Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   ARTistiek (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Is het zinvol om een nieuwe camera te kopen als de oude het in principe nog doet? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1815803)

Guinie 29-09-2010 16:36

Is het zinvol om een nieuwe camera te kopen als de oude het in principe nog doet?

Zie vraag ;)
Ik heb mijn camera (digitale fotocamera) nu 2 à 3 jaar, en hij doet het in principe nog goed, maar de automatische stand doet het niet meer, waardoor je dus steeds zit te klooien met welke 'speciale stand' je moet kiezen.
Nou heb ik voor mijn verjaardag geld gekregen, en vroeg ik me af of het zinvol is om een nieuwe te kopen. Een waarvan de automatische stand het dus wel doet ;).

Wat vinden jullie?

Bright Blue 29-09-2010 16:40

Ik ben zelf iemand die een mobiel al 3 jaar heeft. Hij is niet de beste meer, maar hij doet nog wat hij moet doen. Daarom vind ik het niet nodig om een nieuwe te komen, die het nieuwste van het nieuwste is. Het is maar net hoe belangrijk je het vind. Voegt het wat toe aan je gelukkigheid? Is het echt nodig? ;)

Guinie 29-09-2010 16:42

Het voegt niet per se iets toe aan mijn gelukkigheid, maar ik vind het wel belangrijk goede foto's te kunnen maken :)

Bright Blue 29-09-2010 16:47

Citaat:

Guinie schreef: (Bericht 30903960)
Het voegt niet per se iets toe aan mijn gelukkigheid, maar ik vind het wel belangrijk goede foto's te kunnen maken :)

Dan voegt het sowieso iets toe. En daar gaat het om.

goeieboeie 29-09-2010 17:13

Het gaat om het foto's maken toch!
Dus als deze het nog doet, klaaaar.
Maar als je geen goede foto's meer kan maken omdat het niet automatisch meer wil, zou ik een nieuwe kopen. Waarschijnlijk kan die ook mooiere foto's maken dan je oude toen die nog nieuw was!

A Capelle 30-09-2010 19:08

Hangt er vanaf of je oude goed genoege foto's maakt en of je er echt last van hebt dat de automatische stand niet werkt.

Bedenk ook hoe vaak je 'm gaat gebruiken.

GrennespConveye 01-10-2010 21:16

je neemt toch ook af en toe een nieuwe vriendin, ondanks dat de oude 'het nog wel doet'?

Dingaantouwtje 01-10-2010 21:21

:D nou zeg :D:D

Bright Blue 04-10-2010 16:10

Citaat:

GrennespConveye schreef: (Bericht 30911523)
je neemt toch ook af en toe een nieuwe vriendin, ondanks dat de oude 'het nog wel doet'?

:D:D:D

Daantjer 04-10-2010 16:46

Citaat:

GrennespConveye schreef: (Bericht 30911523)

spiderhomer 06-10-2010 22:49

Err je zou natuurlijk ook een nieuwe kunnen kopen als het een voor betere kwaliteit foto's zorgt

Naimin 07-10-2010 21:48

Het is inderdaad leuk om mooie foto's te maken, als je je echt heel erg irriteerd is het misschien handig om wel een nieuwe te kopen.

En aangezien de camera die je nu hebt al ca. 3 jaar oud is, zullen het aantal mega-pixels ook sterk toenemen. Dit resulteerd dan natuurlijk weer in mooiere foto's.

Als je zegt van:''Ik vind het zo'n geklooi als ik heel de tijd die instellingen moet veranderen'', dan is het tijd om even naar de winkel te gaan voor een nieuwe.

Ik raad je al wel aan om ook op het internet te zoeken naar camera's, als je al een bepaald model in gedachten hebt kan je de specificaties al even opzoeken, je kan dan gelijk al even wat reviews over het model camera opzoeken.
Ik garandeer je dat je dan een camera hebt die in ieder geval meer dan 3 jaar meegaat. (Tenzij je een camera bij de Bart Smit koopt natuurlijk:p)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:19.