![]() |
Help ik ben mijn boeken vergeten
Ik heb dus morgen een spaans s.o en ik ben mijn boeken vergeten.
Kunnen jullie mij de volgende dingen uitleggen: muchos-muy, los colores, ese este-dichtbij niet-dichtbij, vergrotende trap, vergelijkende trap, overtreffende trap. er mee eens zijn ergens niet mee eens zijn, bijvoegelijk naamwoord, bijwoord. persoonlijke voornaamwoorden als meewerkend voorwerp Heel erg bedankt, David |
Google?
|
Ja dat ben ik de helet ijd aan het doen maar ik kom nergens op uit.
|
Dus kan iemand mij helpen ik heb best wel haast!
|
dingen als persoonlijke voornamwoorden en kleuren moet je met google toch wel kunnen vinden ? :O
|
kleuren weet ik al en persoonlijk voornaamwoorden ook. Google is a good friend.
|
muy = zeer
much-O(S)/-A(S) = veel el texto es muy interesante. no tengo mucho dinero sueles leer muchos libros? mi hermano tiene muchas casas. |
MWVW
mi ti le nos os les mi da el libro. quiero darti mis llaves. no le puedo decir la verdad. por que nos no permite salir ahora? no os permito salir ahora. |
bvnw:
type 1: ciertO(S)/A(S) - heeft dus 4 vormen type 2: fácil(ES) - heeft dus 2 vormen; het mannelijk en vrouwelijk zijn aan elkaar gelijk van een bvwn maak je het bijwoord door achter de vrouwelijke vorm "-mente" te plaatsen cierto --> cierta + mente --> ciertamente fácil --> fácil + mente --> facilmente uitzonderingen: bueno --> bien malo --> mal |
Gomndr hoe weet je welke type bvnw moet gebruiken?
|
een bvnw is ofwel van Type 1 ofwel van Type 2
Type 1 eindigt in een woordenboek/-lijst op een -o [bueno, malo, cierto, abierto, rápido] Type 2 eindigt in een woordenboek/-lijst op een medeklinker of op een -e [fácil, común, oriental, grande, interesante, importante, posible]. Een bvnw kan niet van Type 1 in Type 2 overgaan of andersom: zijn zijn in die zin "vast". |
Gracias ;)
|
¡que tengas buena suerte aprendiendo la gramática!
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:00. |