![]() |
Zwangerschapstest
Mijn vriendin heeft zwangerschapstest gedaan (kruidvat)
En de linker streep is licht, en de rechter is donker (2 streeptjes). Is ze zwanger of niet ? Zelf begrijpt ze het niet helemaal |
En waar is de bijsluiter gebleven? Wat zegt die?
Trouwens: intuïtief zou ik zeggen, een streep is een streep, ook al is ie licht. Volgens mij telt dat mee, hoor. ;p |
Als ik jullie was, zou ik een nieuwe test gaan halen, maar dan bij de apotheek of de etos. Ik heb al vaker gehoord dat de tests van de kruidvat niet altijd even betrouwbaar zijn..
Maar ik zou ook niet weten of het nou 2 streepjes horen te zijn of niet.. Ik denk het wel, maar helemaal duidelijk is het niet. |
Staat er op de test bij een van de vakjes een 'C' en bij het andere een 'T'? Of is het een ander soort test?
C staat voor 'controle', T voor 'test'. Als er bij het vakje met de C een streepje staat, dan geeft het aan dat de test betrouwbaar is (welk percentage weet ik niet uit mijn hoofd, staat in de bijsluiter, maar iig heel betrouwbaar), als daar een streepje staat dan kun je dus aannemen dat wat in het vakje met de T staat klopt. Als er in het vakje met de T een streepje staat (en streepje is streepje, of ie nu licht of heel donker is), dan betekent het dat ze zwanger is. Als je de test toch niet vertrouwt, bv omdat het streepje heel licht is en je niet zeker weet of het wel een streepje is, dan kun je beter nog eens een andere test proberen :) |
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Lees sowiso de bijsluiter vaak staat daar ook wel iets in over dat de test ook positief is al is het streepje niet zo donker. Want ik dacht, ook al is een streep licht gekleurd, een streep is een streep. Licht of donker maakt niet uit. Het zegt iets over de concentratie van de eiwitten die worden aangetoond en die zijn niet bij iedereen even hoog als je zwanger bent. Is er wel getest met ochtendurine?
Wat betreft kruidvat volgens rest van internet. Je vind wel wat terug over dat ze erg gevoelig zijn, en mogelijk zelfs vals positieve resultaten geven. M.a.w. een negatieve test is wel zeker (of 99,?? procent ofzo) maar positief betekend dat er nog een zeer kleine kans is dat het toch negatief zou moeten zijn. Probeer als het scheelt in je gevoel nog een ander merk. T is goedkoper nog een test te kopen dan een pak luiers... Verder geen persoonlijke ervaringen, alleen wat gegoogle. |
als een test positief zegt is het altijd positief. als hij negatief zegt kan hij onbetrouwbaar zijn. soms mist de test het stofje dat moet aangeven, ja zwanger. maar als ie positief is dan is het toch echt wel ja.
|
Citaat:
Citaat:
trouwens, 1 doosje zwangerschapstestjes van kruidvat kosten 5 euro, en een pak met 27 luiers van het kruidvat kosten maar 3,99 euro :p |
Citaat:
|
Citaat:
race-konijn, heeft ze al opnieuw getest? en wat gaan jullie doen? |
Citaat:
|
bijsluiter niet gelezen?
je weet iig dat je een zwangersschapstest voortaan bij de etos moet halen. en waarom doe je het om de maand?:P |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:21. |