieuwe school. Die school is al een paar weken bezig dus iedereen kent elkaar al en dan kom ik daar als "dat nieuwe meisje". Ik ben nu al zenuwachtig! :sIk wil een goeie indruk maken en nieuwe vrienden maken maar ik ben nogal verlegen en soms onzeker. Hebben julie tips voor mij of heeft iemand hetzelfde probleem?

Groetjes Maya (17 jaar)

Duckdoggy 23-09-2010 16:32

wat ik zou doen is de eerste schooldag vooral gewoon als jezelf gaan, draag je normaal altijd hakken? doe dan vooral geen nikes aan omdat je denkt dat de rest dat doet. als je jezelf bent maak je eerder vrienden die echt bij je passen.
waarschijnlijk ben jij net zo benieuwd naar jou nieuwe klas, als jou nieuwe klas naar jou,
je kunt ook eerst ff de kat uit de boom kijken, kijk gewoon eens rond wie potientiele vrienden zijn, en stap daar dan o af, het helpt ook als je iedereen zsm op hyves enz. toevoegt, dan weten je klasgenoten dat je ook intiatief toont om ze te leren kennen.

succes(y)

MayaDeBij* 23-09-2010 17:17

Citaat:

Duckdog96 schreef: (Bericht 30882585)
wat ik zou doen is de eerste schooldag vooral gewoon als jezelf gaan, draag je normaal altijd hakken? doe dan vooral geen nikes aan omdat je denkt dat de rest dat doet. als je jezelf bent maak je eerder vrienden die echt bij je passen.
waarschijnlijk ben jij net zo benieuwd naar jou nieuwe klas, als jou nieuwe klas naar jou,
je kunt ook eerst ff de kat uit de boom kijken, kijk gewoon eens rond wie potientiele vrienden zijn, en stap daar dan o af, het helpt ook als je iedereen zsm op hyves enz. toevoegt, dan weten je klasgenoten dat je ook intiatief toont om ze te leren kennen.

succes(y)

Hé Bedankt! :) Je hebt helemaal gelijk dat ik mezelf moet zijn. Ik zat al te piekeren over wat ik aan moest doen en hoe ik me moest gedragen maar ik ga je advies opvolgen! Op mn vorige school heb ik me veel te veel aangepast waardoor ik niet meer goed wist hoe ik zelf was.

(Ik maak me nog wel een beetje zorgen over de pauze. wil niet helemaal alleen zitten:s )

Duckdoggy 23-09-2010 17:33

Citaat:

MayaDeBij* schreef: (Bericht 30882775)
Hé Bedankt! :) Je hebt helemaal gelijk dat ik mezelf moet zijn. Ik zat al te piekeren over wat ik aan moest doen en hoe ik me moest gedragen maar ik ga je advies opvolgen! Op mn vorige school heb ik me veel te veel aangepast waardoor ik niet meer goed wist hoe ik zelf was.

(Ik maak me nog wel een beetje zorgen over de pauze. wil niet helemaal alleen zitten:s )

Graag gedaan!!:D

en in de pauze?
in de klas ga je toch ook niet meteen alleen zitten??
dan geef je ze meteen de indruk dat je liever niets met ze te maken hebt.
zorg gewoon dat je in de klas naast een van de meiden gaat zitten en vraag dan of je in de pauze ook bij ze mag zitten.
de gymles is trouwens ook n goede meetingplace om kennis te maken met je klasgenoten.

Nijn* 23-09-2010 22:01

Ik verplaats 'm even, denk dat er hier meer mensen zijn die ook aan een nieuwe school beginnen. Succes! :)

olha1 23-09-2010 23:33

mijn ervaring in dit soort gevallen is dat;
mensen sneller iemand meenemen als je wat later komt in een klas,
als je jezelf bent heb je geen druk en voel je je gelijk thuis en vrolijk,
dat iedereen een week van tevoren over je aan het praten is...
en dat iedereen graag kennis wil maken met de nieuwe;)

allemaal positief*O*

veel geluk :) alles komt beter dan goed

SLT2465 24-09-2010 07:14

Moeilijk altijd .wees altijd jezelf en je maakt wel vriendinnen..ga bij ze zitten in de pauze en klets rustig mee..moet lukken meid!

MayaDeBij* 24-09-2010 08:51

Heel erg bedankt iedereen! Goeie tips allemaal! Ik heb gelijk niet meer zo'n stress!:)

SLT2465 24-09-2010 10:29

Hey meid Succes komt allemaal goed maak je echt geen zorgen..Gewoon naartoe gaan komt allemaal goed

Bright Blue 24-09-2010 17:15

Citaat:

MayaDeBij* schreef: (Bericht 30881640)
Hoi iedereen!

Ik ga volgende week naar een nieuwe school. Die school is al een paar weken bezig dus iedereen kent elkaar al en dan kom ik daar als "dat nieuwe meisje". Ik ben nu al zenuwachtig! :sIk wil een goeie indruk maken en nieuwe vrienden maken maar ik ben nogal verlegen en soms onzeker. Hebben julie tips voor mij of heeft iemand hetzelfde probleem?

Groetjes Maya (17 jaar)

Het feit dat je Maya heet is al een super groot pluspunt! (soort van naamgenoot! :))

Och, ik kom ook vaak verlegen over. Maar het gaat niet altijd om de eerste indruk, vind ik.

Het komt vast goed! Niet te druk over maken meid :)

Duckdoggy 26-09-2010 11:32

En?
Hoe ging het uiteindelijk??

SLT2465 26-09-2010 20:16

Hey Maya hoe ging het?

Em. 26-09-2010 21:10

En nu weer ontopic blijven en liev doen graag. :)

En inderdaad, hoe ging het? Viel het een beetje mee? Meestal zijn klasgenoten vooral nieuwsgierig naar nieuwe mensen, dat is allemaal leuk en interessant en zo. (:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:31.