![]() |
De dictatuur van de liefde
De dictatuur van de liefde
Droom ik niet meer hoop in mijn hoofd. Mis je de alcohol eens niet, vreet je hart zich een gat uit je twijfelende lijf. 'Je veux ton amour.' Werkelijk? Dan dans je daar over daken, de nacht verhult je onbedachtzame, onachtzame onvoorstelbare ja dan wat? De vraag blijft of je durft en nog meer of ík durf, want uiteindelijk, de waarheid stelt wel: leeg ben ik en leeg zal ik blijven, de twijfel in je tenen laat zich tenslotte niet vullen met wodka. Liefde is licht te licht. |
Na weken van knagen op een paar zinnen uit dit gedicht, na weken van liefde/verlatenheid/nieuwe liefde, is het uiteindelijk gelukt na een heleboel geschaaf. Niet dat ik er volledig gelukkig mee ben, maar een vorm van tevredenheid is wel bereikt.
|
Ik persoonlijk vind hem in ieder geval mooi ja :)
|
Oh nieuw (oud?) bloed op DoP, nice!
Eerste indruk: prima gedichtje! Tweede indruk/eventuele feedback volgt later. |
Heel oud bloed ;) Maar sinds ik ziek ben geweest, is mijn inspo-inspiratie op/kapot. Af en toe komt er iets uit mijn pen, maar niet voldoende. Dit staat echt al weken te gisten. Hopelijk is het wijn en geen azijn.
|
Geen grand cru -wie van ons wel op dit forum?- maar zeker drinkbaar hoor. ;)
|
Oh ik ken wel wat grand cru, zeker beter geworden met de jaren. Maar dat niveau tracht ik nog niet te halen, niet meer tenminste :). Later misschien weer.
|
Een prima geslaagd gedicht over (o.a.) de liefde. (Y) Geen meesterwerk.
|
Waarschijnlijk zullen we ons hele leven lang dezelfde dingen blijven mompelen, denk je ook niet?
|
Wat is er mis met mompelen over wodka en liefde? :D
|
Ik vind het een echt Mutantgedicht en ik vind het echt fijn voor je dat je erin geslaagd bent om weer eens wat te schrijven :)
Nu je weer wat over wodka hebt geschreven, is het misschien een idee om je volgende gedicht weer over blokeenden te laten gaan? :P |
Oh, oud bloed! Leuk (dapper?) dat je het weer probeert! (y)
Intussen echte feedback bij elkaar gesprokkeld: Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Ik vind dit een gedicht dat voorgelezen moet worden. Dat stuk dat Medeia gezocht noemt (je onbedachtzame, onachtzame onvoorstelbare) komt volgens mij juist mooi over als je het hardop hoort. De combinatie van klanken.
En mompel maar gerust verder over dezelfde dingen - want het blijft fijn om te lezen. |
Offtopic: Ave!! <3
|
Het is mooi :) Het loopt lekker, vooral het begin.
De een na laatste strofe is naar mijn idee een beetje lang, omdat je verder korte strofes gebruikt. Ik weet niet hoe je vroeger schreef, nu schrijft, daar ben ik nog te jonge DoP voor, maar als dit je stijl is, mag je er trots op zijn :) |
Dank voor de reacties. De Werkelijk? zou er misschien tussenuit kunnen, maar ik laat hem even staan. De herhaling van licht - te licht vind ik zelf juist mooi omdat er benadrukt wordt dat ze niet alleen licht is, maar te licht om twijfels weg te nemen.
Ratatouille, tot 2006 heb ik regelmatig geschreven, daarna werd ik ziek en kwam het er niet meer uit. http://forum.scholieren.com/showthre...8#post15823458 Daar vind je mijn oudere werk. |
JE VEUX TON AMOUR komt uit BadRomance xD
maar ik vind het een mooi gedicht! |
Bad Romance heeft inderdaad een beetje tot dit geleid.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:29. |